12 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje had ook ontiegelijk driftbuien als die z'n zin niet kreeg. Ik negeerde hem als die zo'n bui had, binnen een korte tijd was het over
2 jaar geleden
Ons zoontje wijst altijd naar het "kinder snoep kastje". Soms krijgt hij iets en soms niet. Hij kan dan ook stampen en driftbuien krijgen als hij onder het kastje staat en niks krijgt. Ik bied hem dan andere dingen aan (brood, banaan, appel, yoghurt). Wil hij dit niet dan laat ik hem even uitrazen. Is nu al veel minder😁
2 jaar geleden
Duidelijk uitleggen en voet bij stuk houden. Koekjes zijn voor speciale momenten (hier althans) en niet zomaar elke dag. En eigenlijk altijd ná fruit.
Op de opvang krijgen ze ‘s middags ook na t fruit een koekje. Die smurf van ons weet dat ook dondersgoed. Zodra t in beeld komt wil hij schijnbaar zn fruit niet meer.
Ze zijn dus inmiddels donders slim en weten best hoe t allemaal werkt.
Hier zijn nog niet echt driftbuien, maar wel eens boos of heel verdrietig om iets. Dan neem ik hem altijd even bij me om het uit te leggen en vaak is t dan al snel een knuffel en door met de dag. Terwijl als ik alleen maar roep dat t niet mag, dan gaat ie soms maar door en door.
2 jaar geleden
Hier enorme driftbuien om een speentje. Al maanden gebruikt hij die alleen met slapen en mag hij geen speentje beneden. Afgelopen weekend was ie ziek en toen mocht dit wel, nu wil ie continu de speen en huilt net zo lang totdat hij hem krijgt. Blijven nu voet bij stuk houden en steeds weer uitleggen dat de speen voor het slapen is.. leuke nieuwe fase 🙃
2 jaar geleden
Reactie op Baby10322
Hier enorme driftbuien om een speentje. Al maanden gebruikt hij die alleen ...
Dit hebben wij ook gehad nadat hij z’n speen vaker mocht toen hij ziek was. Het was bij ons inderdaad volhouden, dan maar even boos, jammeren en roepen. Nu weet hij weer ‘hoe het werkt’ en dat het geen zin heeft om er gedoe van te maken.
2 jaar geleden
Hier enorme driftbuien om alles. Echt ieder ding is momenteel een strijd. Drinken, eten spelen wilt hij niet. En in die driftbuien slaat hij mij, trekt hij aan mijn haren, geeft kopstoten.
2 jaar geleden
Reactie op Sammy08
Misschien een stukje fruit geven i.p.v. een koekje als ze nog honger heeft? ...
Ja doe ik ook vaak. Alleen wil niet dat de de associatie krijgt als ze.om.koekje vraagt ze sws wat anders krijgt. Er zit een enorme kop op bij haar. Ze heeft al.sinds 8 maanden driftbuien. Echt niet grappig soms. Ze kunnen een uur aanhouden
2 jaar geleden
Reactie op DROELANDSE
Mijn zoontje had ook ontiegelijk driftbuien als die z'n zin niet kreeg. Ik ...
Probeer ik ook, alleen dan kan het tot een uur oplopen
2 jaar geleden
Reactie op Heusi
Duidelijk uitleggen en voet bij stuk houden. Koekjes zijn voor speciale mom ...
Ik heb smorgens als ze naar de opvang gaat, krijgt ze een koekje in de auto. En als we van de opvang weer komen ook. Gewoon zon klein bescuitje. Daar is ze aan gewend. Ook niet zo.handig van mij. Maar bij mij was het soms echt een ... in de auto dat ik.lieber even voor de rust koos haha. Alleen de koekjes zijn nu veel sneller op, dus de rust is ook sneller gedaan weer 🤣🤣