25 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens ergens gelezen in mijn zwangerschap. Maar weggezet in mijn hoofd als onzin.
Wat leuk om dit dan te lezen! Hoe snel leren je kindjes op deze leeftijd dan hè!
Hoe heet het boek wat je hebt besteld?
4 jaar geleden
Reactie op Essss87
Wat voor boek heb je besteld? Het klinkt te mooi om waar te zijn (heel eerl ...
Je baby op het potje, vroeg en vrolijk zindelijk van Laurie Boucke 😀
Haha ja dat klinkt het misschien inderdaad wel, maar des te bijzonder is het als je het doet en merkt dat het werkt vond ik
4 jaar geleden
Reactie op Maddie95
Wow wat interessant en gaaf zeg! Zet je haar dan rechtop op het toilet en h ...
Zoals op de foto te zien is, houd ik haar beentjes met mijn handen vast en laat ik haar hoofd op mijn borst rusten. Zelf sta ik voor de wasbak met de spiegel, omdat ik dan niet hoef te bukken en mijn dochter in de spiegel kan aankijken en tegen haar kan praten. Maar in het boek staan nog meer manieren om vast te houden, bijvoorbeeld tussen je eigen benen vasthouden als je zelf op de wc zit.

4 jaar geleden
Hi, ja ik heb hier wel eens van gehoord! De actrice die Amy speelt in de Big Bang Theory heeft dit ook gedaan en er YouTube filmpjes over gemaakt. Voor mijn zoon zou het niet werken. Hij plast en poept altijd tijdens het voeden 🙈 lijkt me dan onmogelijk om hem ook nog op de wc te zetten.
4 jaar geleden
Wat bijzonder!! En dat terwijl ze pas 3 maanden is. Lijkt me wel lastig om te observeren wanneer ze plast. Ik zie dat niet aan mijn dochter🤔
4 jaar geleden
Maar plast ze nu alleen nog maar op commando dan? Of plast ze nog el in de luier als je er niks van zegt?
Want hoe moet dat dan op het kdv?
4 jaar geleden
Heb er inderdaad ook wel over gehoord. Zeker interessant. Maar kost het niet mega veel tijd 🙄🙈?? klinkt heel lullig maarja. Ff realistisch gezien. Ben wel benieuwd. Heb er wel filmpjes van gezien en wekte zeker mijn interesse. Maar als ik er nu aan denk en dat het heel veel tijd kost dan denk ik.. hmm laat maar.
Moet je altijd je kindje in de gaten houden of maakt ze een geluidje als ze gaat plassen of is er voor jullie kindje een bepaald moment waardoor je het uitejndelijk weet en niet de hele tijd hoeft op te letten?
4 jaar geleden
Een vriendin van mij doet dit ook. Haar baby is nu 5w en zindelijk!
Natuurlijk vanaf dat die naar de kinderopvang gaan is het jammer genoeg gedaan he
4 jaar geleden
Reactie op Babsookie
Hi, ja ik heb hier wel eens van gehoord! De actrice die Amy speelt in de Bi ...
Een vriendin heeft een speciaal potje voor tijdens het voeden
4 jaar geleden
Wat bijzonder!! En dat terwijl ze pas 3 maanden is. Lijkt me wel lastig om ...
Ik had ook eerst geen idee wanneer zij moest plassen. Daarom hebben wij haar eerst geobserveerd door geen luier om te doen en dan te timen. Nu gebruiken we een combinatie van timing, voorgevoel en signalen (stoppen met drinken en dan een bepaalde blik of in haar wiegje wanneer ze trappelt met haar beentjes en onrustig is). En nog missen we wel plasjes 🙈 maar daar leren we dan weer van
4 jaar geleden
Maar plast ze nu alleen nog maar op commando dan? Of plast ze nog el in de ...
Nee als wij haar niet op tijd heen brengen dan plast ze gewoon in haar luier.
Zelf gaat onze dochter niet naar het kdv maar misschien dan vragen of je kindje mee kan worden genomen met de 'standaard ronde' van oudere kindjes en tussendoor gewoon een luier?🤷♀️
4 jaar geleden
Reactie op Mar Van
Super leuk dat je dit deelt! Ik wil ook meteen beginnen🤣 alleen zie ik mez ...
Ja ik denk eerst je kindje observeren zonder luier en timen wanneer hij plast en misschien bepaalde geluidjes maakt om aan te geven dat hij moet poepen🤷♀️ en dan gewoon beginnen en proberen en kijken wat het beste werkt voor jullie gezin ☺ tussendoor wel of geen luier, eerst alleen focussen op plasjes of poepjes, alleen een dagdeel of gelijk de hele dag.. wat het beste bij jullie en jullie kindje past en vooral veel plezier hebben met elkaar en genieten van de kleine succesjes. Onderlinge communicatie en de band met je baby als doel hebben en niet het zo snel mogelijk zindelijk worden als doel hebben. Heel veel succes en plezier 😁