12 Reacties
4 jaar geleden
Zeker herkenbaar! Wij hebben ook zo'n 4 jaar in het traject gezeten en 7 icsi pogingen achter de rug. Dan ga je al langzaam accepteren dat het niet lukt en denken aan hoe je leven er dan samen uit gaat zien. We zijn ook heel lang bang geweest dat deze zwangerschap mis zou gaan. En nu is het inderdaad nog onwerkelijk dat er echt een kleine in mijn buik zit. De echo's en controles waren ook steeds zo onwerkelijk.
4 jaar geleden
Klinkt beetje gek misschien maar ik heb dat ook. Ik ben al mama van een prachtig lief dochtertje maar nu heb ik echt zo vaak ineens dat ik denk "staks heb ik gewoon 2 kindjes" en dan vind ik echt een onwerkelijk idee... veel meer als bij de eerst ofzo...🤭😉
4 jaar geleden
Hier ook heel herkenbaar, ook 5 jaar in traject gezeten met steeds slecht nieuws en nu 26 weken zwanger, het is zo gek. de focus was zo lang zwanger worden en nu mag het naar zwanger zijn. De echo's leken ook alsof het van iemand anders was.
4 jaar geleden
Haha ja heel herkenbaar, ook van die echo's inderdaad.
En gek genoeg, door drukte e.d. lijkt het soms ook eventjes al een soort van 'normaal'. De intake met kraamzorg was bijvoorbeeld gepland, daar stond ik niet helemaal bij stil. En toen ineens 5 minuten voor de afspraak had ik een besefmoment en zeiden we tegen elkaar 'We hebben gewoon een intake door kraamzorg... kraamzorg voor ònze baby, hoe bizar' 🤗 (4,5 jr icsi).
4 jaar geleden
Geen lang medisch traject, eigenlijk vrij plotseling al zwanger na we er voor besloten te gaan. Hoewel zwanger zijn al als normaal voelt, besef ik me soms opeens wat het écht inhoudt… dan roep ik uit t niets: “Schat, ik heb gewoon een echte baby in mijn buik!” En bij het uitzoeken van kleertjes, het besef dat je die straks zélf gaat aandoen bij een kindje van jezelf! 🤭
Vannacht op t toilet opeens t besef: weet je hoe lang ik al niet ongesteld ben geweest! En dat duurt ook nog wel even 🤩
Denk dat dit ook hoort bij t proces van 9 maanden: jezelf er helemaal op kunnen instellen en voorbereiden op de komst van zoiets bijzonders!
4 jaar geleden
Echt heel bijzonder, allemaal gefeliciteerd met dit wonder. Ben nu 35 en zwanger van de 3de blijft een cadeautje, ik heb wel geluk gehad met hormonen (pcos) binnen 1 á 2 jaar zwanger te worden. En dat me nu 10 jaar later nogmaals gegund is, met mijn nieuwe partner, dan ook wel niet spontaan, maar geniet er weer volop van.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Wij zijn anderhalf jaar bezig geweest en twee miskramen verder. Uiteindelijk via ovulatie inductie zwanger geraakt. Had me mentaal al helemaal voorbereid op een verder medisch traject en vanmiddag waren we mijn thuis kantoor leeghalen. Toen riep ik ook ineens kun je het je voorstellen hier ligt straks gewoon een klein meisje 🥰
4 jaar geleden
Ik ben volledig ongepland zwanger geraakt en we zijn er ook pas met 10 weken achter gekomen dus wij hebben veel momentjes in de mentale voorbereiding een beetje gemist haha.
Ik had mijn allergrootste besefmoment toen we de kamer die de babykamer ging worden leeghaalden. Mijn man heeft dat gedaan toen ik op werk was, toen kwam ik thuis en was de kamer ineens leeg. Bizar moment vond ik dat, dat daar straks gewoon een babykamer ging zijn! Grappig genoeg heb ik het een stuk minder met de ‘gebruikelijke’ mijlpalen, zoals het halen van de 24 weken oid.