20 Reacties
3 jaar geleden
Het laatste middag slaapje iets oprekken?? 15.00 steeds met 5 minuutjes verlaten….
Hier was het ook altijd 17.45 met geluk 18.00. Nu vaak 18.30/19.00 uur
3 jaar geleden
Reactie op Heusi
Hoe laat komt ze uit bed?
Tussen 07:00 en 08:00 begint onze dag.
3 jaar geleden
Het laatste middag slaapje iets oprekken?? 15.00 steeds met 5 minuutjes ver ...
Ze gaat niet altijd precies om 15:00 slapen maar ergens tussen 15:00 en 16:00. Ligt eraan wanneer ze haar slaapsignalen afgeeft. Wij letten op haar en hebben geen vast schema: dit is haar eigen ritme een beetje. Als ze pas om 16:00 gaat slapen, wilt ze nog steeds om 18:15 naar bed. 😅
3 jaar geleden
Werk zelf op de opvang en dit is mijn voorbeeld.
Als je baby tussen 7:00-8:00 wakker wordt.
Dan krijgt ze bijv. “tenminste bij ons als ze dat mag” fruit rond 09:30 en daarna om 10:00 naar bed. Als ze goed slaapt tot 11:30 flesje of broodje en daarna om 14:00 weer naar bed rond 16:00 wakker daarna om 16:30-17:00 groentje hapje. Rond 19:00 kan ze dan een flesje krijgen en naar bedje gaan. Zo gaat dat bij ons voor kindjes die naar de opvang komen :) meestal hé 😇.
3 jaar geleden
Hele ritme in stapjes van een kwartier verlaten.
Liefst gelijk 2 uur, gezien de klok over 2 maanden een uur achteruit gaat en je dan weer hetzelfde probleem zou hebben bij 1 uur verplaatsen van ritme
3 jaar geleden
Ik zie dat bijna alle baby’s om 7u gaan slapen maar wat doen jullie als jullie op bezoek zijn bij iemand? Bij ons gaat ze tussen 8-9 na bed. Misschien iets te laat dan?
3 jaar geleden
Reactie op PepeTaco
Geeft jullie kinderdagverblijf geen groentehapjes eind van de middag? Bij o ...
Zal ik moeten navragen of ze dat doen.! Vind het wel een hele deprimerende gedachten dat ik haar twee dagen dan alleen met wakker maken zie en ophalen weer dus max een halfuur per dag. 😵
3 jaar geleden
Werk zelf op de opvang en dit is mijn voorbeeld.
Als je baby tussen 7:00-8 ...
Maar dan ga je uit van 2 dutjes terwijl dat meestal pas gebeurt tussen 6 en 8 maanden heb ik gelezen.
3 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Hele ritme in stapjes van een kwartier verlaten.
Liefst gelijk 2 uur, gezi ...
Ik vind 2 maanden nog al een lange periode in een babyleventje. Als ik zie hoe snel slaap veranderen kan in een paar dagen tijd, ga ik t ritme nu nog niet aan laten sluiten op een toekomst over 8 weken 😉 Ze geven vaak aan om 1-2 weken voor het verzetten van de klok pas aan t ritme te gaan sleutelen om het geleidelijk te doen. Maar je kunt ook gewoon cold turkey in 1 keer over. Dan is t misschien 2 dagen even wennen en zijn ze weer over (mits je een makkelijk kindje hebt).
3 jaar geleden
Reactie op Heusi
Ik vind 2 maanden nog al een lange periode in een babyleventje. Als ik zie ...
Ik vind het allemaal prima hoor wat je doet. Zolang moeder, vader en baby happy zijn vind ik het best.
Ik gaf het alleen als tip ter overweging
3 jaar geleden
Reactie op Nicolina86
Maar dan ga je uit van 2 dutjes terwijl dat meestal pas gebeurt tussen 6 en ...
Dat klopt.
Het verschilt ook per baby hé.. Sommige hebben zelfs 3 keer een dutje nodig en andere weer 2. Ligt net eraan wat je baby aangeeft. Heel veel baby’s rond die leeftijd houden het meestal 2 / 2,5 uur vol. Wat wij doen is altijd naar de behoefte kijken van de baby en wat de ouder wilt natuurlijk. We overleggen ook altijd met de ouder als het toch iets anders gaat dan altijd :)