28 Reacties
3 jaar geleden
Misschien een rare vraag, maar heeft ze spruw gehad? Hier heeft mijn zoontje spruw gehad, ging vanzelf weg en hoefde van de HA geen middeltjes hiervoor. Later zag ik dat hij luieruitslag kreeg wat niet weg wilde trekken.. bleek door de spruw te komen. Ik moest toen daktarin creme kopen en hiermee was het binnen een paar dagen weg (wel in totaal 7 dagen moeten smeren zodat de schimmel echt weg was)...
3 jaar geleden
Reactie op Eliseee96
Misschien een rare vraag, maar heeft ze spruw gehad? Hier heeft mijn zoontj ...
Ja, dat heeft ze in best hevige mate gehad, maar dat is nu een week of 7 geleden denk ik. Ze heeft er medicatie voor gehad maar dat was super hardnekkig! Hoe lang heb je gewacht tot je die crème kocht? Ze heeft het pas een paar dagen dat het doorzet, en als ze van de opvang komt is het altijd erger..
3 jaar geleden
Hier in het begin gehad...
Als ik een luier verwisselde deed ik sudo inkloppen op de billetjes en als papa de luier deed verschonen deed hij er zwitsal(talk)poeder erop, door dit af te wisselen met elkaar was het binnen een week weg😅 daarna alleen nog dagelijks ingeklopt met sudo en op een gegeven moment was ook dat niet meer nodig
3 jaar geleden
Ja, dat heeft ze in best hevige mate gehad, maar dat is nu een week of 7 ge ...
Denk iets minder dan een week want ik had toen ook een afspraak bij het CB en de arts daar gaf aan dat het door de spuw kwam.. anders had ik de link ook nooit gelegd. Moest het toen 7 dagen 2keer per dag smeren.
3 jaar geleden
Échte luieruitslag (dus meer dan wat irritatie) is een schimmeltje, daartegen kan je het beste smeren met miconazolnitraat.
3 jaar geleden
Ja, dat heeft ze in best hevige mate gehad, maar dat is nu een week of 7 ge ...
Bij mijn zoontje zat er ook best een tijdje tussen tussen de spruw en de uitslag.. spruw in mondje was al weg toen de luieruitslag begon. Durf alleen niet te zeggen hoe lang er precies tussen zat..
3 jaar geleden
Wasbare luiers zijn voor mij een uitkomst, maar wel een dure aanschaf voor alleen luieruitslag. Verder gebruik ik billen doekjes met zink erin en eigenlijk nooit last. Als het toch begint gauw sudocreme erop en dan is het binnen no time weg. Geen ervaring dus met langdurige luieruitslag, maar dit lijkt het wel te voorkomen
3 jaar geleden
ik had dat dus vanaf der geboorte van alles geprobeerd.. toen voorgelegd bij het consultatiebureau en die gaf aan dat als t met sudo niet overgaat meestal een schimmelinfectie is. Op advies van het consultatiebureau daktarin antischimmel creme gehaald met miconazolnitraat erin.. na een paar keer gebruiken was eindelijk de luieruitslag weg en nu helpt sudo wel gewoon. Misschien heb je er wat aan..
3 jaar geleden
Bedankt voor de tips allemaal! Ik kijk het nog heel even aan, maar vermoed dat ik die speciale schimmelcreme nodig zal hebben om het te verhelpen.
3 jaar geleden
Oké, ik heb een kwartiertje geleden gezegd dat ik het nog even zou aankijken. Mijn meisje werd net wakker want ze had een vieze luier en moest heel hard huilen. Nu is het huidje echt ruw en bultjes en vuurrood, ik denk nu toch echt aan een schimmelinfectie… ga morgenochtend meteen die crème halen en smeren, zo zielig dit. En ze heeft nu kei veel poepluiers omdat ze sinds kort hapjes krijgt.
Kleine prul 🥺
3 jaar geleden
Zinkolie dr zwaab dagelijks gebruik. 1 x per dag Daktarin, dun laagje. Tijdelijk even geen luierdoekjes gebruiken maar gewoon een washandje met water.