14 Reacties
4 jaar geleden
Voor de eerste maanden moet het echt een rectale zijn. Ik heb bij de intake met de kraamzorg gevraagd of ze een advies hadden over een merk, maar zij vonden dat niet belangrijk maar gaven wel als tip eentje met een flexibele kop
4 jaar geleden
Reactie op Melbaby4
Ik heb er eentje van de kruidvat. Binnen 10 seconden temperatuur weergave. ...
Ja die snelle van de Kruidvat is prima 👍🏻
4 jaar geleden
De reden dat rectaal word aangeraden is omdat dat de enige betrouwbare meting is. Heel veel mensen weten namelijk niet dat je bij het oor, mond en oksel bepaalde waardes bij moet tellen.
Flexibele punt is om te voorkomen dat je iets beschadigd, dat hebben de meeste thermometers wel. Verder een must have is vaseline. Een droge thermometer naar binnen stoppen vind niemand fijn.
4 jaar geleden
Reactie op Mommy08
De reden dat rectaal word aangeraden is omdat dat de enige betrouwbare meti ...
Voor de baby zal ik inderdaad rectaal meten, omdat dat inderdaad op tienden graad nauwkeurig moet.
Voor mezelf gebruik ik ook gewoon de voorhoofd thermometer. Die temp wordt namelijk bijgehouden om te kijken of je geen koorts krijgt ivm eventueel ontstekingen. Hoeft niet op de tiende graad precies. Pas als de voorhoofd thermometer misschien een hogere temp aangeeft kun je altijd nog bedenken om rectaal te meten. Maar zolang de voorhoofd thermometer 36,8 ofzo aangeeft, gaat er niemand met een thermometer bij mijn anus in de buurt komen.