10 Reacties
3 jaar geleden
Enkel een grondbox zodat ze veilig kan spelen als ik bijvoorbeeld aan het koken ben. Voor de rest niets. Geen sloten op de kasten, geen hoekbeschermers, geen stopcontacten afgeschermd, niets weggenomen. Van het begin geleerd dat niet alles om te spelen is en ze niet overal mogen aankomen.
Heeft perfect gewerkt bij onze oudste dochter (ze wordt 3j in oktober) en hopelijk lukt dit ook bij gaar kleine zusje.
3 jaar geleden
wij hebben nog niks gedaan in huis maar ik ga wel stopcontactbeveiliging kopen en mischien iets voor de schoonmaak kastje. en mischien zo dingetje van schuim die je om je deur doet zodat mochten ze aan de deur komen dat die dan niet helemaal dichtklapt en vingertjes bespaard blijven
3 jaar geleden
Wij hebben de stopcontacten gedaan. Wij hebben het binnenwerk vervangen (man is installateur) en dus geen gepruts met die draaidingen. Verder alleen breekbare spullen van de randen van de tv kast enzo gehaald. Oja en uiteraard traphekje onder van A3 SafetyDoor en boven van Lascal Kiddyguard oprolbaar. Boven kon geen normaal traphekje en dit werkt prima. En van ons tvmeubel en tafel de grepen afgeplakt met soort schuim. Overigens valt het totaal niet op, meeste mensen is het ze niet opgevallen dat het schuim is totdat we het erover hebben ofzo. Die grepen zijn namelijk superscherp en we hadden dat eerst niet gedaan. Toen onze oudste zich kon optrekken is ze gevallen en met haar gezicht dus op zo'n greep gevallen. Fikse snee toen, dus toch maar afgeplakt. Oudste wordt in november 2 en gaat goed zo met deze aanpassingen.
3 jaar geleden
Kruipen jullie kindjes dan al door de woonkamer. Onze dochter van 5,5 maanden doet nog niks🤣 ja eten en poepen. Maar ligt in de box of zit in de kinderstoel. Maar kruipt en rolt nog niet.
3 jaar geleden
We hebben stopcontacten met ingebouwde kinderbeveiliging.
En haakjes op enkele kastjes in de woonkamer en keuken. Dat gaat dan om de kastjes met dingen waar ze ziek van kunnen worden Zoals waar de schoonmaakmiddelen staan. Het kastje met het internetmodem. Laatje met medicijndoos en batterijen.
Natuurlijk leren we onze kinderen ook dat ze voorzichtig moeten zijn en niet zomaar in kastjes moeten rommelen enzo. Maar jonge kinderen hebben nu eenmaal nog geen impulscontrole. En niet de capaciteit om de volledige gevolgen van hun acties te overzien. En ik heb geen ogen in m'n achterhoofd.
Wil niet dat als ik even met de jongste bezig ben, dat de oudste opeens bedenkt om dat flesje lekker zoete hoestdrank met codeïne te atten.
3 jaar geleden
We hebben stopcontacten met ingebouwde kinderbeveiliging.
En haakjes op enk ...
Oh en het zijn dan dus deze stopcontacten:
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-everest-dubbel-stopcontact-wit/p/B115757
Een dit soort haakjes:
https://www.bol.com/nl/nl/p/dreambaby-veiligheidshaakjes-keukenkastjes-kinderbeveiliging-voor-kasten-kastslot-kast-beveiliging-baby-eenvoudig-te-monteren-12-stuks/9200000133149300/