5 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou het voor de zekerheid laten testen. Toen ik blaasontsteking had, had ik ook geen pijn.
4 jaar geleden
Je zou eens op google "blaas zwangerschap" kunnen intypen en dan op afbeeldingen dan zie je hoe onze blaas verandert tijdens de zwangerschap.
Constante gevoel van aandrang heb ik ook en merk dat als ik denk dat ik klaar ben met plassen en opsta dat ik dan vlug weer moet gaan zitten omdat er toch nog iets komt😅
Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd aan de huisarts vragen of ze je urine willen testen op blaasontsteking

4 jaar geleden
Ik heb er nu toevallig eentje, ben aan een tweede antibioticakuur bezig omdat hij niet helemaal weg was helaas..
Ik had eigenlijk alleen het veel moeten plassen (maar dan kwam er wel gewoon uit, niet een paar druppels) en tijdens het uitplassen een soort pijn/druk op mijn blaas. Ik weet nog steeds niet of dit door de ontsteking komt of door de baby, want ik voel haar voeten er regelmatig tegen trappen of op drukken, of dat ik heel nodig moet en dan ineens niet meer, alsof ze weer van mijn blaas af is.
Daarom dacht ik niet dat ik er eentje had, maar ik ging toch voor de zekerheid mijn urine bij de huisarts brengen. Een zelftest thuis en de testen van de huisarts geven steeds aan dat mijn urine schoon is, maar na een 24 uurs kweek zitten dan toch bacterieën. Dus als je de urine brengt, vraag vooral of ze een kweek doen! Want dan weet je het zeker en heb je geen vals negatieve uitslag.
Ondertussen zou ik veel water drinken, evt een (halve) vitamine C bruistablet en sommige cranberry pillen zijn veilig tijdens de zwangerschap! Succes ❤️
4 jaar geleden
Ik heb er nu eentje, ik plaste bloed. Daardoor gingen er pas alarmbellen af.
Nu enorm last van mijn onderrug, en veel harde buiken en steken in de onderbuik.
Geen pijn met plassen gehad!
Ook vooral je intuitie volgen.. als je twijfelt ga naar de ha!
Bij mij door het bloed in mijn urine konden ze geen ontstekingswaarden meten.
4 jaar geleden
Ik ben net van een blaasontsteking af. Ik had ontzettende pijn in mijn onderbuik/blaas maar dan ook dat ik van die scherpe steken kreeg waar ik van in elkaar zakte en rugpijn.
Eerst naar de huisartsenpost geweest daar konden ze niets vinden en 2 dagen erna begonnen de steken weer terug te komen en heftiger. Vervolgens naar de huisarts gegaan, daar was meteen te zien dat het om een blaasontsteking ging. Soms moet het zich dus nog ontwikkelen. En ook een buisje naar het lab gestuurd daar was geen verdere ontwikkeling dus de antibiotica was voldoende.
Goed opletten en echt testen zodra je last ervaart!