12 Reacties

4 jaar geleden

Hi ik volg even mee, ik woon zelf in Sittard en zou dit ook graag willen 😁

4 jaar geleden

Geen ervaring mee. Verwacht mijn eerste kindje. Ik vraag me af of de ‘schade’ minder is dan als je in bad bevalt? Of hoe moet ik het interpreteren?

4 jaar geleden

Reactie op dedebebe

Geen ervaring mee. Verwacht mijn eerste kindje. Ik vraag me af of de ‘schad ...
Zelf had ik gelezen dat de huid soepeler wordt en er dus minder kans is op uitscheuren

4 jaar geleden

Bij ons 1ste kindje wilde ik absoluut in bad bevallen. Dit is net niet gelukt omdat ons dochtertje tijdens de bevalling beslist had om haar handje in haar nek te leggen en na haar hoofdje dus haar elleboog kwam voor haar schouders. Dit zorgde ervoor dat ik geen kracht genoeg meer had en dat ze me uit bad moesten halen om op de tafel een infuus te geven zodat de weeën niet zouden afzwakken. De dokter heeft mij een knip gegeven en ik ben daarbij ook nog gescheurd. Maar dit allemaal buiten beschouwing gelaten, heb ik enorm genoten van de bevalling en eigenlijk geen echte pijn ervaren. Een bad bevalling is zoiezo zonder epidurale maar het water zorgde er bij mij voor dat de pijn van de weeën werden opgevangen.

4 jaar geleden

Nu zijn we zwanger van ons 2de kindje en wil ik opnieuw in bad bevallen. (En nu hopelijk volledig).

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn zoontje ook een bad gehuurd. Ik vond het heerlijk om de weeen in op te vangen maar helaas kon ik geen fijne houding vinden tijdens het persen (vanwege de hoge rand en de ondergrond). Na drie kwartier persen kwam mijn zoontje in nood en moest hij met de pomp gehaald worden op bed (en ik dus een knip). Voor de weeen is het zeker fijn en er zijn genoeg vrouwen die uiteindelijk wel bevallen in bad :). Het warme water gaf mij wel een soort van “troost en rust” maar dat is ook persoonlijk.

4 jaar geleden

Hi ik volg even mee, ik woon zelf in Sittard en zou dit ook graag willen 😁 ...
Yaaaayy, Sittard!!! 😊😁

4 jaar geleden

Reactie op Anika87

Yaaaayy, Sittard!!! 😊😁
Hahaha jij ook? 😁

4 jaar geleden

Hahaha jij ook? 😁
Hier ook geboren en getogen in Sittard

4 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Hier ook geboren en getogen in Sittard
Wat leuk! ☺️

4 jaar geleden

Geen antwoord op je vraag maar misschien is dit een interessante podcast voor je: bevallingshoudingen van zwanger & zo https://open.spotify.com/episode/4Md4L2CP5eIfvFUAa9GzwJ?si=ubXEO98RRrmhwrFZ1RvgRw

4 jaar geleden

Reactie op E92-1

Geen antwoord op je vraag maar misschien is dit een interessante podcast vo ...
Dankjewel voor de tip