45 Reacties
3 jaar geleden
Ik geef van die baby mais banaan chippies die smelten van zelf zijn ook pas voor 6+ gaf het met 4+ en nu is hij 5+ en gaat goed
VRIEND
3 jaar geleden
Uuuhm nee 🙈
Mijn dochter van 3 krijgt het wel af en toe op een feestje bijvoorbeeld omdat ze dan ook graag chippies wilt (begrijpelijk want ze doet alles nog altijd graag na🤣) daarvoor vind ik het een heel fijn alternatief! en zelf vind ik ze stiekem ook wel erg lekker, haha🤣
3 jaar geleden
Hier niet.
We gaan starten met groentenhapjes bij ruim 4 maanden.
Er wordt geadviseerd zoutloos eten, en pure smaken te geven. Zo kan de kleine wennen aan pure smaken en is het gezond.
Uiteraard zullen we tzt ook chips geven, maar echt pas veel later, net als koekjes, snoepjes etc. Dat leren ze echt wel eten hoor.
Eerst pure en gezond eten
3 jaar geleden
Maar serieus??
Er wordt aangeraden pad vanaf 4 maanden te beginnen met ander voedsel dan melk en jij staat je kind met ruim 3 maanden chips te voeren?
Waarom geef je der niet gelijk een biertje bij, vind ze vast ook heel lekker, en als ze dat niet lust zou ik cola proberen.
3 jaar geleden
Niet alleen ongezond maar ook nog eens gevaarlijk. Voedsel waar ze voor moeten kauwen wordt niet voor niks pas aangeraden vanaf 6 maanden. Vanaf die leeftijd kunnen ze pas effectief een verslikking opheffen (ze gebruiken hun benen dan om af te zetten zoals in een eetstoel), zodat ze niet stikken...
Verder, waarom zou je dat überhaupt geven?
3 jaar geleden
“Alleen het doorslikken is nog een kunst” 😵💫je brengt je baby onnodig in gevaar, begrijp dit echt niet.. ik hoop maar dat je EHAK hebt 🫤
3 jaar geleden
Reactie op MuppetNoor
Ja, bizar toch!
Dan ben je echt niet goed bij je hoofd.
Het ongezonde terzijde (preventief overgewicht kweken), maar het verstikkingsgevaar 🤯
Dat vind ik echt…. Onbegrijpelijk!!
3 jaar geleden
😱 dat krijgt die van mij voorlopig echt nog niet. Is ongeveer even oud, maar dat is naar mijn idee toch echt nog te gevaarlijk! En onnodig🙈
3 jaar geleden
ik geef de mijne nog niet eens fruit of groente omdat ze dat vanaf 6 maanden aanraden laat staan chips (ongeacht het voor babies is of niet) zie het toegevoegde waarde er niet van. mischien als ze 1 a 2 jaar zijn dat je dan van die mais of groentechips geeft voor kinderen als vervanging van 'echte' chips
3 jaar geleden
Gevalletje voor het loedermoeder topic!
Ik lees dit echt met open mond..
"Doorslikken is nog een kunst" vindt je het heel gek, een baby van nog geen 4 maanden?! Gedraag je hoor
3 jaar geleden
Die van mij is 3 maand en houdt echt van een kapsalon op z’n tijd. Wel met extra zout, anders eet hij het niet. Af en toe een slokje energy, maar niet meer dan 1 blikje per dag. Het kauwen is vooral nog moeilijk zonder tanden, maar dat is gewoon even oefenen!
3 jaar geleden
Reactie op koos_naamloos
Die van mij is 3 maand en houdt echt van een kapsalon op z’n tijd. Wel met ...
Daarom ben ik zo blij dat die van mij met 15 weken al tanden kreeg, nu kan ze met de pot mee eten...
Kunstvoeding is gelijk de deur uit gegaan, gewoon drinken wat wij ook drinken
3 jaar geleden
Snap dat je niet goed bij je verstand bent als je een baby gewone chips gaat geven, geen normaal mens doet dat. Beetje dom ook om dat te denken 😂.
De gewone babychips, maisstengels, chipsvingers hoe je het ook wilt noemen.