24 Reacties

3 jaar geleden
Ik ben er sinds een paar dagen mee bezig en vind het wel een fijne olie, totaal niet branderig ofzo. Maar ik ben ook niet extreem hardhandig aan het masseren. Je hebt volgens mij technieken waarbij je de boel echt probeert op te rekken en ik kan me voorstellen dat het dan wel prikt. Maar gewoon stevig masseren gaat bij mij prima terwijl ik normaal snel wondjes heb daar beneden!

3 jaar geleden
Massage is eigenlijk een beetje een gek/liefkozend woord hiervoor, want eigenlijk is het gewoon de boel oprekken. En dat kan branderig voelen ja 🙈 Hier zie je wat voorbeelden van hoe je het het beste kan gebruiken: https://www.instagram.com/reel/CXWTNftJONv/?utm_medium=copy_link

3 jaar geleden
Reactie op T0303
Hoe vaak doe jij het? Ik heb het van de week gekocht en tot nu toe maar 1x ...
In 6 dagen tijd 3 keer, als ik er aan denk in de avond dan doe ik het. Las op de ene site tweedaags en op de olie zelf eens in de 2-3 dagen (of andersom). Dus ik denk dat het niet zo nauw komt..

3 jaar geleden
Reactie op Koekiemonster_
Massage is eigenlijk een beetje een gek/liefkozend woord hiervoor, want eig ...
Dat ziet er wel iets meer hardcore uit ja 😱. Maar ook op een subtielere manier kan het helpen aldus mijn verloskundige.

3 jaar geleden
Toevallig vanochtend voor het eerst gedaan! Ik laat het mijn man doen, kan ik zelf gewoon achterover liggen haha.
Hij moest even handig worden hoe of wat qua bewegingen, maar na een paar minuten voelen en prutsen ging het allemaal prima. Als in: hij wist wat hij voelde en welke bewegingen hij wel/niet kon maken. Voor mij voelde het wel ongemakkelijk (maar dat is natuurlijk de bedoeling), maar goed te doen. Baat het niet dan schaadt het niet denken wij zo maar!

3 jaar geleden
Ik heb het ook staan, en pas 1x gebruikt. Vond het echt naar! Ik voelde een soort dun randje wat heel gevoelig is. Maar ik moet er van mezelf echt mee door gaan 🙄 het schijnt goed te helpen..

3 jaar geleden
Ik zit er over te denken om dit te gaan doen (35+5 nu), omdat ik bang ben voor scheuren of knippen. Als ik t hiermee kan helpen, dan zou t fijn zijn. Maar als ik dan ter voorbereiding lees hoe t in zn werk gaat denk ik: oei.. dat lijkt me naar. En nu twijfel ik dus wat er naarder is: nu al meerdere keren per week een ongemakkelijk gevoel, zonder 100% garantie niet te scheuren.. of het zn beloop laten…
Ze verwachten wel dat ik een kindje groter dan gemiddeld krijg (P70 schatte de vk laatste controle).

3 jaar geleden
Pffh goed om te lezen dat het niet alleen bij mij naar is. Vanmorgen voor het eerst gedaan (35+6 weken) en ik vond het echt niet fijn. Ik kwam er amper bij (op zij liggend) en het deed pijn vanaf de eerste aanraking en daarna uren een branderig/schraal gevoel. Had al heel demonstratief de olie weg gezet zo van, dat was de 1e en de laatste keer. Maar schijnbaar is dit normaal en geef ik het over een paar dagen nog maar een 2e kans....

3 jaar geleden
Ik gebruik de olie van Lansinoh, maar eender welke neutrale olie is goed.
De bedoeling van deze massage is dat je ook het gevoel van de rekking herkent tijdens de bevalling en niet in paniek slaagt.
Hier wordt de massage ook heel goed uitgelegd; https://motelmama.be/perineummassage-zwanger/
Zoals in deze topic al eerder werd vermeld; het is helemaal geen fijne massage en het is echt de bedoeling dat je dit volgens een techniek doet. Als je gewoon je perineum wat masseert, dan helpt het niet eens.
Je moet met je vinger(s) in je vagina gaan en het op een bepaalde manier uittrekken. En dat geeft inderdaad een branderig gevoel. Maar dat is wel een teken dat je goed bezig bent. In de link staan de oefeningen heel duidelijk omschreven en kan je het ook in een filmpje bekijken. Je zou het 5 x per week moeten doen.

3 jaar geleden
Sinds week 34 ben ik begonnen met de perineum massage olie te gebruiken van weleda. De eerste paar keer voelde het ongemakkelijk en branderig aan, had ook een beetje moeite met de juiste posities vinden, wat voor druk ik moest uit oefenen en heb wat filmpjes gezocht hoe het moest. Nu gaat het al steeds wat beter en probeer ik het voor het slapen gaan een paar minuten te doen (4-5 x in de week).
Tip om van te voren even te douchen of in bad te gaan om te ontspannen en warm te worden! Ik heb afgelopen keren ook bevallingsfilmpjes gekeken tijdens de massage en dat bevalt heel goed!!! Weet je weer waar je het voor doet 😁

3 jaar geleden
Reactie op T0303
Welk filmpje heb je gekeken?
Die link wat Tojaaa gedeeld heeft.
https://motelmama.be/perineummassage-zwanger

3 jaar geleden
Reactie op Tessa222
Die link wat Tojaaa gedeeld heeft.
https://motelmama.be/perineummassage-zw ...
Dankje!