10 Reacties

3 jaar geleden

Heb dit ook met m´n oudste dochter (nu3,5jaar). Was al van kleinsaf,maar stelde me er niet teveel vragen bij en ging ervan uit dat ze droomde. Als je dan tegen haar praat reageert ze ook niet meteen... aangezien anderen me er nu ook over aan spraken eens gemeld bij de dokter. Moet het nu eens timen en filmen en kijken hoe vaak en wanneer het voorkomt. Maar verder nog geen extra onderzoek

3 jaar geleden

Volgens mij doen alle kindjes dit wel… zowel mijn dochter (inmiddels 4,5 jaar) en zoontje van 13 maanden doen dit regelmatig. Dan zijn ze gewoon even in gedachte. Mocht je je echt zorgen maken dan kun je dit met het consultatiebureau bespreken maar ik zou mij er niet al te druk om maken.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje doet dat ook. Ik maak me er niet echt zorgen om. Soms ben ik zelf ook even in gedachten en staar dan wat voor me uit. Dan heb ik soms ook niet door dat mensen tegen me praten 🙈

3 jaar geleden

Toevallig gisteren voor het eerst opgevallen. Omdat de kleine onder de vlekjes zit, dachten we dat het daarmee te maken kan hebben. Maar lees nu dat meer kinderen het hebben

3 jaar geleden

Ik herken dit niet, maar we hebben ook een heel alert en ondernemend kind dat nooit stil zit. Kan me voorstellen dat als je kindje iets rustiger is, iets zit, dat even aan het verwerken oid is. Lijkt me niets zorgelijks, maar bespreek het eens met het cb als je je toch zorgen maakt.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Het stelt me gerust dat meer kindjes dit doen, hopelijk is er niks aan de hand! Ik houd het in de gaten en zal het bij het CB zeker noemen!

3 jaar geleden

Ik herken dit ook van mij dochter van 14 maanden. Ik was zelf ook altijd een “dromer” dus heb me er verder nog geen zorgen over gemaakt.

3 jaar geleden

Doet ie hier ook. Door jouw bericht ben ik het ook eens gaan googlen, en ik snap dat je je daardoor zorgen gaat maken 😅 Maar… Zonder jouw bericht had ik het niet gegoogeld, want even staren doet iedereen wel eens toch? Ik zou het voor de zekerheid gewoon eens in de gaten houden. Reageert ze op zo’n moment ook niet op aanrakingen, zie je nog andere trekjes in haar gezicht? Dan even de huisarts bellen. Anders is je kindje gewoon even heerlijk in gedachten verzonken 😊

3 jaar geleden

Ik zie mijn dochtertje dit ook weleens doen. Zocht er niets achter. Maar nu durf ik niet te googlen na de berichten hier 😅

3 jaar geleden

Ahh sorry dames, ik wil niemand ongerust maken! Als zoveel kindjes het doen is het vast normaal hoor.