25 Reacties
3 maanden geleden
Wij zijn er sinds vorige week woensdag mee gestopt. Ze sliep 's avonds na veel strijd pas om 23u tot half 6 smorgens. Sinds we geen middagdutje mee doen slaapt ze van 7 tot 7.
3 maanden geleden
Ja , ze is van 11 april. Ze slaapt van 12u30-13u tot ongeveer 14u30-15u (zou soms langer kunnen slapen maar ik maak ze wel wakker om 15u15 ten laatste), gaat dan tussen 19u30-20u naar bed.
Vorige maand zaten we in een fase waar ze haar middagdutjes weigerde en twijfelde ook van misschien is ze er al klaar voor, maar de dagen zonder was ze een wrak. Blijven doorgezet en doet nu weer terug normaal haar middagdut. Ze functioneert wel goed ook met 1u middagdut.
3 maanden geleden
Ja! Onze dochter is van februari en slaapt van 12.30 tot 14.15 ongeveer.
3 maanden geleden
Zoontje van 2,5 doet geen middag slaapje meer door dat te skippen slaapt hij van 19:00 tot 07:30 of 7:00
Als hij middag dutje deed kwam die niet eerder in slaap soms pas rond 21:00
3 maanden geleden
Het verschilt dus wel echt heel erg zo te lezen.. hier is hij wel echt moe smiddags en gaat dan ook altijd lekker slapen. Alleen savonds slaapt hij dus ook vaak pas tegen 21.00 uur. Hij ligt echt lang wakker in z'n bedje. Ik twijfel nu een beetje of ik wat met z'n middagslaapje moet nu ik jullie reacties lees
3 maanden geleden
Reactie op KDiana92
Hoe slaapt hij ‘s nachts en hoe lang tijdens zijn middagdutje?
De ene nacht slaapt hij goed, de andere heel onrustig. Smiddags slaapt hij meestal van 12.30 tot 14.30. De ene keer wordt hij zelf wakker en de andere keer moet ik hem echt uit dromenland halen. Savonds gaat hij dan weer tegen 19.30 naar bed maar zoals gisteren sliep hij dan pas om 21.30. Sochtends is hij altijd om 06.30 wakker
3 maanden geleden
Reactie op Happymom14
De ene nacht slaapt hij goed, de andere heel onrustig. Smiddags slaapt hij ...
Klinkt beetje hetzelfde als bij ons. Onze slaapt ook laatste maand wat onrustig in haar slaap, komt wenend wakker maar gaat dan weer meteen verder slapen maar ondertussen ben ik dan wel weer wakker. En zo soms 2-3 keer in een nacht.
Ik begrijp je volkomen van je twijfel want ik heb dat ook 😅
3 maanden geleden
Al een hele tijd niet meer, behalve op de dagen dat hij naar de kinderopvang ging (maakte ze hem wel na een uurtje wakker). Sinds deze week ook daar gestopt en dat gaat top. Anders valt hij pas te laat in slaap en wil in de ochtend uitslapen. Heerlijk in de vakantie, maar met werk gaat dat niet.
Nu slaapt ie om 18.45 en wordt om 7 uur zelf wakker.
3 maanden geleden
Dochtertje van eind maart ‘22, slaapt van 20/20:30 tot 7, tussen de middag van 12:30/ 13:00 tot 15:00. Maken haar dan uiterlijk wakker. Hier doet ze het super op. Heel energiek en slim kind, dus ze heeft het echt wel nodig.
3 maanden geleden
Ja, soms kan hij hem overslaan, maar normaliter nog graag een dutje
Op kdv 1 uur, thuis rustig 2a3 uur
3 maanden geleden
Reactie op Hannelore13
Ja, soms kan hij hem overslaan, maar normaliter nog graag een dutje
Op kdv ...
de nachten slaapt hij van 19.15-6uur
3 maanden geleden
Onze man slaapt nu sinds een klein maandje met tussenpozes dan heeft die 3/5 dagen geen middagdutje en dan 1 of 2 dagen weer wel. Het verschilt heel erg. Soms word die zo erg vervelend en huilerig dat ik hem weer in bed leg. Maar over het algemeen gaat het heel goed. We hebben dit zo geprobeert omdat die soms 2/3 uur wakker bleef liggen savonds in z'n bed .. dus het middagdutje moesten we er echt uitlaten. Bij de opvang leggen ze hem er wel in en soms slaapt die 1/1,5 uur en soms blijft die al die tijd wakker en halen ze hem d'r weer uit. Nu valt die echt binnen no time in slaap als we hem zonder middagdutje naar bed brengen tussen half 7 en 8 uur.
3 maanden geleden
Wij zijn nu sinds 2 dgn gestopt met middagdutjes. Lizzy werd elke ochtend om 04:30-05:30 wakker. In de avond ging ze steeds moeilijker naar bed. We hadden ook al een slaapwekker gekocht met 2 kleuren. En sinds 2 dgn gaat ze om 19:00 naar bed en wordt wakker als de wekker aangeeft dat het dag is.
3 maanden geleden
Hier nog een heerlijke slaper. Hij doet ‘s middags nog een vrij lang slaapje van +- 2 uur en soms zelfs 2,5 uur. Hij slaapt vaak ergens tussen 13:00-13;30 en om uiterlijk 15:15/15:30 maak ik hem wakker , vaak moet ik dit ook doen omdat hij nog wel slaapt. Een enkele keer wordt hij zelf wakker. Daarna gaat hij rond 19:30 bedje in en slaapt dan vaak rond 20;00 uur en slaapt vervolgens door tot 8:30/9:00 uur en soms zelf nog langer 🙈 Denk toch de genen van mij, kan ook goed slapen en uitslapen heerlijk 😅🤗 scheelt dat wij bijna de hele week ook ons eigen ritme kunnen bepalen doordat ik vrij ben of enkel een avonddienst heb van 17:00-20:30 uur. Alleen donderdag en vrijdag moeten we er vroeg uit ivm dagdiensten, maar goed daarna dus weer 5 dagen heerlijk uitslapen 🤗 (mijn jongste kindje 7 maanden begint nu wel wat vaker rond 7:00/7:30 uur wakker te worden. Daarvoor deed hij ook vrolijk mee op een flesje van 6:00/6;30 na )Ik denk dat wij niets te klagen hebben zo en merk dat de oudste het middagslaapje ook echt nog wel nodig heeft.