21 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter heeft ze vandaag gehad, heel zielig de prik zelf maar gelukkig was het na 1-2 minuten weer goed. Wel kreeg ze 5 uur later best veel last en hard gehuild. Toen hebben we haar een zetpil gegeven en die werkte goed. Nu slaapt ze en hopelijk gaat het vannacht ook goed.. ben benieuwd !

4 jaar geleden

Na de vaccinatie vroeg ik aan de jeugdarts of het ok was dat ik een zetpil gaf als ik thuis kwam. Antwoord was dat ik haar lichaam de tijd moest geven het zelf "op te ruimen". Braaf en onwetend heb ik geluisterd. En dat heb ik geweten. Non stop huilen, niet slapen en echt een hoopje ellende. De volgende keer gooi ik dit advies in de wind en krijgt ze een zetpil bij thuiskomst. Dus mijn tip is; volg je gevoel, jij kent je kind het beste. Achteraf weet ik dat zij lastiger slaapt wanneer ze oncomfortabel is. Dus ik had het kunnen weten. Na 1 zetpil was het overigens prima en had ze nergens meer last van 😊

4 jaar geleden

Hier ook veel gehuild zo’n 4 uur na de vaccinatie. Klein beetje koorts gemeten (38.1) en toen besloten een zetpil te geven. Binnen 30 min was het huilen gestopt, dronk hij een grote fles in één teug leeg en heeft daarna heerlijk geslapen. Tip; als je dochter huilerig/koortsig is, niet te lang wachten met een zetpil. Is echt voor iedereen prettiger .. ;)

4 jaar geleden

Bij thuiskomst meteen een zetpil erin. Alsnog wat huilerig, maar we hebben gewoon lekker geknuffeld en verder niks meer gedaan die dag. Smeer trouwens ook wat babyolie op de pleisters dan kan je ze de volgende verschoning zo eraf halen ipv dat je moet trekken

4 jaar geleden

Bij thuiskomst meteen een zetpil erin. Alsnog wat huilerig, maar we hebben ...
Juist geen zetpil geven tenzij ze veel last heeft. Die zetpil onderdrukt de koorts en dan weet je dus nog niet of ze er op reageert. Een beetje verhoging is ook helemaal niet erg.

4 jaar geleden

Na de prik gelijk opgepakt om te troosten, ze was zo stil, verder niks gemerkt, ja goed geslapen die dag maar doet ze normaal eigelijk ook wel. Hoop dat de rest net zo verloopt

4 jaar geleden

Onze dochter heeft het 2 weken geleden gehad in de ochtend en in de middag/avond had ze 38.5 graden koorts. Ze was wat hangerig en wilde veel slapen. Verder eigenlijk niks gemerkt, ze was nog steeds vrolijk! Als tip: doe een nat washandje af en toe op de plek, dan worden het niet van die grote schijven

4 jaar geleden

En idd geen zetpil gegeven, behalve als het hoger werd dan 38.5 en dat ging het niet.

4 jaar geleden

Vanochtend prikjes gehad, ze vond het niet cool, maar was redelijk te troosten. Thuis na een fles gelijk naar bed en 3 uur geslapen. Werd ontroostbaar wakker en werd rustiger na de fles, wel snel weer moe dus hup terug naar bed. Daar weer 3 uur geslapen en weer ontroostbaar wakker, verhoging gemeten en zetpil erin. Daarna rustig een fles en kort gespeeld, eindelijk weer een lach gekregen, maar snel moe dus om 19 uur lag ze erin en tot nu niets gehoord. We maken haar altijd wakker voor een fles tegen 23 uur, dus ben benieuwd hoe dat zo gaat. Verder vond ze het vandaag bijzonder vervelend als je aan de prikplekken zat, wat heel onhandig was omdat ze het liefste lopend gewiegd wilde worden..

4 jaar geleden

mijn tip is om de vaccinatieplek gelijk te masseren na vaccinatie. zo voorkom je dat er een pijnlijke plek komt op de prikplek.

4 jaar geleden

Mn dochter heeft gisteren de prikjes gehad. Dat moment was het even kort maar krachtig huilen en de rest van de dag heeft ze eigenlijk alleen maar geslapen. De nacht ging prima, geen koorts. Alleen heeeeeel veel slapen. Iets wat ze normaal overdag überhaupt niet doet. Vandaag was ze alweer iets meer haarzelf.

4 jaar geleden

De prikjes zelf moest ze hard om huilen, daarna gelijk aan de borst, toen was het verdriet zo over. De rest van de dag was ze wat hangerig, beetje verhoging 37,7, maar ze sliep ook meer dan anders. Volgende dag was het over

4 jaar geleden

Vandaag heeft mijn zoontje de prikjes gehad. Na het prikken goed te troosten. Later op de dag ontroostbaar. Nogal last van de stijfheid denk. Bij elke beweging met z'n benen zet hij het op een brullen. Zetpil gehad dat geeft een heel klein beetje verlichting verder vind ik hem vooral zielig en moeten we het gewoon uitzitten..

4 jaar geleden

Hier vanmorgen ook geweest. Iets sneller moe, maar verder een vrolijke dame 😁

4 jaar geleden

Een beetje gehuild tijdens de prikjes. 2 dagen daarna eerst van verhoging en 39 graden koorts en hangerig. We hebben een zetpil gegeven, werkte goed en sliep gewoon lekker!

4 jaar geleden

Vandaag heeft mijn dochter de vaccinaties gehad. Ze moest huilen toen ze geprikt werd, verder niet. Ze ligt nu in de box te slapen. Ik vond zelf het fijn haar vast te houden tijdens de prikjes, ik kon direct troosten toen het klaar was. Ik heb haar flesje vanmiddag ook iets eerder gegeven voor haar comfort. Voor de zekerheid heb ik ook zetpillen in huis gehaald. Succes vrijdag!

4 jaar geleden

Tijdens prikjes even huilen. Was zo over. Ietsjes verhoging. Veeeeeeel slapen. Verder nergens last van gehad. Heb ook veel zijn beentjes bewogen zodat het wat minder stijf werd misschien. En in zijn slaap zachtjes gemasseerd.

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft er tegen de avond wel echt last van gehad, hoorde het aan z’n huiltjes. Leek op jammeren, heel zielig. Hij kreeg savonds ook verhoging (38,4) en merkte dat ie last had van z’n beentjes. Heb hem geen zetpil gegeven overigens Veel getroost en na z’n fles van 19:00 viel hij gewoon in een diepe slaap. Dus mijn advies: gewoon go with the flow en hou er rekening mee door de dag lekker rustig aan te doen. Las trouwens nog wel een goede tip om icepacks of zakjes bevroren appelstroop mee te nemen zodat je de prikplekjes gelijk kunt koelen. Scheelt voor de spierpijn. Vond ik een goede tip en ga het de volgende vaccinaties ook meenemen!

4 jaar geleden

Nat washandje meenemen om even op de plekjes te houden na de spuitjes. En verder die dag niks plannen, lekker aandacht voor je kleintje.

4 jaar geleden

Gisteren heeft hij zijn eerste twee prikjes gehad. Superzielig, hij moest ook echt even huilen. Gelukkig had ik een flesje meegenomen naar het CB. Toen werd hij meteen rustig. Daarna lekker geslapen, wel 4 uur lang. Ook ‘s avonds heerlijk geslapen en was niet wakker te krijgen voor z’n laatste flesje. Tussendoor echt vrolijk. Vandaag had hij ook echt een topdag. Geen een keer gehuild, supervrolijk en lijkt nul last te hebben.