18 Reacties
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, elke dag om half vijf stipt. Huilen, krampjes, scheetjes laten. Ik probeer eerst even te helpen door z'n beentjes gebogen te houden, maar meestal ben ik er na een half uurtje wel klaar mee. Dan haal ik hem eruit, en slaapt hij soms verder op mijn buik.
4 jaar geleden
De situatie hier is iets anders, want niet per se in de nacht, maar ons kleintje had ook enorm last van krampjes. We zijn daarom Sab Simplex gaan gebruiken. Nu hij ouder is (11 weken) zijn we het wat gaan afbouwen en gebruiken we nog maar 5 druppeltjes per voeding (gestart met 15, lange tijd 10 en later 8). Het helpt om de gasbubbeltjes samen te laten gaan tot grotere bubbeltjes waardoor ze het makkelijker kwijt kunnen.
Nu ik de overstap ga maken naar kv blijven we voorlopig die onderhoudsdosis van 5 druppeltjes geven, tot we zeker weten dat zn darmpjes goed reageren op de kv. Wie weet kan het jullie ook helpen, misschien zelfs al voldoende om het bijv alleen bij de voeding van 19:00 en 23:30 uur te doen?
Je kunt het eenvoudig online bestellen bij https://www.duitse-internetapotheek.com of bij Bol.com, maar daar is t veel duurder.
4 jaar geleden
Wat fijn om te lezen dat onze zoon niet de enige is! Heeft die eindelijk het voor elkaar tussen 21 en 06 niet meer te hoeven drinken, hebben we die stomme krampen nog! Soms duurt het wel van 2-4 maar meestal klokslag 5 uur begint de “ellende”. Tot dat die goed gepoept heeft heeft die er last van. We proberen te fietsen met z’n beentjes, warmte of druk op z’n buikje, knuffelen, aanleggen (bv) maar hij kan niet echt lekker drinken als die zo last heeft.. meestal is het wachten tot die poept …
4 jaar geleden
Onze dochter (10 weken) wordt ook elke ochtend rond 5 uur kreunend en kronkelend wakker. Het kost haar dan heel veel moeite om scheetjes te laten of te poepen. De laatste weken leg ik haar dan bij mij op de borst neer en dan is het ineens goed en slaapt ze weer verder. Maja je slaapt zelf dan niet lekker meer
4 jaar geleden
Reactie op MissPL
Onze dochter (10 weken) wordt ook elke ochtend rond 5 uur kreunend en kronk ...
Dit was hier ook het geval…
Van de een op de andere dag was het “over”. Nu heeel soms nog een x. Dan pak ik dr gewoon bij me
4 jaar geleden
Reactie op Heusi
De situatie hier is iets anders, want niet per se in de nacht, maar ons kle ...
Ik heb sab simplex gebruikt; wel helaas zonder resultaat moet ik zeggen. Ze is sowieso vrij gevoelig, krijgt hypoallergeen voeding etc.
Maar bedankt voor de tip, lief 😄
4 jaar geleden
Reactie op MissPL
Onze dochter (10 weken) wordt ook elke ochtend rond 5 uur kreunend en kronk ...
Nee klopt. Ik ben vannacht op de bank gaan liggen en heb haar buik-tegen-buik op mij gelegd, beetje tegen de leuning van de bank aan en de salontafel tegen de bank aangeschoven. Wat een gedoe 😵💫
4 jaar geleden
Reactie op Mila90
Ik volg mee, herkenbaar verhaal, na 8!weken non stop huilen gaat het nu sin ...
Hier ook veel krampen gehad toevallig, ik denk dat dit de nasleep is? Maar vind het zo vreemd dat het altijd dezelfde tijd is.
Vanochtend heb ik er een windi bij gepakt dat werkt wel eventjes goed, maar wil ik ook niet elke keer doen eigenlijk.
Hopelijk zijn ze er net zoals de ‘gewone’ krampen ook opeens van af!
4 jaar geleden
Hier net hetzelfde, doorheen de dag zonder al te veel moeite 4 poepluiers maar in de vroege ochtend ligt ie te kreunen en te persen in zijn bedje. Hij kan er echt boos van worden, zo zielig. Ik pak hem dan bij me en duw zijn beentjes hoog zodat hij kan duwen en soms lukt het dan om de nodige scheetjes te lossen. Ik zag ook op instagram via een osteopaat een houding dat hierbij zou helpen (foto), uitgetest en het werkte goed! Verder krijgt hij al probiotica en volgens osteopaat geen blokkages of spanningen dus ook een mysterie voor ons.

4 jaar geleden
Inmiddels heeft mijn dochtertje sinds ze precies 12 weken is geen last meer van krampen, gelukkig!
Hoe is het bij jullie?
4 jaar geleden
Hier net hetzelfde, doorheen de dag zonder al te veel moeite 4 poepluiers m ...

Deze houding gebruiken wij ook heel veel en helpt ook goed gelukkig.