7 Reacties
3 maanden geleden
Hier haalt hij momenteel ook echt alles uit de kast om tijd te rekken. Soms hilarisch wat hij allemaal verzint 😂 Als hij mij echt roept als hij in bed ligt ga ik er wel naartoe, ik herhaal dan zijn verhaal zodat hij weet dat ik begrijp wat hij zegt, en leg hem dan uit dat hij echt moet gaan slapen. Hier werkt dat eigenlijk altijd wel. Hij verteld overigens ook ineens hele verhalen aan zijn knuffels die hij voorheen echt haatte haha!
3 maanden geleden
Haha ben blij dat we niet de enige zijn! Soms duurt het hier wel een uur. We hebben vanmiddag met haar de bedtijd routine getekend in vakjes, en mijn man is dit nu met haar aan het volgen. Als ze lief is gaan slapen zonder te roepen krijgt ze morgen een sticker en met 5 stickers krijgt ze een cadeau (ze heeft al bedacht wat haha!). Geen idee of dit gaat werken maar we gaan ervoor 🤭
3 maanden geleden
Wij hebben dit helaas 5-6 weken gehad na terugkomst van vakantie.. We MOESTEN bij onze dochter in bed liggen totdat ze sliep. En als ze ook maar door had dat we weg wouden werd ze wakker en konden we weer opnieuw. Huilen, gillen, schreeuwen, ze kwam steeds uit bed, ging haar kamer uit, werd snachts wakker als ze dan zag dat we niet meer bij haar waren. Maakte ook niet uit wat wij deden: lief, boos, uitleggen, echt alles geprobeerd. We moesten er gewoon doorheen. Nu gaat het eigenlijk weer zoals voorheen, goed!
3 maanden geleden
Reactie op nekiita
Elke avond drama, en ze komt gewoon elke nacht weer bij me rond 2:30 dan 3: ...
Hier gaat het nu voor de derde avond op een rij goed. Dus misschien een idee om te proberen wat ik eerder postte? We hebben in overleg met haar de avonfroutine getekend in vakjes en op een A4 op haar kast gehangen. Die hebben we een aantal keren met haar doorgenomen en er een beloning aan verbonden. Onze dochter is nu erg gemotiveerd en gaat heel lief slapen haha! S avonds gaan we vakje voor vakje langs en benadrukken we dat ze de volgende dag een sticker krijgt en een centje als ze niet roept bij het naar bed gaan.
3 maanden geleden
Reactie op Maartje111
Hier gaat het nu voor de derde avond op een rij goed. Dus misschien een ide ...
We hebben een dure zazu slaaptrainer gekocht, een hondje genaaamd devy😂 dus we gaan t proberen met devy! Anders dat is proberen. Want stickers plakke doet ze al te graag merken we.. want uit t niets kan ze zo ook op wc plassen en mag ze stickers plakken