8 Reacties
4 jaar geleden
Ik herken het een beetje.. mijn komt bijna altijd om 3:00 voor een voeding, maar drinkt dan heel weinig. Zo weinig dat ik echt denk, je had helemaal geen honger. Maar toch is een fles dan het enige dat hem weer stil en in slaap krijgt, niks anders werkt dan
4 jaar geleden
Ja, ik herken dit.
Mijn zoontje krijgt meestal rond 19:00-20:00 een fles en de laatste paar weken komt hij dan gemiddeld om 3:00-4:00 en om 7:00-8:00 weer.
Heel soms skipt hij die van 3:00-4:00 uur ineens een nachtje (hallelujah 馃拑馃徎) en andere nachten komt hij rond middernacht een keer extra.
Geen touw aan vast te knopen.
We hebben al geprobeerd hem wakker te maken voor middernacht zodat hij de fles van 3:00-4:00 overslaat maar die vroeg hij dan ook nog steeds dus we waaien nu maar gewoon weer met hem mee.
Bij hem is het ook heel duidelijk wanneer hij aan het mopperen is, niet wilt slapen o.i.d. of wanneer hij honger heeft, en hij heeft dan echt honger.
Zelf denk ik dat hij na een paar dagen wat meer gedronken te hebben dan zo'n nacht heeft dat hij die fles dan overslaat, een kwestie van reserves opbouwen ofzo.
Misschien dat het ander zou zijn als ik hem grotere flessen zou aanbieden (krijgt nu 5/6x 150+5. 12 weken oud en weegt 7 kilo) maar i.v.m. verborgen reflux en moeilijk kunnen poepen kan zijn maag naar mijn idee nog niet zo veel aan.
Wij sukkelen dus nog maar even op deze tour door.
4 jaar geleden
Reactie op RainbowUnicorn
En helpt het als je speentje dan geeft? Dat was bij mij de oplossing.
Ze slaapt met een speentje, en meestal moet ik die 1 of 2 keer per nacht geven als ze wat onrustig is. Maar soms helpt het echt niet, duwt ze de speen uit en begint te huilen. Een flesje helpt altijd, maar ik wil het haar ook niet gewoon maken want ze drinkt al het maximum op 24u zonder die fles om 3u
4 jaar geleden
Drinkt ze dan om de voeding van 6uur ook zoveel of minder? Zelfde qua avond voeding hoeveelheid? Hier was t ook lang aanmodderen. Dan wel 3u dan weer niet enz enz. Maar omdat ze dan om 5 a 6u letterlijk 1 zwelgje dronk was ik niet akkoord Ha Ha. Dus om 3u tutje en ze sliep voort. Nu inmiddels 2 weken geen poging meer om 3u. Hopelijk bij jou ook! Hier was het massa's irritant omwille van bv. 3 nachten op 3 wel om 3u en dan weer niet... ligt je daar met kanonskogels in bed 馃き
4 jaar geleden
Haar flesjes zijn bijna altijd leeg, soms laat ze eens 20-40 ml staan.
Ze drinkt overdag tussen 6u en 21u al 6 flessen van 180 ml. Ze weegt al 6.5 kg, volgens Kind en Gezin zijn die 6 flessen al de maximum. Dus ja, af en toe een extra fles om 3u zal wel zo erg niet zijn. Maar ik heb schrik dat het een gewoonte gaat worden, en dat ik haar te veel eten geef.
Zelfs overdag moet ik al rekken om 3u tussen 2 flessen te houden. Het is hier een krijser als ze honger heeft :) Ik probeer echt vanalles maar als ze grote honger heeft, huilt ze zo heftig en stampt ze dat je geen fopspeen in haar mond krijgt. Maar voor de rest een vrolijke baby :)
4 jaar geleden
Reactie op Evemj
Haar flesjes zijn bijna altijd leeg, soms laat ze eens 20-40 ml staan.
Ze d ...
Gewoon geven meid. Al is het volgens de boekjes te veel. Wij wegen onze maaltijden tocj ook niet af e? En baby's aan de borst nemen ook wat ze willen. Daar weten we t gewoon niet bij. Volg gewoon je dochtertje, happy baby happy mom馃槡
4 jaar geleden
Eet en slaap jij altijd op vaste tijden? Ikke niet hoor... :) Dus waarom baby wel?