15 Reacties

3 jaar geleden

Zo herkenbaar, soms loop ik even weg en sla ik op een kussen om even mijn frustratie te kunnen uiten. Hier momenteel ook "zo'n" nacht, al veel deze maand en kan er zo moeilijk mee omgaan. Zeker met die hormonen nog 😅. Heb vorige week nog een avond gehad waarbij hij gewoonweg niet in slaap viel, 19u begonnen (hij was duidelijk moe) en uiteindelijk pas rond 22u in slaap gevallen. Ik heb toen ook echt met boze tonen gesproken om dan later weer zo spijt ervan te hebben. Kleine kan er ook niks aan doen, maar ooh wat is het zwaar soms. Fijn dat je eerlijk bent hierover, je ziet het, je bent niet de enige. En buitenstaanders snappen het niet altijd.😘

3 jaar geleden

Oh je bent echt niet de enige! Ik heb dat ook soms en gelijk spijt inderdaad. Maar we zijn ook gewoon een mens die moe en geïrriteerd kunnen zijn 🤷 ik knuffel hem daarna extra hard en zeg sorry ik weet dat jij er ook niks aan kan doen 😂

3 jaar geleden

Ik heb het wel eens gehad maar als ze dan bijv huilend in me armen ligt en ik haar aan het wiegen was in de kamer dacht ik alleen maar ze is een baby ze kan er niks aan doen en dan knuffelde ik haar even extra en dit hielp mij als ik soms even gefrustreerd raakte. Ik denk dat het best normaal is je soms zo te voelen alleen voelt je baby wel de toon in je stem daarom uit ik me naar haar niet gefrustreerd

3 jaar geleden

Jup, vannacht was het hier ook weer feest 😑 elk uur weer wakker en van 1 tot half 3 niet geslapen. Ik weet ook gewoon dat de volgende dag spijt ga hebben maar op dat moment is het moeilijk te bevatten. Wat je zegt, relativeren in de nacht kan gewoon niet 🙃 Ik probeer haar de volgende keer dat ze wakker wordt extra te knuffelen en gerust te stellen. Vaak is dit niet veel later maar voel ik me al wel schuldig. Of ik hou m'n mond en beperk me bij heel hard zuchten. Mijn vriend is daar minder fan van 😅

3 jaar geleden

Jep, heel herkenbaar. Relativeren in de nacht is ook niet mijn sterkste kant. Hier vannacht ook weer feest en ik was écht heel gefrustreerd. Ik zeg erna ook altijd maar dat ze er niets aan kan doen, maar pfoe wat is het zwaar. Vooral als het slapen overdag én snachts een drama is, al veeeeel te lang.

3 jaar geleden

Reactie op MamaEm

Jup, vannacht was het hier ook weer feest 😑 elk uur weer wakker en van 1 t ...
Ik lees bij jou altijd veel herkenning. Leuk/fijn om via een andere weg in contact te komen, misschien?

3 jaar geleden

Ik word soms echt heel kwaad, maar heb het nooit afgereageerd op de kleine. Ik reageer t meer af op de reden, waardoor ze huilt. Bijvoorbeeld die stomme krampjes waar ze in het begin last van hebben 😭. Soms hou ik het echt niet meer en leg ik mijn baby in haar bedje en loop ik even weg en als mn man er is, hopa in zijn armen.

3 jaar geleden

Van de week ging ik proberen mn ademhaling rustig te maken zodat ik rustiger werd. Dus diep in door mn neus en lang uit door mn mond. En dat dan tijdens een krijsbui in mn armen. Ze stopte met krijsen en keek me echt aan van; wtf is dit voor wind?!!

3 jaar geleden

Reactie op Limes

Van de week ging ik proberen mn ademhaling rustig te maken zodat ik rustige ...
Dit ga ik doen. 😂😂😂

3 jaar geleden

Ik lees bij jou altijd veel herkenning. Leuk/fijn om via een andere weg in ...
Ja ik herken je naam ondertussen ook 😅 je kan me toevoegen op Instagram of iets? Ik doe eigenlijk niets met social media haha

3 jaar geleden

Reactie op Limes

Van de week ging ik proberen mn ademhaling rustig te maken zodat ik rustige ...
Goede tip!

3 jaar geleden

Jep, heel herkenbaar. Relativeren in de nacht is ook niet mijn sterkste kan ...
Ernstig hè ik herken het ook hier sinds 3 weken ook overdag en Snachts een drama! Ben kapot… en ja ik ben ook wel eens onaardig en verlies dan mijn geduld. Even weg lopen en “op nieuw” beginnen is voor mij dan de oplossing. Neemt niet weg dat het gigantisch zwaar is soms..

3 jaar geleden

Reactie op MamaEm

Ja ik herken je naam ondertussen ook 😅 je kan me toevoegen op Instagram of ...
Onder welke naam kan ik je vinden?

3 jaar geleden

Onder welke naam kan ik je vinden?
Onder samvos2603. Je mag me een berichtje sturen als je wilt (:

3 jaar geleden

Boh herkenbaar hoor! Hier net nog.. Hij kan ineens zo beginnen te krijsen uit t niets als hij vind dat het flesjestijd is. En als je dan de fles nog moet maken en verschonen gaat hij steeds harder roepen. En aangezien ik niet zo'n ochtendmens ben en zn zusje nog sliep kan ik dan echt even boos worden 😔 ook echt boos praten tegen hem. Maar werkt alleen maar averechts... Dus maar snel die fles er in, is de enige oplossing..