5 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben toevallig afgelopen week de test in het ziekenhuis gedaan, ivm eczeem in de familie en dat noten/pinda allergie bij de vader voorkomt. Ons zoontje reageerde er op, in de zin van heel veel huilen, niet willen drinken, koorts en diarree. We moeten nu elke 2a3x per week, een mespuntje geven. Normaal is dit al veel meer, maar de kinderarts denkt dat hij wel wat allergische is maar door het aan te blijven bieden hij er overheen kan groeien
3 jaar geleden
Rolt je zoontje al? Mijn zoontje heeft namelijk ook van dat soort vlekjes op z鈥檔 arm van het op en neer rollen :)
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook exceem, ik geef borstvoeding en wordt door een alternatieve arts behandeld (waar ik zelf ook als baby liep) en ik mag inmiddels wel ei en dat gaat heel erg goed, pinda鈥檚 gaat dik fout via de borstvoeding, dus ik ga het zeker al niet geven via het groenten hapje. Het onderzoek wat is gedaan was niet heel uitgebreid, wat jij aangeeft, dat onderzoek. Ik ben zelf ook over heel veel dingen heen gegroeid, maar dat was toen ik 12/13 was en niet als baby. Het voelt voor mij dan, als ik het wel ga aanbieden alsof ze een soort proefkonijn is, terwijl als je misschien nog even een tijdje wacht het wel goed gaat. Dat is met ei namelijk ook zo bij ons dan.
Ik loop zelf bij een kinesologe dan en dat voelt veel beter dan bij onze kinderarts waar je dan hormoon zalf krijgt, terwijl nu eet ik bepaalde dingen niet en hoef ik niks te smeren.
3 jaar geleden
Als ik jullie was zou ik even overleggen met het CB. Ik kan wel onze ervaring delen. Onze dochter heeft heftig eczeem en op advies van de kinderarts waren we daarom vroegtijdig gestart met pinda en ei introductie. Het risico op allergie is zo groot bij eczeem omdat de stoffen via het eczeem de huid kunnen binnendringen en het lichaam daardoor antistoffen aan kan maken. Je wil dat voor zijn door te zorgen dat de introductie via de darmen gebeurt. Als je wil introduceren is het belangrijk om dat volgens een opbouwschema te doen (heeft het CB) en daarna iedere week te blijven geven. Zou voor nu in ieder geval voor de zekerheid iedere keer na het eten goed je handen wassen voor je je baby pakt of insmeert. Wij zijn ondertussen verwezen naar een allergiecentrum omdat ze een allergische reactie had na havermoutpap en pinda. Wij zijn ook te laat gestart met goede behandeling voor het eczeem door een huisarts die terughoudend was en onze eigen angst voor hormoonzalven. Had graag eerder geweten hoe dit werkte zodat ik voorzichtiger had kunnen zijn met eten en minder angstig voor hormoonzalven.
3 jaar geleden
Reactie op Prulleke1103
Als ik jullie was zou ik even overleggen met het CB. Ik kan wel onze ervari ...
Dit is ons exact zo geadviseerd!
En overleg met cb idd over introductieschema. Gaat in begin echt om mespuntje
Persoonlijk zou ik introduceren op een tijdstip dat je thuis makkelijk weg kunt, mocht er reactie zijn, dat hulp ook snel er kan zijn of jullie in zkh