14 Reacties

4 jaar geleden

Gister avond

4 jaar geleden

Ochtend urine

4 jaar geleden

Jaa dit heb ik gehad! Ik had uiteindelijk nierstuwing en wss wat nierstenen. Ik kreeg eerst gezeur met bloed plassen, waardoor ze dachten aan blaas ontsteking, dit kwam er niet uit.. toen toch antibiotica gehad, maar uiteindelijk paar dagen later kreeg ik pijn in mn rug/nieren. Ik voelde heel mn urineleiders zitten zoveel pijn deed het uiteindelijk. Ik had eerst niet echt pijnklachten, ook niet met plassen, alleen het bloed plassen waardoor ik schrok. Veel harde buiken. (Voor de nierklachten kwamen) Uiteindelijk met een echo naar mn nieren gekeken en die bleken niet door te lopen omdat je baarmoeder er tegenaan drukt. Ik kan je aanraden, ga water drinken als een malle, zeker 3 liter per dag, ook snachts blijven drinken (ja is irritant want je blijft plassen als een gek🤓) Wellicht dat bij jou je nieren ook gaan opspelen.. ik hoop het niet! Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op dutchbarbergirl

Jaa dit heb ik gehad! Ik had uiteindelijk nierstuwing en wss wat nierstenen ...
Oooh pfff wat heftig! Nierstenen heb ik als 14 jarige wel eens gehad. Man die pijn was echt niet te doen. Ik ga nog meer drinken Thanks! Waar voelde jij de pijn (ivm verschuiven organen wellicht?)?

4 jaar geleden

Pff wat rot voor je zeg! 🥺 Hadden ze je urine bij de HAP gecontroleerd met een stick? Dat is namelijk de eerste test die ze doen, en geeft regelmatig een vals negatief resultaat (is mij tot nu toe iedere keer overkomen terwijl ik wel een blaasontsteking bleek te hebben). Maar als het echt een zware ontsteking zou zijn zou ik denken dat die test het er ook wel uit zou moeten halen, maar je weet het dus niet.. Fijn als je huisarts je urine op kweek zet of een zogeheten dipslide test doet. Dan gaat het na 24 uur of langer bekeken worden en heb je een betrouwbare uitslag of je blaasontsteking hebt ja of nee. Hou goed in de gaten of je geen pijn krijgt ter hoogte van je nieren, dan zou ik de HAP weer bellen. Heel veel beterschap ❤️

4 jaar geleden

Reactie op regenboog2022

Pff wat rot voor je zeg! 🥺 Hadden ze je urine bij de HAP gecontroleerd met ...
Pfff echt hoor :-(. Ja denk met een stick. Ze begonnen met z’n 2en en een andere arts moest ook perse nog komen kijken en die meldde dat er veel bloed in zat. Letterlijk op dat plaatje zie je dat amper.. toch? Ja de huisarts heeft bij lichte klachten (harde buiken, nu overigens geen last van) ook al 2x laten controleren en op kweek gezet. De volgende keer zouden ze het gaan opsturen. Maandag mag dat van mij mooi :-) vind t ook gek dat hap geen kweekje heeft gemaakt. Dankjewel ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Oooh pfff wat heftig! Nierstenen heb ik als 14 jarige wel eens gehad. Man d ...
Kreeg uiteindelijk pijn in mn blaas, redelijk in t midden heeeelemaal onderin mn buik, en mn nieren van achter/zijkant net onder je ribbenkast, en die urineleiders, ja lastig uit te leggen, van je nieren tot onderin je rug voel je ze dan echt lopen.

4 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Pfff echt hoor :-(. Ja denk met een stick. Ze begonnen met z’n 2en en een a ...
Ik zie inderdaad niet veel..het zou kunnen dat er microscopisch is gekeken (was bij mijn HAP zo) en dat ze daar vonden dat er veel in zat wat we niet met het blote oog zien. Zo rot die onzekerheid! Maar gelukkig dat er destijds niks was en nu hopelijk ook niet! Hoop dat ze het goed gaan uitzoeken zodat jij je ook weer beter en geruster voelt 🙏🏻

4 jaar geleden

Kreeg uiteindelijk pijn in mn blaas, redelijk in t midden heeeelemaal onder ...
Oh ja onderin had ik gisteravond echt hinderlijk. Dankjewel! Ik ga erop letten!

4 jaar geleden

Reactie op regenboog2022

Ik zie inderdaad niet veel..het zou kunnen dat er microscopisch is gekeken ...
Jaaa precies. Hopelijk geen last meer tot maandag 💪🏽

4 jaar geleden

Hier ook ruim 3 weken donkere urine gehad met rugpijn, meerdere malen laten checken op blaasontsteking en kreeg er uiteindelijk ook niet te verdragen jeuk bij beginnend bij handpalmen en voetzolen en vervolgens gehele lichaam. Dus mocht je er jeuk bij krijgen, direct aan de bel trekken, kan een teken van zwangerschapscholestase zijn wat risico's meebrengt voor je kindje. Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand bij jou! Laat je niet wegsturen als je het niet vertrouwt💖

4 jaar geleden

Hiii! Is het al beter ondertussen? 😊

4 jaar geleden

Hiii! Is het al beter ondertussen? 😊
Lief dat je het vraagt! Ik heb maandag urine bij de huisarts ingeleverd. Geen bloed of blaasontsteking. Vandaag uitslag kweek van hun. Minimale groei dus niks.. kweek van het ziekenhuis hoor ik op z’n vroegst donderdag. Heb geen bloed meer gehad, soms hele lichte steekjes bij mn blaas (maar Evt banden?). Dus we wachten het af.. stiekem hoop ik toch dat ze wat vinden maar het zou ook zomaar kunnen dat de kleine mijn blaas enorm op murder had staan die dag 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Lief dat je het vraagt! Ik heb maandag urine bij de huisarts ingeleverd. Ge ...
Ja gek he! Dat bloed heb ik idd ook maar 2 dagen gehad en toen was t spontaan weg. Maar waar dat dan vandaan komt.. misschien idd wel een iets te enthousiaste baby die losgaat op je blaas 😂 Hopen dat t goed blijft gaan!