15 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op VanyS
Omdat ze kaas de eerste jaren afraden door het zout wat erin zit
Overal zit zout in, zou je er niet zo druk om maken

2 jaar geleden
Kaas vind ik toch wel spannend nog. Hij krijgt de structuur niet goed weggekauwd en ben bang dat ie zich er dus in verslikt. Ik ken de ingrediënten niet van babybell, maar het heeft bij mij niet een heel gezond imago. Denk dat ik bij t zien van de ingrediëntenlijst (en vooral t zout gehalte!) direct al zou zeggen: niet voor de kleine. Los van dat t kaas is.
Hier eet ie nog nauwelijks kaas. Soms als we t op een gebakken ei hebben, dan maak ik voor hem een stukje zonder. Maar met t afsnijden zit er dan soms net een klein randje aan. Of als we ovenschotel eten. Dan zit er op zijn deel soms heel iets gesmolten kaas. Dat snij ik dan helemaal klein.

2 jaar geleden
Reactie op Kayleigh_xx
Overal zit zout in, zou je er niet zo druk om maken
Ik zou je wel druk maken, maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij z'n kind geeft. Ze mogen van 1 tot 3 jaar 1 tot 3 gram zout. Met 3 boterhammen zit je al over 1 gram heen.
Er zit inderdaad overal iets van zout in, maar dan kan je kiezen waar het minste zout in.
Ik geef voorlopig geen enige vorm van kaas

2 jaar geleden
Reactie op Koekiemonster _
Ik zou je wel druk maken, maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/ ...
Ik zou het ook echt niet geven aan mijn kindje. Inderdaad vanwege het hoge zoutgehalte wacht ik er nog een paar jaar mee. Er zit overal we wat zout in maar ik vind het mijn taak om ervoor te zorgen dat mijn kindje zo min mogelijk binnenkrijgt. Het is echt wel schadelijk namelijk…
En inderdaad hoog risico op verstrikking bij deze soort kaas dus ik snap dat je het misschien niet fijn vindt als je schoonmoeder het geeft.

2 jaar geleden
Hoe vaak komt het voor?
Wat eet ze normaliter?
Wij eten zoutarm, alleen in brood zit zout en in beleg en minimale hoeveelheid. Daardoor is er best wat marge voor een keer een extraatje.
Soms dus een stukje kaas of plakje worst. Maar veruit de meeste dagen zijn zonder extraatjes.
Wellicht is dit ook een optie voor jullie?