7 Reacties
2 jaar geleden
Hier is ook vader de fun en mama de serieuze kant en ik merk heel goed dat me kleinste nu echt veel fun zoekt en alles doet wat papa doet maar na mama luisteren doet die alleen als ik streng tegen hem word ik ben iemand met hele strenge regels maar ook erg vrij. Ze mogen alles tot grenzen en mijn beide kinderen zoeken momenteel zeer de grens op
2 jaar geleden
Een tip:
Probeer echt dezelfde grenzen te hebben! Anders wordt je over een tijdje enorm tegen elkaar uitgespeeld
Alles is een fase.
Ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor je, maar het gaat ooit over.
Misschien vind je troost in wat ik ooit las. Precies weet ik het niet meer, maar kwam hierop neer:
Kinderen voelen zich enorm verbonden met moeder, en hoeven zich tegenover haar niet te bewijzen, ze weten dat de band enorm sterk is en blijft.
Met anderen, bijv vader, moet deze diepe band meer onderhouden worden
2 jaar geleden
Wij hebben dat hier ook gehad, gelukkig is dat nu weer voorbij. Ik vond het echt heel erg moeilijk en werd er echt verdrietig van. Deed zo m’n best voor haar en constant moest papa alles doen. Echt huilen als ik haar uit bed haalde terwijl hij aan het werk was.
Hoe moeilijker ik het vond, hoe heftiger het werd. Tot iemand me vertelde dat je het moet zien als een groot compliment. Kleintjes testen alles uit en blijkbaar voelt ze zich zo vertrouwd bij jou dat ze dit durft te doen.
Sindsdien gaat het echt beter en hoor ik nu de hele dag “mamaaaa mamaaa mamamamamama” 😂