32 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij werkt het om telkens kleine frisse dingen te eten dus bijv. Breaker of fruit. Ik zou dan vlak van te voren nog iets eten, misschien kun je vragen of je ivm misselijkheid wel iets tussendoor mag eten of even als je naar wc gaat? En ik heb het zelf nog niet uitgetest maar heb gelezen dat gember thee helpt!

4 jaar geleden

Heey😊 als eerst gefeliciteerd 🥳 ik ben nu 7 weekjes heb het zelfde alleen heb ik ook nog eens zuur bij eten van bepaalde dingen nu is het bij mij veel minder geworden sins ik een schaaltje Brinta eet en daarnaast nog fruit en water in de ochtend hoop dat je er wat aan heb 😊

4 jaar geleden

Heey! Ik ben 7,5 week en de misselijkheid was al enige tijd aanwezig, maar nog handelbaar. Nu is het een stuk erger geworden en heb wat gekregen van de huisarts. Dit zodat je gewoon kunt blijven functioneren en vooral eten. Misschien heb je er wat aan.

4 jaar geleden

LU crackers. Altijd een pakje bij de hand houden! Bij mij die met zout of die met olijf&oregano.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem! Ook 6+5. Misselijk maar niet overgeven. Ben ook nog aan het zoeken naar tips

4 jaar geleden

Gember of munt thee zijn heel erg fijn tegen de misselijkheid. Drink direct een kop als je opstaat en voordat je je examen hebt nog één. Zorg daarnaast dat je genoeg rust neemt, ga regelmatig liggen in de ochtend, dat helpt vaak!

4 jaar geleden

Precies het zelfde. Heb ook LU crackers bij de hand als het erger wordt. Eten helpt wel. Wellicht net voor je examen dat eten? Succes!

4 jaar geleden

Kleine beetjes eten verspreid over de dag. Ik heb het ook maar dit helpt redelijk. Niet te grote hoeveelheden per keer en genoeg drinken. Eigenlijk zorgen dat je maag niet leeg raakt, het gaat niet over maar wel dragelijk

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde! Niet overgeven maar continue een misselijk gevoel en ik vind het dan ook niet fijn om echt lang weg te moeten van huis 🙈 Ik heb suprimal gehaald bij de Kruidvat, is officieel tegen reisziekte, maar schijnt ook erg goed te helpen tegen zwangerschapsmisselijkheid. Hierin zit dezelfde stof als van de huisarts. Vanavond ga ik de eerste pil nemen, dus ik hoop dat de misselijkheid morgen beter te doen is. En inderdaad over de dag heen verspreid voldoende eten zodat je maag niet ‘leeg’ is. Ik neem zelf regelmatig drinkbouillon of cup a soup, lekker zout!

4 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik seabands gebruikt. Bij mij werkte het.

4 jaar geleden

Ik neem smorgens een gemberpil, wat een beetje helpt. Ook eet ik kleine stukjes rijstwafel verspreid over de dag. Misselijkheid is nu een stuk minder dan een week geleden :)

4 jaar geleden

Dankjullie dames! Heb veel aan de tips. Crackers werken top en heb ook het idee dat verse muntthee met honing z’n werk doet. Vanmiddag mag ik pillen ophalen om te proberen en morgen de scherpe kantjes eraf te halen. Hopelijk gaat t allemaal goed💪🏽

4 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Dankjullie dames! Heb veel aan de tips. Crackers werken top en heb ook het ...
Ben heel benieuwd naar welke tabletten jij krijgt. Ik heb tabletten gekregen waar ik geen auto mee mag rijden (in ieder geval de eerste dagen). Erg lastig ivm werk.

4 jaar geleden

Reactie op Jeeejh

Ben heel benieuwd naar welke tabletten jij krijgt. Ik heb tabletten gekrege ...
Daar ben ik ook wel bang voor ja. Dan sla ik hem morgen nog even over. Heb wel aangegeven dat het Ivm een examen is..

4 jaar geleden

Reactie op Jeeejh

Ben heel benieuwd naar welke tabletten jij krijgt. Ik heb tabletten gekrege ...
Nou ik heb toch niks gekregen. Gember en cola moet helpen. Pffffff...

4 jaar geleden

Ik heb de Suprimal geprobeerd, kan je gewoon bij de drogist halen. Deze neem ik ‘s avonds voor het slapen gaan in, en heb er dan ‘s ochtends geen last meer van! In de loop van de dag komt de misselijkheid wel wat terug. Je kan ook ervoor kiezen om ‘s ochtends nog een pil te nemen, maar ik probeer het eerst zo.

4 jaar geleden

Ik heb de Suprimal geprobeerd, kan je gewoon bij de drogist halen. Deze nee ...
Ik zou dat toch net als paracetamol alleen gebruiken als het echt niet anders kan

4 jaar geleden

Ik zou dat toch net als paracetamol alleen gebruiken als het echt niet ande ...
Dit is gewoon veilig tijdens de zwangerschap en wordt dan ook veel gebruikt bij misselijkheid tijdens de zwangerschap. Waarom zou je dit dan niet mogen/kunnen gebruiken? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor!

4 jaar geleden

Dit is gewoon veilig tijdens de zwangerschap en wordt dan ook veel gebruikt ...
Omdat het toch een geneesmiddel is. Kijk als het niet anders kan zoals bij een blaasontsteking okay maar waarom zou je bij een allerdaagse zwangerschap misselijkheid je lichaam belasten door geneesmiddelen te gebruiken? Probeer regelmatig iets te eten, probeer vla of gember thee etc en alleen in extreme gevallen medicijnen. Paracetamol is ook veilig toch maar toch zeggen ze ook dat je het liever niet moet gebruiken om dezelfde reden.

4 jaar geleden

Sws zelf dokteren word niet aangeraden. Al zijn dingen "niet gevaarlijk in de zwangerschap" is dat niet hetzelfde als "aanbevolen" elke arts zal aanraden om natuurlijk methoden te proberen en alleen in noodgevallen naar medicijnen te gaan. Dat is niet voor niks lijkt me