13 Reacties

3 jaar geleden
Hier een groot fan van de Elvie pump. Ik heb hem 2 weken geleden na lang wikken en wegen toch maar aangeschaft en wat een verademing!
Bij mij passen de ‘schelpen’ prima in mijn voedingsbh. (Let wel op dat je opeens een vrij goede voorgevel hebt 🥲 onopvallend wil ik het niet noemen… Maar met een wijd shirtje eroverheen valt het al minder op!)
Wat betreft het schoonmaken; ik spoel de onderdelen na gebruik direct af met warm water, dat is voldoende! Geen aangekoekte melkresten, vet dat blijft plakken, etc.
Als je van plan bent nog een aantal weken/maanden full time te kolven, kun je zelf uitrekenen wat het je per kolf beurt kost om de Elvie pump te hebben. Voor mij was dat hetgeen wat me over de streep trok om erin te investeren en ik heb er geen moment spijt van gehad :)

3 jaar geleden
Ik heb de dubbele kolf en kolf er fulltime mee! Voor mij ideaal. Ook thuis ondertussen flesje geven, kunnen koken, was opvouwen etc.
Ik spoel de flesjes na elk gebruik met koud water, 1x per dag schoonmaken met een sopje. De schelpen heb ik bij geen schoon water ook al eens met een billendoekje op waterbasis schoongemaakt. Voor het plaatsen zeker in het begin, moet je borst wel even bloot zodat je zeker weet dat hij goed zit.

3 jaar geleden
Reactie op nienjo92
Hier een groot fan van de Elvie pump. Ik heb hem 2 weken geleden na lang wi ...
Kleine tip, afspoelen met koud water eerst 😊

3 jaar geleden
Reactie op lion22
Ik heb de dubbele kolf en kolf er fulltime mee! Voor mij ideaal. Ook thuis ...
Misschien een domme vraag maar met full time kolven bedoelen je echt full time dus geen een keer ‘live’ borstvoeding?
Ik ga straks weer aan het werk en pak natuurlijk het sociale leven weer en beetje op dus zat er daarom aan te denken. Maar dan is het wellicht wel wat duur…

VRIEND
3 jaar geleden
In het openbaar kolven gaat minder subtiel dan voeden 🙈
Een kolf moet je goed plaatsen, die zie je zitten en maakt geluid.
En eerst ff snel kolven voor een volledige voeding duurt al snel zo een 20 minuten dus live voeden is veel sneller!
Bij onze eerste fulltime gekolfd en nu live borstvoeding.
Nu met de live borstvoeding kan ik veel discreter voeden, ergens wat afgezonderd of rustig gaan zitten. Ik gebruik geen doek maar zorg dat ik een vestje aan heb.
Ik ontbloot mijn borst met de vest "erover" en leg de kleine snel aan dan is er geen doek nodig want niemand ziet iets 😊
Heb al meerdere malen gehad dat een vriend of vriendin ineens naast mij stond van "huh hoe krijg je hem nu ineens stil... Ooh wacht ik zie het al hij had gewoon trek 🤣👍🏻"
Ja sommige voelen zich er beschaamd bij en die kijken snel weer weg maar ver uit de meeste vinden het gewoon normaal dat je kindje moet eten 🤷🏻♀️

3 jaar geleden
Sowieso 'even snel kolven' is het niet hoor. Ik ben mega fan vd elvie, maar duurt toch een kwartiertje per borst.

3 jaar geleden
Reactie op fk1993
Misschien een domme vraag maar met full time kolven bedoelen je echt full t ...
Ja klopt, ze haalde zelf niet genoeg uit m’n borsten. Kwam niet aan in gewicht. Toen voedingen gaan kolven en geven dat ging zo goed dat ik het gedoe elke keer aan de borst niet mis. Wel de intieme momentjes even helemaal samen. Een flesje geven is toch anders.

3 jaar geleden
Reactie op mc.k
Nee maar dan regel ik dat voor haar voedingstijd. Het gaat niet om hoelang ...
Als ze echt al op vaste tijdstippen eet gaat dat idd. Ik voed op vraag dus hier echt onmogelijk 😂