19 Reacties

4 jaar geleden

Hey, ik ben vorig jaar bevallen van mijn dochtertje. Ik neem normaal de bloedverdunner Sintrom en tijdens mijn zwangerschap spuit ik Clexane (s'avonds). Vorig jaar brak mijn water s'nachts waardoor er geen 24u tussen mijn inspuitingen zat hierdoor kon ik geen epidurale krijgen. Ook een serieuze knip gehad maar niet meer bloedingen tijdens de bevalling dan een normaal iemand. Mijn knip geneesde iets minder snel dan normaal. En de week nadien even opgenomen geweest. Omdat er vanbinnen iets was open gegaan en bleef bloeden dit moest opnieuw genaaid worden. In maart moet ik bevallen van ons zoontje en laat het gewoon spontaan gebeuren. Ik neem wel mee uit mijn vorige ervaring dat mijn knip wat vaker moet verzorgd worden. En dat ik sneller naar de gynaecoloog bel als ik de nabloedingen niet volledig vertrouw. Al bij al vond ik dit geen "slechte" ervaring de "kleine complicaties" door de bloedverdunners het hoort erbij en ben hier nu beter op voorbereid voor bij mijn zoontje. 😀 ( Sorry voor de lange tekst 😂)

4 jaar geleden

Ik gebruik ook bloedverdunners. Vanaf week 36 moet ik daarmee stoppen van de gynaecoloog. Ivm risico's op te veel bloedverlies tijden de bevalling

4 jaar geleden

Reactie op Fleurig88

Ik gebruik ook bloedverdunners. Vanaf week 36 moet ik daarmee stoppen van d ...
Het zal ook te maken hebben met de reden waarom je bloedverdunners gebruikt. Dus zeker bespreken met je arts en dat advies aannemen.

4 jaar geleden

Ik gebruik nu Ascal tijdens de zwangerschap (niet helemaal vergelijkbaar, maar toch, werkt ook bloedvwrdunnend) en ik moet bij week 36 stoppen, óf zodra de bevalling begint. Ik lees dat de werking nog 24u aanhoudt na de laatste inname. Het kan ook zijn dat ze je tijdelijk terugzetten op een lagere dosis omdat dat minder risico met zich meebrengt. Maar, als een natuurlijke bevalling zo uitkienen is zoals je uitlegt, dan zou je denken dat ze de bevalling sowieso willen plannen om risico's weg te nemen 🤔

4 jaar geleden

Ik gebruik ook Ascal (2x80 mg per dag) dit moet ik tot week 36 week slikken en dan stoppen.

4 jaar geleden

Reactie op MMvS

Ik gebruik nu Ascal tijdens de zwangerschap (niet helemaal vergelijkbaar, m ...
Hoeveel mg moet jij innemen per dag?

4 jaar geleden

Reactie op Louka Hovinga

Hoeveel mg moet jij innemen per dag?
1x 80mg per dag.. Wat gek eigenlijk, dat daar verschil in zit 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Sarah96

Hey, ik ben vorig jaar bevallen van mijn dochtertje. Ik neem normaal de blo ...
Dat klinkt allemaal inderdaad “prima”. En goed om rekening mee te houden wat betreft nabloedingen! Dank je

4 jaar geleden

Reactie op MMvS

Ik gebruik nu Ascal tijdens de zwangerschap (niet helemaal vergelijkbaar, m ...
Ja ik mag er echt niet eerder mee stoppen en moet ook langer door injecteren (6 weken na de bevalling). Heeft te maken met een trombose tijdens mijn vorige zwangerschap. Die is na de bevalling pas aan het licht gekomen. Er was toen veel risico op longembolie en zodoende moet ik nu tijdens de zwangerschap tot 6 weken erna bloedverdunners prikken.

4 jaar geleden

Ik gebruik ook fragmin sinds ik 5 weken zwanger ben. Ik moet en kan het gewoon doorgebruiken omdat het een profylaxe is, is geen sterke bloedverdunner. Ze hebben mij gezegd dat op het moment ik de eerste weeën krijg, ik hem niet meer moet nemen, omdat er 12 uur tussen de laatste prik en mogelijke ruggeprik moet zitten (als je dat wil). Daarna adviseren ze verder vanuit de gynaecologie ipv de internist. Maar dit kan natuurlijk voor jou anders zijn.

4 jaar geleden

Oja en ik zou zelf graag in bad willen bevallen.. ze hebben gezegd dat ik daar zeker in kan beginnen, maar dat de kans wel heel groot is dat ze het laatste stuk buiten het bad willen doen, om in de gaten te houden hoeveel bloed ik verlies.

