8 Reacties
4 jaar geleden
Temp is continu tussen 36.8 en 37.0.
Prima dus
Altijd kruik en muts en buiten bed een wikkeldeken.
Bad 2x geweest nu, omdat dat ook veel energie kost.
Verkleden doen we alleen indien nodig, gemiddeld 1x per dag.
We proberen te pamperen.
Hij kán aan de borst drinken, maar omdat dat meer energie kost dan de fles, krijgt hij meestal de fles, 2x per dag kwartier aan de borst om het niet af te leren.
4 jaar geleden
Ik heb een beetje een vergelijkbare start gemaakt, matige productie en een gestagneerde gewichtstoename. Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van donormelk en ben zelf met een krachtige huurkolf goed gaan kolven, hiermee is mijn productie langzaam omhoog gegaan. Ook slik ik fenegriek en mariadistel en eet ik veel cashewnoten. Wat nu het beste geholpen heeft weet ik niet, maar ik produceer nu genoeg om alle voedingen te kunnen geven en ben langzaam de borstvoeding weer aan het opbouwen. Ons meisje is nu 4 weken en ze is na ruim twee weken op haar geboortegewicht gekomen, nu zit ze helemaal mooi op haar eigen curve! Mijn kraamhulp vertelde me dat je niet teveel op gewicht moet fixeren. Als je kindje wel gewoon alert/wakker is, een goede temperatuur heeft en min 6 plasluiers heeft dan is er waarschijnlijk niets aan de hand en komt het gewoon iets langzamer op gang. Succes!
4 jaar geleden
Ik heb een beetje een vergelijkbare start gemaakt, matige productie en een ...
Dank je wel.
Dit stemt positief.
Hij plast als een malle. Echt volle luiers!
De medela symphony hebben we hier in gebruik, inmiddels andere borstschilden in de hoop dat dat nog wat doet.
Ik slik "boezemvriendjes" sinds vandaag.
Oh en de kraamhulp vertelde dat wanneer kindjes slecht groeien op kunstvoeding, dit vaak de kruidvat voeding is. Bij Hero ziet ze het veel minder. Vanaf vandaag dus ook Hero ipv Kruidvat bijvoeding.
Ik sta echt in dubio hoe lang we dit vol gaan houden. Het is intensief!
4 jaar geleden
Ik heb een beetje een vergelijkbare start gemaakt, matige productie en een ...
Die waarschijnlijk is wel niet altijd helaas.. onze kleine bleef ook maar afvallen terwijl hij qua voeding meer binnen kreeg dan hij zou moeten en hij was ook gewoon wakker, op temperatuur en had steeds een plasluier en over het algemeen ook een poepluier. Maar na 10 dagen waren wij het zat dat hij af bleef vallen en hebben we vervolgonderzoek geëist. Eenmaal in het ziekenhuis had hij wel ineens koorts en bleek hij een infectie te hebben met torenhoge infectiewaardes. Dus heeft hij een week aan de antibiotica gelegen.
4 jaar geleden
Reactie op Goshiemoshie
Die waarschijnlijk is wel niet altijd helaas.. onze kleine bleef ook maar a ...
Oh wat heftig voor jullie! Blijven afvallen of niet aankomen maakt wel een groot verschil in zorgwekkendheid vind ik, maar zeker goed om toch alert te zijn. Hopelijk gaat het inmiddels goed met de kleine!
4 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Dank je wel.
Dit stemt positief.
Hij plast als een malle. Echt volle lui ...
Het is ook zeker intensief, ik heb een paar keer huilend zitten kolven.. mijn productie liep niet meteen op maar ik wilde echt persé borstvoeding een kans geven en ben nu heel blij dat ik toch heb volgehouden. Maar er is natuurlijk geen garantie dat het lukt en je moet er niet zelf onderdoor gaan! Hopelijk zie je snel betering met Hero en je kolfproductie!