11 Reacties
2 jaar geleden
Ik was hier ook erg bang voor. Ik ben ingeleid en vond de wee毛n ook pijnlijk. Daardoor heb ik meteen om een ruggenprik gevraagd. Die vond ik geen pijn doen. Daarna voelde ik de heftige wee毛n minder. Je lichaam is ervoor gemaakt, ook jij kan dit 馃グ
2 jaar geleden
Reactie op Maartje111
Ik was hier ook erg bang voor. Ik ben ingeleid en vond de wee毛n ook pijnlij ...
En; 4 uur nadat ik ben bevallen waren we alweer thuis. Dus langer blijven hoeft niet perse zo te zijn!
2 jaar geleden
Ik was een beetje in de war door je bericht want dit is de geboorteclub maart 2022, alle mensen hebben hier een kindje van 1,5 jaar oud.
Maar in die zin kunnen we je helpen, ja bevallen is niet pijnloos. Gelukkig als het te heftig is zijn er opties. Bespreek dit met je verloskundige, een bevalcurcus zoals gezegd is ook raadzaam om je opties te weten.
2 jaar geleden
Het is dan ons meisje hoge ontstekingswaardes in haar bloed had waardoor wij langer in het ziekenhuis moesten blijven.
Los van dat heb ik ook een ruggeprik gehad, mij is toen verteld dat je dan zoieso moet blijven tot de verdoving is uitgewerkt en het volgende wat dan belangrijk is is dat je zelf naar de toilet kan om te plassen. Als ik dat gedaan had had ik naar huis gemogen.
Maaaaaaar.
Zoals je wellicht weet kun je een bevalling in die zin niet plannen dat je smorgens, smiddags, savonds of snachts kan bevallen.
Als je smorgens bevalt en savonds is de verdoving uitgewerkt en je bent gaan plassen mag je naar huis maar beval je savonds en de verdoving is snachts uitgewerkt en je hebt geplast moet je wachten op de arts die je ontslag tekent om naar huis te gaan.
En op de vraag doet het echt zo'n pijn.
Ja heel eerlijk het doet pijn maar op dat moment heb je zo'n oerkracht in je zitten dat het je juist helpt om te persen tenminste dat had ik.
Ik vroeg tijdens het persen nog of je vacuumpomp niet op haar hoofdje gezet kon worden (tuurlijk niet jij gaat dit fiksen zei de verloskundige je gaat gewoon goed persen) 馃ぃ馃ぃen toen ze eruit was zei ik huilend ik hoef geen 2e kindje meer maar nu bijna 1,5 jaar verder sta ik toch weer open om toch nog een kindje te krijgen.
Laat het op je afkomen, en probeer juist niet te veel over al die verhalen na te denken. Je hebt nog 18 weken te gaan馃槈 als je daar teveel mee bezig gaat zijn geniet je niet van je zwangerschap.
Jij bent jezelf en gaat dit op jou geheel eigen wijze meemaken! Wij vrouwen doen dit al eeuwen en er is niet voor niets een reden waarom alleen wij dit kunnen馃挭馃徑 en ook JIJ kan dit!!!
Zet 'm op toppertje馃槝
2 jaar geleden
Reactie op Maartje111
En; 4 uur nadat ik ben bevallen waren we alweer thuis. Dus langer blijven h ...
Super fijn om te weten! Dank u wel 馃グ鉂わ笍
2 jaar geleden
Reactie op kiroet30
Ik was een beetje in de war door je bericht want dit is de geboorteclub maa ...
Ik zag het ook inderdaad. Ik weet nog niet zo goed hoe de app te werk gaat en hoe ik dat evt. zou kunnen veranderen..
En zal ik zeker doen! Dank u wel 鉂わ笍
2 jaar geleden
Reactie op Amanda3330
Het is dan ons meisje hoge ontstekingswaardes in haar bloed had waardoor wi ...
Precies wat u zegt, ik denk nu ook gelijk " nope, er komt geen 2e " 馃ぃ馃ぃ.
Heel erg bedankt voor uw uitgebreide uitleg en antwoord, het heeft me goed gedaan 鉂わ笍.
En ik hoor inderdaad dat als je teveel met het bevallen bezig gaat zijn, dat ik dan niet van mijn zwangerschap kan gaan genieten. Maar de angst zit gewoon zo hoog, niet normaal..
Dank u wel voor uw motivatie, I needed it 鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍
2 jaar geleden
Ik vond het redelijk meevallen. Ik had wel nare beenwee毛n. Ik wist niet eens dat die bestonden. Ik kon ze wel redelijk goed wegademen. Voor mij was het heel belangrijk om mezelf bezig te houden door steeds 4 seconden in te ademen en 5 seconden uit te ademen. Je moet voor jezelf even een manier vinden die voor jou fijn is. De bevalcursus van Doete Reitsma heeft mij hierbij goed geholpen. Ik heb uiteindelijk geen pijnstilling gebruikt. Pas vlak voor het persen dacht ik dit echt nodig te hebben, maar toen was ik al heel ver en het is uiteindelijk goed gelukt zonder.
Het is wel heel afhankelijk van de situatie denk ik. Ik denk dat ik geluk heb gehad met een vrij 'simpele' bevalling. Ik kan me zeker voorstellen dat ik in andere situaties wel graag pijnstilling had willen hebben. Lees je vooral even in in de verschillende opties, want er is veel meer mogelijk dan alleen een ruggenprik. Sommige opties kunnen ook thuis, poliklinisch of in een geboortehuis worden toegepast 馃憤 Succes en geniet van jullie kleine wondertje 鉂わ笍
2 jaar geleden
Vooral niet nu al zo druk om maken. Ik vond mijn bevalling de mooiste ervaring ooit. De wee毛n vielen mij mee en uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad waar ik goed van herstelde. 1 ding is zeker, je kan je bevalling niet plannen, je weet nooit hoe het zal lopen. Je kan alles van te voren willen maar laat het ook een beetje over je heen komen, wij zijn gemaakt hier voor komt echt goed.
2 jaar geleden
Hi ,
Je hebt een topic geopend in de geboorteclub Maart 2022. Jouw vraag past beter op het algemeen forum .
De bevalling is voor iedereen anders natuurlijk. Ik zelf heb het gewoon op me af laten komen.
Succes, alles komt goed 鉂わ笍.
Liefs,
Jaleesa|Moderator