4 jaar geleden

Ik ben vanaf zes weken ook al aan het spuiten met bloedverdunners. (verleden trombose gehad en dubbele longembolie). Ik heb vorige week gevraagd hoe het zit met de bloedverdunners, vind het maar allemaal een beetje vaag. Kreeg niet echt een duidelijk antwoord. Stop maar wanneer je iets merkt kreeg ik te horen. Liefste had ik een geplande bevalling. Inleiden willen ze niet doen, omdat ik de vorige keer een keizersnede heb gehad. Wil deze keer het liefst normaal bevallen. Naar mijn mening is er te weinig bekend hoe ze hier mee om moeten gaan, en de vrouwen goed moeten adviseren/voorbereiden.Althans in het ziekenhuis waar ik onder controle sta. Nu inmiddels bijna 33 weken zwanger, en begin het toch spannend te vinden hoe dit alleen al gaat verlopen.

4 jaar geleden

Ik slik ook bloedverdunners en wordt ingeleid om iets daarvoor te kunnen stoppen met de verdunners. Eerst was het advies een week van te voren te stoppen. Heb aangegeven dat ik dat erg spannend vind, en toen zei de gynaecoloog dat ik door mag slikken tot kort voor de inleiding (ook iets van tot 48/24 uur van te voren). Dus gezien je omstandigheden valt er vast wel wat te overleggen. Iedere situatie is anders. Gewoon het gesprek aangaan!

4 jaar geleden

Ik lees even mee! Momenteel hoef ik geen bloedverdunners te gebruiken, maar vanwege een zware erfelijke trombose belasting in mijn familie en dat ik voor de zwangerschap nog niet getest was op proteïne S moet ik in het kraambed preventief 6 weken gaan prikken. Ik ben ook benieuwd wat daar de impact op gaat zijn met betrekking tot heling en bloedverlies na de bevalling.

4 jaar geleden

Mijn schoonzusje heeft bloedverdunners moeten spuiten ivm een eerdere longembolie. Zij is met 39weken ingeleid. Dit was vanaf het allereerste begin duidelijk. Natuurlijk op gang laten komen, was veel te risicovol. Tijdens de bevalling verlies je natuurlijk bloed, maar als je dan ook nog bloedverdunners spuit.. Dan is de kans dat je teveel bloedverlies hebt natuurlijk best groot. Zij moest dan een aantal dagen van tevoren stoppen met spuiten. Stel dat er dan een spoedkeizersnee nodig was geweest, dan was dat ook zonder risico geweest. Ik zou in overleg gaan met je gynaecoloog, Zij weten het beste wat wel en niet kan.

4 jaar geleden

Reactie op Esvi070322

Ik lees even mee! Momenteel hoef ik geen bloedverdunners te gebruiken, maar ...
Deze afwijking heb ik ook, maar bekend van tevoren, dus vandaar vanaf 5 weken al aan het spuiten. Maar dus geen zware bloedverdunners nodig, meer uit voorzorg. In mijn familie zijn er dus meer met deze afwijking en hebben geen bijzonderheden gehad mbt de bevalling en erna (naast het spuiten dan).

4 jaar geleden

Ik spuit vanaf week 12 dagelijks bloedverdunners (fragmin 6000), net als bij mijn eerste zwangerschap. Ook moet ik tot 6 weken na mijn bevalling blijven spuiten ivm verhoogde kans op bloedproppen. Zodra ik iets van weeën voel, moet ik stoppen met spuiten. Bij de eerste zat er ook geen 24uur tussen, maar ik had niet meer bloedverlies dan ee andere vrouw.

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger-1990

Ik ben vanaf zes weken ook al aan het spuiten met bloedverdunners. (verlede ...
Hi, mag ik vragen waarom ze niet willen inleiden omdat je eerder een keizersnede hebt gehad? Ik gebruik ook bloedverdunners en heb eerder een keizersnede gehad. Bij mij willen ze nu juist wel gaan inleiden zodat ze het kunnen plannen en ik op tijd met mijn bloedverdunners kan stoppen. Ik vind het zo bijzonder dat er zoveel verschillende adviezen zijn en vraag mij dan af waar ik goed aan doe.

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger-1990

Ik ben vanaf zes weken ook al aan het spuiten met bloedverdunners. (verlede ...
Oh ik zie nu dat dit een heel oud bericht is dus weet niet of je dit nog leest 🙈