5 Reacties
3 maanden geleden
Plat op je rug gaan liggen met de knie毛n omhoog, en dan je billen een paar centimeter omhoog bewegen. Zo train je, je bekken in no time! Iedere avond voor het slapen gaan doen zodat je lichaam daarna kan rusten door te gaan slapen. Gewoon beginnen met een paar keer en iedere keer wat meer als je het aan kan. Het geeft niet als je de eerste keer maar een paar keer kunt, je zult zien in een paar weken dat het beter gaat. 馃槉
3 maanden geleden
Hoi hoi. Heel herkenbaar. Tijdens de zwangerschap heb ik zwangerschapsdiabetes gehad. Daardoor ook de laatste maanden moeten spuiten en mijn lekkeretrek verdween. Na de bevalling ben ik snel weer aangekomen, wel 20kg (ik mocht ook direct stoppen met spuiten na de bavalling). 1,5 Jaar later voelde ik me zo rot door mijn overgewicht en alle bijkomende klachten dat ik naar de huisarts ben gegaan om nogeens die spuiten te vragen. Het was namelijk bekend dat dit een positieve uitwerking heeft om gewicht te verkiezen. De huisarts wilde me dit niet geven en stelde een maagverkleining voor. Hier schrok ik wel van, en ze zou me een paar dagen later terug bellen zodat ik er even over kon nadenken. Afgelopen december ben ik geopereerd. 27 kg lichter ondertussen en voel me zoveel fijner. Helaas zijn de klachten niet afgenomen. Door het afvallen komen je gewrichten ook meer 'vrij' te liggen en kan je juist meer klachten gaan krijgen. Hier baal ik enorm van. Nog steeds last van mijn bekken/heupen. Anderzijds merk ik wel dan ik niet meer snel uitgeput ben en het starten met bewegen makkelijker gaat. Ik hoop uiteindelijk van deze klachten af te komen. Ben nu tot september volgend jaar sowieso uit de running (wia) maar hoop toch wel echt op verbetering. Want ik kan nog steeds niet veel. Poetsen gaat in etappes bijvoorbeeld. Maar ondertussen blijf ik positief. (Sorry voor mijn lange verhaal. Hoop dat je er wat mee kan, succes!)
3 maanden geleden
Reactie op An0niem
Ja, afvallen helpt, maar ook je onderrug sterker maken. Elke dag balans oef ...
Bedankt voor jullie reacties!
3 maanden geleden
Reactie op Femke1985
Hoi hoi. Heel herkenbaar. Tijdens de zwangerschap heb ik zwangerschapsdiabe ...
Oh daar heb ik inderdaad ook wat over gelezen dat veel mensen die medicatie gebruiken om af te vallen.
Wat fijn dat je nu zoveel kg kwijt bent, maar wel balen dat je nog steeds veel klachten hebt. Hopelijk wordt dat wel wat minder inderdaad.
Ik heb ook wel eens nagedacht over een maagverkleining maar dat is iets wat ik niet durf en wil. Dus ik zal het volledig op eigen kracht moeten doen. Door meer te verbranden dan ik binnen krijg.. hopelijk gaat mij dat lukken