10 Reacties

5 maanden geleden

Ja heel herkenbaar, af en toe weten we het hier ook niet meer 🙈. Het verschilt wel per dag, maar ik vind het een pittige fase hoor! Wij horen hier heel veel ‘nee’. Sterkte, en hopelijk duurt het niet al te lang 😂.

5 maanden geleden

Werd er hier ook hoorndol van. Ben uiteindelijk time-outs gaan inzetten. Speciaal stoeltje ervoor in een hoekje. Bij gevaarlijk/ongewenst gedrag tel ik af van 3 naar 1. Heeft gewerkt hier. Van de bank springen en andere stunts geef ik alleen de waarschuwing dat vallen pijn doet. 1 x hard gevallen, stunt nog steeds maar is er wat voorzichtiger in en vertelt/beeld uit tijdens het stunten heel dramatisch zelf dat hij was gevallen en dat het deed au deed dus 'kijk uit'🤣🤣 Hoort ook gewoon bij de leeftijd en hij voelt zich gelukkig ook veilig genoeg om grenzen uit te blijven proberen, is ook ontwikkeling. Dus soms kijk ik ook bewust even de andere kant op maar ben wel consequent in wat echt niet mag.

5 maanden geleden

Ohhh hou op zeg, vorige week was ze echt niet te harden. Ik heb haar op een gegeven moment een tik verkocht 🫣 Echt alles is nee, of iets anders, heel vermoeiend.....

5 maanden geleden

Ja hoor Tot in extreme alles willen ontdekken. En dan boos worden omdat spullen stuk gaan door zijn eigen gedrag en dat wij dat dan (demonstratief) weggooien

5 maanden geleden

Hi! Ik wil hier graag toch even op inspringen. Opvoeden en omgaan met de peuterpubertijd kan soms best uitdagend zijn. Toch raden experts echt af om een kindje een tik te geven (het is zelfs bij wet verboden). Dit lees je ook terug in dit artikel: https://www.24baby.nl/peuter/gezin-opvoeding/opvoeding-dos-en-donts/ Quote: Het is begrijpelijk dat het je af en toe te veel wordt en dat je op een manier reageert die niet de beste is. Maar één ding moet je te allen tijde vermijden: slaan. Door te slaan, of anderszins geweld te gebruiken, ondermijn je het gevoel van eigenwaarde van je kindje. Bovendien geef je het verkeerde voorbeeld, want je laat zien dat geweld gebruiken oké is. Je kindje leert er dus niets van. Mocht je als ouder hulp nodig hebben als het gaat om de opvoeding van je kindje kan je altijd bij het CB aankloppen. Ook is het handig om je in te lezen in de ontwikkeling van een peuter en wat deze wel/niet kan en wat je dan wel/niet kan verwachten. Dit kan heel veel irritatie schelen. Liefs, Micky

5 maanden geleden

Ik haal mijn dochter dan even uit de situatie omdat ze gewoon zelf haar rem niet meer kan vinden en door blijft gaan. Ze moet van mij dan even op de gang gaan zitten. Meestal blijft ze hier dan nog een tijdje lachen en proberen de deur open te maken maar als ze merkt dat dit niet lukt dan wordt ze boos en verdrietig en op dat moment ga ik naar haar toe en benoem ik dat ze niet meer van de bank mag springen en alleen op de bank mag zitten. Even een knuffel en dan is het voorbij. Dan is ze eigenlijk weer afgeleidt van wat ze niet mocht doen.

5 maanden geleden

Wij merken nu ook dat als die bijvoorbeeld met z'n vinger op de tv aan het tikken is en we zeggen Jaydi doe maar niet. Dat die dus inderdaad dan begint te slaan en als we dan nog een keertje zeggen Jaydi.. dat die met z'n hoofd op de televisie gaat slaan.. ( kopstoten). Daarna loop ik erheen en haal m weg bij de televisie en merk dan dat die hysterisch gaat doen en op de grond gaat liggen huilen en trappen waar z'n voeten bijkomen. En dan til ik hem op en zet hem in z'n slaapkamer. Is bij ons wel allemaal gelijkvloers dus daar ben ik natuurlijk snel! En laat hem daar even uithuilen tot die rustig begint te spelen en dan doe ik z'n deur weer open. Hij word in z'n slaapkamer vaak wel rustig namelijk.

5 maanden geleden

Al geprobeerd te zeggen wat je kindje wél moet doen? Dus ga maar zitten, op de bank zitten we met onze billen op de grond mag je staan en springen etc. En keuzes geven of dit of dat, dan voorkom je de hele leuke nee die bij twee hoort.

5 maanden geleden

Hier ook! De ene dag luistert hij iets beter, maar we hebben er onze handen vol aan 😁

5 maanden geleden

Sorry maar vind het toch wel fijn om te lezen dat iedereen in het zelfde schuitje zit 🙈 Toch geruststellend om te lezen dat het echt bij de leeftijd past. Ik wist wel van horen zeggen dat de ik ben 2 en ik zeg nee fase pittig was maar dat het zo erg is 😂 Heb gelukkig wel aardig wat goede tips gelezen dus daar gaan we mee aan de slag!