11 Reacties

4 jaar geleden

Ik voed om en om. Een voeding links dan rechts enzovoort. Soms als ze nog wil krijgt ze de andere borst maar dat komt bijna niet voor.

4 jaar geleden

Ik zou juist altijd uit links beginnen met voeden als ik jou was. Links flink stimuleren dat die meer gaat produceren. Zelf voed ik om en om en 2 borsten. Als ik links eindig, begin ik de volgende voeding met links enz.

4 jaar geleden

Ik heb ook meer melk in m’n rechterborst, daarom probeer ik links juist te stimuleren om het een beetje recht te trekken. Begin altijd met links en als ze even troost nodig heeft ofzo; altijd links.

4 jaar geleden

Reactie op xLissx

Ik zou juist altijd uit links beginnen met voeden als ik jou was. Links fli ...
Dat heb ik ook wel geprobeerd, maar meestal wordt ze dan heel driftig en hapt ze heel wild in het rond. Bij mijn andere dochter ging het wel goed.

4 jaar geleden

Reactie op KaatjeB

Dat heb ik ook wel geprobeerd, maar meestal wordt ze dan heel driftig en ha ...
Misschien links kolven als ze rechts drinkt? Zodat ze tegelijkertijd gestimuleerd worden?

4 jaar geleden

Geen ervaring, maar wilde je op eventuele voorkeurshouding wijzen. Dit kan ook meespelen..?

4 jaar geleden

Hier het zelfde! Ik voed 1 borst per keer en links is veeel minder voel als rechts. Vanaf vandaag ga ik elke keer met links starten, de ene keer alleen links voeden en andere meer na 5/10 minuten rechts

4 jaar geleden

Zelfde hier maar dan met rechts. Bij mijn vorige dochter ook omdat het verschil gewoon zo groot is tussen de twee. Nagevraagd bij de lactatiekundige en did gaf aan dat ik het beter zo kan laten. Rechts meer activeren gaat heel veel moeite kosten met vaak extra powerkolven etc, en als de kleine goed groeit op 1 is dat niet de moeite waard, zeker omdat ik al een peuter heb rondlopen en moet werken. Cosmetisch gezien kan het dan wel zo zijn dat mijn linkerborst altijd iets groter blijft 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op danique_w

Zelfde hier maar dan met rechts. Bij mijn vorige dochter ook omdat het vers ...
Precies, is het die moeite waard.. en bij mij en mijn dochter ook de frustratie die er bij komt kijken. Ik heb liever dat ze tevreden drinkt dan heel gefrustreerd is. Wordt jouw dochter ook boos/gefrustreerd?

4 jaar geleden

Reactie op KaatjeB

Precies, is het die moeite waard.. en bij mij en mijn dochter ook de frustr ...
Zeker als ze honger heeft. Als ik haar in slaap voed dan valt het wel mee, maar dan stopt ze al snel met drinken wat ook niet handig is want dan wil ze binnen een half uur weer.. Ik kolf nu wel allebei als ik op mijn werk ben, en probeer nog 1 a 2 keer s avonds of s nachts. Maar ik heb mezelf beloofd er niet over te stressen. Alles wat uit rechts komt is mooi meegenomen als bonus maar ik reken er niet op haha.

4 jaar geleden

Een vriendin van mij heeft hetzelfde, hazr dochter is nu 9 maanden en ze geeft nog borstvoeding. Gaat dus perfect, best wel blijven aanbieden.