23 Reacties

3 jaar geleden

Geen antwoord op je vraag, maar is er binnen jou organisatie geen kinder opvang voor kinderen met een beperking? Dan kan je met je huidige salaris misschien overstappen. Bij ons krijgen medewerkers die intern solliciteren ook nog voorrang op vacatures.

3 jaar geleden

Ik werk 27 uur in de kinderopvang en verdien 1640, werk er ook nog niet zo heel lang en ga elk jaar iets omhoog dacht ik. Er valt momenteel ook zeker wel te onderhandelen vanwege het personeelstekort! Misschien dat je een trede hoger ingezet kan worden o.i.d
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik werk niet in een KDV, maar als je googled op cao kinderopvang vind je de uurlonen en het maandloon voor 36u. Trede 1 begint bij €1757 pm bruto. Hoeveel werkervaring je hebt is natuurlijk persoonlijk.

3 jaar geleden

Hoeveel loon je krijgt heeft ook te maken met hoeveel jaren ervaring je al hebt in de kinderopvang. Ik zit zelf net onder de €1.800 voor 24 uur.

3 jaar geleden

Hai. Ik werk in de kinderopvang en het ligt er ook aan in welke trede je zit. Je zit in schaal 6 en de tredes gaan tm 21. Ik heb al ruim 11 jaar ervaring en zit in trede 20. Ik werk 25,5 uur (3 dagen) en verdien netto €1750

3 jaar geleden

Ik werk 5 jaar op een KDV en verdien voor 32 uur 1850 netto.

3 jaar geleden

Er is een flink tekort. Vooral de grote organisaties zijn bereid wat meer te betalen. Ik zou lekker hoog inzetten.

3 jaar geleden

Ik werk 16 jaar in de kinderopvang en verdien voor 32 uur ruim 2000 euro

3 jaar geleden

Reactie op Rozenwater

Er is een flink tekort. Vooral de grote organisaties zijn bereid wat meer t ...
Is gewoon cao geregeld, tenzij je echt heel erg veel geluk hebt 😅 Ik verdien voor 32 uur met 5 jaar ervaring 1800 netto.

3 jaar geleden

Extra kanttekening: Kinderopvang is echt geen vetpot. Voor het geld hoef je het niet te doen. Onderhandelen in salaris is eigenlijk niet te doen, zoals ik zei, het is CAO geregeld.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Extra kanttekening: Kinderopvang is echt geen vetpot. Voor het geld hoef je ...
Het kan wel, alleen moet je goed kunnen onderbouwen waarom je een paar treden hoger verdiend. Zo is het mij altijd gelukt meer te krijgen, ondanks dat het salaris was vastgelegd in het cao. Bovendien zijn er flinke tekorten in de opvang, dus ik zou gewoon goed proberen te onderhandelen als je het tot het arbeidsvoorwaardengesprek schopt. Niet geschoten is altijd mis ;) Maar inderdaad: een vetpot zal het nooit worden.

3 jaar geleden

Is gewoon cao geregeld, tenzij je echt heel erg veel geluk hebt 😅 Ik verd ...
Ja klopt. Maar als je maar 3 jaar ervaring heb, kun je echt wel wat tredes onderhandelen hoor. Ik werkte tot 2 jaar geleden zelf in de kinderopvang en je kunt echt prima onderhandelen..

3 jaar geleden

Beetje off topic, ik werk niet in de kinderopvang, maar lees jullie bedragen en kan alleen maar denken: jullie verdienen echt meer dan dit. Zoveel bewondering voor jullie werk. Ik zou - juist in deze tijd met flinke personeelstekorten - echt stevig onderhandelen. Succes!

3 jaar geleden

Het ligt aan de trede en schaal indd. Ik werkte voor mijn bevalling 36uur voor 2600 euro. Straks ga ik 24uur werken..

3 jaar geleden

2600 bruto

3 jaar geleden

Zo ik moest echt even heel goed zoeken omdat ik wist dat hier een topic over was aangemaakt😂 Ik heb gister juist een gesprek gehad om te starten met de BBL pedagogisch medewerker op de kinderopvang, en wilde nog eens terugkijken hier naar het salaris😂 Momenteel heb ik een baan waar ik veel plezier uit haal, maar waar ik ook wel een beetje uitgegroeid ben. Dat, plus ik heb veel reistijd wat niet wordt vergoed. Vind het echt zo spannend om dit te gaan doen, ook omdat ik echt een gewoontedier ben en al 7 jaar werk bij hetzelfde ‘bedrijf’ Aan de andere kant wil ik graag groeien en mezelf gaan inzetten op een gebied waar ik iets ga doen dat momenteel voor mij waardevoller is. Verwacht ook geen vetpot qua loon, en wat hier al wordt aangegeven staat het loon vast in de CAO dus weinig ruimte om te onderhandelen. Maargoed nu met 24 uur verdien ik al een stuk minder dan ik zou doen in de opvang met 25,5 uur🤣

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Ik ben aangenomen en heb ontslag genomen bij mijn huidige werkgever en was goed te onderhandelen in tredes, dus ik ga hetzelfde verdienen als wat ik al deed alleen voor minder uur en een regelmatige baan dus ik ben helemaal blij ! 😁😁🥳

3 jaar geleden

Reactie op Guestwhat

Beetje off topic, ik werk niet in de kinderopvang, maar lees jullie bedrage ...
Nou dit!! Ik snap wel dat er tekorten zijn..dit zijn toch veel te lage salarissen voor het werk dat jullie doen? Jullie hebben zo’n belangrijke functie en het is zwaar werk! Wij hebben privé een oppas “in dienst” genomen en die krijgt écht een veel beter salaris . We hebben nu geen recht op teruggave, maar ze krijgt tenminste een eerlijk salaris en heeft alle aandacht voor onze zoon. Met 1 kind is het nu wat duur, maar met een 2e erbij is het goedkoper dan KDV. Ik vraag me ook af….ouders betalen zich echt scheel aan KDV kosten, maar het gaat duidelijk niet naar salarissen. Waar dan wel heen?

3 jaar geleden

Reactie op Guestwhat

Beetje off topic, ik werk niet in de kinderopvang, maar lees jullie bedrage ...
Paar dagen staken dan ligt het hele land plat! 💪 Veel KDV zijn in handen van private equity fondsen die er stinkend rijk van worden (echt schandalig). Power to the people!! Meer geld naar de opvanghelden, minder naar de investeerders

3 jaar geleden

Reactie op LemonTree

Nou dit!! Ik snap wel dat er tekorten zijn..dit zijn toch veel te lage sala ...
Zie mijn bericht, meerderheid is in handen van private equity fondsen die doorgaans returns van 10-30% per jaar behalen……….. Wereld op z’n kop