26 Reacties

2 jaar geleden

Onze meid is ook gek op pindakaas. Verder alleen boter vind ze ook lekker of smeerkaas, zowel naturel als met hamblokjes.

2 jaar geleden

Kipfilet, boterhamworst, schouderham, grillham, achterham, jam/fruitspread, af en toe leverworst, stroop. Heb ook zuivelspread en groentepread geprobeerd, maar dat vond hij niet Oke😂.. de rest vindt hij heerlijk!

2 jaar geleden

Kipfilet, boterhamworst, gebraden gehakt, kruiden roomkaas, grilworst, 100% appelstroop, of gewoon een krentenbol uit het vuistje , af en toe een keer zondigen met zout en dan een plakje kaas.

2 jaar geleden

Van de kleine keuken de jam, bietjes of pompoen. Dat gaat er hier goed in! Of hummus, zuivelspread, natriumarme smeerkaas (niet elke dag)

2 jaar geleden

Hier krijgt ze alles.

2 jaar geleden

100% bio appelstroop, 100% pindakaas, hero jam minder suiker, eru smeerkaas kids, philadelphia bieslook, ah komkommersalade, Turkse menemen. Kleine keuken jam met rode biet, labne

2 jaar geleden

Zuivelspread, jam minder suiker, appelstroop, hummus (heel klein beetje), pindakaas 100÷. Al het beleg maar een heel klein beetje eigenlijk, vooral halvarine. Ik vind het knap dat sommige zo los zijn met zout, dat lukt me niet. Met 3 a 4 boterhammen zonder met belg zit je al aan de max namelijk en dan moet je ook nog avond eten... (Ik wil niet tot de moeder maffia behoren, maar ik lees soms dingen met verbazing)

2 jaar geleden

Reactie op Koekiemonster _

Zuivelspread, jam minder suiker, appelstroop, hummus (heel klein beetje), p ...
Zout zit inderdaad in boterhammen.. maar goed, een kind van 1 eet ongeveer 3 boterhammen, dus ongeveer 1,05 gram zout. Dan heb je volgens mij nog ongeveer 2 gram die je zou mogen geven. Ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van hoor, maar stel ik geef 3x kipfilet dan komt er dus ongeveer 1 gram bij. Avond eten is in principe gewoon zoutloos, ten zij ik een potje geef. Dus die 1 gram die over is... Zit ook wel ergens in dan nog. Maar wat ik wil zeggen, denk niet dat wanneer je los bent met het soort beleg, je over de zoutgrens gaat.

2 jaar geleden

Ik zeg trouwens iets wat niet goed is, avond eten is niet zout loos, maar bedoel dat ik geen extra zout toevoeg🤭

2 jaar geleden

Reactie op Kva1

Zout zit inderdaad in boterhammen.. maar goed, een kind van 1 eet ongeveer ...
Je hebt gelijk. Ik zou zweren dat ik laatst las bij voedingscentrum 1 tot 3 gram tot 3 jaar. Dus ik interpreteerde dat als 1g bij 1 jaar. Nu zie ik idd max. 3 gram. Dat geeft meer ruimte, toch zal ik voorzichtig blijven met zout. Ik zal mijn mond hier over houden, hier ging het topic niet over🤐

2 jaar geleden

Hier is zuivelspread de grote favoriet of pindakaas 100%. En soms een keer humus, vegetarische smeerworst, appelstroop, geitenkaas, groente spread of een plakje worst.

2 jaar geleden

Hier ook wat inspiratie nodig… Eet zuivelspread, 100% pindakaas en appelstroop. Een gebakken eitje vindt ie ook erg lekker. En als je dan toch een keertje wilt uitpakken: een rijpe banaan, eitje en een beetje havermout met de staafmixer. Dan pannenkoek van bakken, smult ie ook van.

2 jaar geleden

Hier eet mijn zoon alleen speculoos op brood. Anders eet hij geen brood. Doe ik er worst op eet hij het er vanaf en krijg ik het brood terug. Doe ik er pindakaas jam of zuivelspread of krijg ik het weer terug. Dit heeft hij nooit willen eten. Oog fruit of brood krijg ik terug. Ik dacht dat hij geen brood lustte tot hij stiekem de boterham van zijn broer had gepikt met speculoos en dat eet hij wel. We hebben van alles geprobeerd zelf ei of salade wil hij niet.

2 jaar geleden

In volgorde van "vaakst gebruikt": 100% pindakaas Appel-dadelstroop Vleeswaren (gebraden gehakt/kipfilet) Aardbeienjam Ei (gekookt/gebakken) Philadelpia Smeerkaas Fruit (banaan/aardbei) Nutella (loeders, ik ben toch niet de enige die dit eens per 2 weken geeft...)

2 jaar geleden

Hummus, pindakaas, laagje boter, appelstroop (vond hij lekker maar nu opeens niet meer).

2 jaar geleden

Hier eet mijn zoon alleen speculoos op brood. Anders eet hij geen brood. Do ...
Hou van deze eerlijkheid! ❤️ Het lijkt me trouwens wel heel lastig… Hoop voor je dat hij snel wat meer lust!

2 jaar geleden

Reactie op ND93

In volgorde van "vaakst gebruikt": 100% pindakaas Appel-dadelstroop Vleeswa ...
Ik heb vanochtend een cracotte in stukjes gesneden, een ieeeenieminie laagje chocopasta erop gesmeerd en de stukjes geserveerd op het dak van een politieauto. Alles uit de kast om er maar een ontbijt in te krijgen 🙋🏼‍♀️ In de categorie ‘eerlijk moederschap’ 🤪

2 jaar geleden

Pindakaas ging er hier nauwelijks in, 100% notenpasta geprobeerd van de AH, variant met deel pinda en deel cashew dacht ik, en die eet hij dan weer wel! Cottage cheese aten we eerst met crackers, maar dat lust hij nu ook op een boterham. Verder van alles wat al benoemd is hier.

2 jaar geleden

Hier eet mijn zoon alleen speculoos op brood. Anders eet hij geen brood. Do ...
Hier hebben we dit ook gehad, echt álle soorten beleg werd dan van de boterham gelikt, gekauwd, gelebberd.. Gelukkig was het een fase die nu voorbij lijkt te zijn. Hoop dat het bij jullie ook een fase is..🫡

2 jaar geleden

Op de opvang las ik vaak groentenspread en dacht welke dan want ze eet het liefste zoet beleg natuurlijk 🤣 nou dit dus, ik ga het extra halen bij de Appie want wij doen daar normaalgezien geen boodschappen. Hier hebben ze meerdere soorten van. En jam is hier ook favoriet 😊