6 Reacties

4 jaar geleden

Aah wat naar zeg! En echt schrikken. Niet van deze zwangerschap maar vorige: ook mijn dochter had een hoofdje dat iets kleiner was, en een beetje vocht in de ventrikelen. Echter op dat moment (20w) was het allemaal binnen de norm, en gaven idd ook aan dat ze dit vaker zien. Met 31 weken op de echo had ze vergrote en ongelijke ventrikelen, en ook cystes. Ze hebben verschillende testen gedaan om te kijken wat het misschien was (eg bloedonderzoek bij mij voor infecties, bij mijn partner om te zien of het misschien de combi was van onze genen, een vervolg scan voor eventuele aanleg/klepjes die niet goed werken). Bleek dat ze een infectie had opgelopen (CMV). Mijn boodschap: a) het hoeft helemaal niets te zijn, b) als er iets is hoeft het zeker geen kanker te zijn, en aan het meeste kunnen ze wat doen, c) een cyste hoeft geen daadwerkelijke impact te hebben op functioneren, babyhersens zijn heel flexibel :). Dus zelfs bij mijn dochter waar er heel veel afwijkend was, hoefde dat volgens artsen nog steeds niets te betekenen voor haar ontwikkeling, alleen de kans is wat groter. Mijn dochter is nu 1,5 en gaat naar een gewone opvang, en heeft bijna nergens last van. Alleen haar evenwichtsorganen werken niet goed waardoor het langer duurt voordat ze loopt. Heel veel sterkte! En vraag ook om psychologische hulp als je het er heel moeilijk mee hebt

4 jaar geleden

Jeetje wat heftig allemaal! Naar dat je na zon verlies nu niet een onbezorgde zwangerschap kunt hebben! Ik heb er geen ervaring mee maar wil je in elk geval heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat het allemaal heel erg mee gaat vallen! Veel dikke knuffels! Xx

4 jaar geleden

Hoe is het nu met jou en de kleine?

4 jaar geleden

Reactie op danique_w

Hoe is het nu met jou en de kleine?
Wat lief dat je het vraagt. We hebben afgelopen week de 20 weken echo gehad, en het vocht was weg, dus er is een last van mn schouders.. Kleintje groeit goed en is lekker druk. Hoe is het met jou en je kleintje?

4 jaar geleden

Reactie op Melbaby4

Wat lief dat je het vraagt. We hebben afgelopen week de 20 weken echo gehad ...
Ahh wat goed!! Zo fijn dat alles weg is en het goed lijkt te gaan met de kleine!! Nu lekker genieten!

4 jaar geleden

Reactie op Melbaby4

Wat lief dat je het vraagt. We hebben afgelopen week de 20 weken echo gehad ...
Aaah wat ontzettend fijn zeg! Ons kleintje groeit gelukkig ook heel goed!