10 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou je contract nog niet aanpassen! Want dan heb je ook minder uren ouderschapsverlof. Ik zou tot wanneer je ouderschapsverlof wilt opnemen (die vier uur) je contract op 36 laten staan. Als die periode voorbij is kun je aangeven minder te willen werken en je contract terug wil brengen naar 32 uur. Je hoeft dan niets terug te betalen.

4 jaar geleden

In het onderwijs moet je iig wel terugbetalen als je binnen een bepaalde periode toch minder gaat werken. Je hebt dan teveel ouderschapsverlof 'gebruikt'; ten minste als je dat ouderschapsverlof dus laat uitrekenen op basis van je huidige dienstverband. Ik zou dus je verlof laten uitrekenen op basis van 32 uur, dan is er geen probleem :-)

4 jaar geleden

Ik heb mijn ouderschapsverlof laten berekenen a.d.h.v. mijn nieuwe aantal werkuren. Anders moest ik na afloop van mijn ouderschapsverlof nog een half jaar mijn oude aantal uren werken. Dat betekent minder betaald verlof, maar ik wil toch echt 3 dagen gaan werken ipv de oude 4 dagen. Dit is in het onderwijs zo inderdaad

4 jaar geleden

Reactie op Rvermol

Ik heb mijn ouderschapsverlof laten berekenen a.d.h.v. mijn nieuwe aantal w ...
Ja precies, zo bedoelde ik het idd:-)

4 jaar geleden

Ik zou het even checken bij personeelszaken. Ik had twee jaar geleden ook eerst ouderschapsverlof en daarna mijn contracturen aangepast en moest het geld wat ik voor het ouderschapsverlof had gekregen wel terugbetalen. Gold geloof ik als je binnen een half jaar na het ouderschapsverlof je uren aanpaste. Ik werk in de gehandicaptenzorg, dus die regeling geldt niet alleen in het onderwijs.

4 jaar geleden

Reactie op Sammy08

Ik zou je contract nog niet aanpassen! Want dan heb je ook minder uren oude ...
Dat ligt denk ik aan je sector want als gemeenteambtenaar werkt het niet zo! Ik zou gewoon terug moeten betalen. Logisch ook wel eigenlijk, anders gaat iedereen daar gebruik van maken natuurlijk!

4 jaar geleden

Reactie op Heusi

Dat ligt denk ik aan je sector want als gemeenteambtenaar werkt het niet zo ...
Dat klopt! Iets te enthousiast gereageerd, ligt aan de sector en zou het dan inderdaad ook maar even voor de zekerheid met hrm bespreken

4 jaar geleden

Reactie op Sammy08

Dat klopt! Iets te enthousiast gereageerd, ligt aan de sector en zou het da ...
Vind het niet logisch. Ik werk er al een aantal jaren en altijd 40 uur gewerkt. Dus zou het raar vinden als ik niet over mijn 40 uur verlof krijg. Ik ga na de tijd na 24 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Rvermol

Ik heb mijn ouderschapsverlof laten berekenen a.d.h.v. mijn nieuwe aantal w ...
Let op dat in het onderwijs klopt. Maar terugbetalen geldt alleen als je meer dan de helft minder gaat werken! Dus stel je werkte 0,8fte en hebt daarover verlof gekregen en gaat daarna 0,6fte werken is er niks aan de hand. Pas als je 0,4 of minder fte gaat werken moet je terugbetalen. Ik heb namelijk alleen maar collega's die minder zijn gaan werken en hebben echt niks hoeven terug te betalen. Heb dit nog speciaal nagevraagd.

4 jaar geleden

Net contact gehad met uwv en die zeggen ook dat ik gewoon minder kam gaan werken na de tijd en niks hoef terug te betalen.