14 Reacties
3 jaar geleden
Bijna 4 maanden aan het borst voeden en een hele zoektocht.. onze dochter heeft ook eczeem en regelmatig krampjes. Koemelk uit mijn dieet gehaald, hielp soms wel soms niet. Nu eet ik alweer een tijdje koemelk en ze is nog steeds een vrolijke baby maar wel nog steeds met krampjes. Het blijft een zoektocht
3 jaar geleden
Reactie op Yenn21
Het blijft een zoektocht. Het komt en gaat zuchhttttt. En om eczeem te verh ...
Interessant dat je sudocreme gebruikt! Naar mijn weten smeer je dit juist op smetplekken om de huid droog te houden. Bij eczeem wordt daarentegen geadviseerd om het vet te maken met vaseline/cetomacrogol cremes.
3 jaar geleden
Yes! Ik ben bij een kinesologe geweest en heb een hele lijst gekregen wat geschrapt is. Ik heb daar zelf ook als baby gelopen, ik zat helemaal onder het exceem. Tot mijn 13de ben ik bij haar geweest en nu weer terug en het helpt enorm. Belangrijk is, zodra je stopt met iets kan het nog tot 3 dagen in je moedermelk zitten, vanaf dag 4 kun je dus verschil zien op iets.
Ik eet geen koemelk, alle noten (op pinda’s reageerde ze extreem waardoor we al 2x op de spoed hulp zaten) geen koffie, geen chocolade, geen citrusvruchten, 1x per week ei en nog een aantal groenten niet. Het gaat super goed nu, heel ander kindje qua karakter en ook qua exceem. Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel.
3 jaar geleden
Reactie op nienjo92
Wauw! Wat interessant. Op basis waarvan bepaalt een kinesoloog (?) welke di ...
Nee, die van mij niet. Volgens mij werken ze allemaal 🤣 anders. Ze houdt mijn hand vast en kijkt naar je energie banen hoe die ergens op reageert, het is wat ‘geiten wollen sokken’ achtig maar het stomme is, het helpt. Ik ga elke 5 weken en wat een verschil zeg hoe het nu met haar gaat. Ik mag steeds wat meer eten ook gelukkig. Je moet even Google op kinesiology en touch for health, als je het interessant vindt. Mijn dametje, zoals ik haar noem, zit in Haarlem.
3 jaar geleden
Hier ook een baby met veel eczeem. Sinds 2 weken aan de hormoonzalven. Wilden we eigenlijk vermijden maar hele lijfje zat onder. Ik heb al 3 keer een paar weken koemelkvrij geleefd maar had hier helaas geen effect. Lees graag mee voor andere tips. Pas wel op met ei en pinda. Als dat via het eczeem het lijfje binnen komt heb je grote kans op allergie. Daarom wordt ook geadviseerd bij kindjes met eczeem al vroeg te starten met introductie van beiden.
3 jaar geleden
Reactie op Essss87
Nee, die van mij niet. Volgens mij werken ze allemaal 🤣 anders. Ze houdt m ...
Haha, ja ik heb zelf ooit een consult gehad met een orthomoleculair dietist voor mijn eigen eczeem. Ook een hoog hocus pocus gehalte, maar haar adviezen hielpen wel! Ik woon zelf in Zuid Holland, maar dus zal eens op zoek gaan naar iemand in de buurt!
3 jaar geleden
Precies hetzelfde hier! Zoontje sinds een paar weken exceem (vooral op de buik) en sinds een paar dagen 2 zalfjes waaronder een hormoonzalf. Morgen afspraak met de huisarts omdat ik ook indd een koemelkallergie vermoed. Hij heeft eigenlijk alle symptomen. Ik ga er vanuit dat ik vanaf morgen ook koemelk vrij ga leven, lijkt mij best lastig omdat het in veel dingen zit. Hoe gaat het jou tot nu toe af? Ik lees met je mee 😁
3 jaar geleden
Hier ook precies hetzelfde.. sinds paar weken hardnekkig eczeem en hormoonzalf (helaas). Maandag mogen we al terecht bij de kinderarts voor overleg (daar komen we nu zo snel terecht omdat onze oudste heel erg KMA had dus nu snel alert zijn). Ik ben meteen gaan minderen met melkproducten.
3 jaar geleden
Ik heb zelf psoriasis en met me eerste zwangerschap was het weggegaan en bij me 2e kreeg ik het dubbel zo hard terug. Mijn eerste kindje heeft eczeem en me 2e gelukkig (nog) niet. Ik vermijd zo veel mogelijk zuivel en dit helpt. Daarnaast altijd vet houden. Het warme weer en veel zwemmen/douchen is heftig op de huid, maar als je het goed vet houdt kan je het beperken.
Ik zelf heb vroeger lichttherapie gehad en daarmee is het bij mij 80% verminderd.
Wat ook wordt aangeraden is moedermelk op de eczeem plekken deppen van je kindje. Helpt het ook te verminderen. In moedermelk zitten zoveel antistoffen en goede bacteriën die overal goed voor zijn. Je kan ook bijv een scheutje moedermelk in het badje van je kleintje doen! Helpt ook tegen acne bij jezelf of je kindje.
Helaas had ik zelf bijna geen productie, maar wat ik had deed ik op een watje en smeerde ik het op het gezichtje van me kindje (die had veel acne) binnen paar dagen was alles helemaal weg!