60 Reacties
4 jaar geleden
Heej hier hetzelfde. Er zijn nog wat topics over. Zoek op t forum op: ‘De baby is erg klein’
4 jaar geleden
‘Mager kindje’
‘Baby iets kleiner p13’
Zo dat waren degene waar ik wel herkenning in vond.
Mijn eigen verhaal is die van slechtwerkende placenta. 1880 gram met 34 weken. Gezakt van p37 naar p7. Morgen nieuwe scan en dan gaan we horen of ze eerder gehaald moet worden.
Bij mijn baby is de weerstand in de hersenader laag volgens mij. Wat dan kan betekenen dat de baby aan brain sparing doet. Dus bloed naar de vitale organen pompen ipv te groeien. Ff snel gezegd.
Baby beweegt echter gewoon zoals normaal. Zal het morgen wel horen. Het was en is schrikken.
Maar als het alleen een te kleine baby is zou ik me nog niet perse zorgen maken. Er moeten toch 10 kindjes van de 100 onderaan zitten.
Maar blijft spannend!
4 jaar geleden
‘Mager kindje’
‘Baby iets kleiner p13’
Zo dat waren degene waar ik wel he ...
Dankje voor je reactie en het delen van je verhaal. Voor jou/jullie ook schrikken…
Ze gaan bij mij de werking van de placenta checken. Ik probeer me nog niet druk te maken, maar merk wel dat ik het lastig kan loslaten…
4 jaar geleden
Hi Daphne, dat lijkt me schrikken zeg, hoe groot was het kindje met de 20 weken echo?
Hier ook een klein kindje maar ze was met de 20 weken echo p15 en nu p14 en toen een week later nog steeds p15 en de placenta was prima en ze blijft of het eigen lijntje dus was er niet aan de hand, in het ziekenhuis zeiden ze tussen de p3 en p97 is normaal maar wanneer heel klein of heel groot checken gewoon wat zaken extra. Wanneer een kindje eerst een groot was en nu klein is zou het wel niet zo goed zijn. Ik hoop voor jullie dat alles in orde gaat zijn
4 jaar geleden
In mijn vorige zwangerschap heb ik een hele kleine baby gehad, die ook terug ging in groei door slecht werkende placenta door zwangerschapsvergiftiging. Dit is helaas ook niet goed afgelopen. Ik hoop dat het bij jullie niet zo ernstig is en dat het een verkeerde meting was of dat ze tijdig gehaald kan worden. Sterkte in ieder geval de komende tijd tot er meer duidelijkheid/zekerheid is!
4 jaar geleden
Reactie op Tannie_91
Hi Daphne, dat lijkt me schrikken zeg, hoe groot was het kindje met de 20 w ...
Ja je schrikt er wel even van. Al probeer je je niet gek te laten maken… 😅
Bij de 20 weken echo heb ik niks gehoord over dat ze misschien kleiner was. De verloskundige voelde vandaag aan mijn buik en vond dit hetzelfde voele als tijdens de controle van 2 weken geleden. Vandaar de groei echo. En daar kwam dus uit dat ze inderdaad wat klein is. Hoop ook dat ze ‘gewoon’ klein is, maar vind het tot de volgende check wel spannend. En hoop dat die placenta goed is.
Werd die check van de placenta bij jou snel gedaan? Of moest je dasr lang op wachten?
Hoe voel jij er er nu verder onder?
4 jaar geleden
Zelf krijg ik nog een groeiecho, maar ik ken uit mijn omgeving ook meerdere verhalen dat dit een momentopname was. Omdat een baby in groeispurts groeit; dus dan kan de p erg varieren afhankelijk of er net voor of net na een groeispurt wordt gemeten. In dat geval kan een volgende echo weer totaal anders uitpakken. Dit om ook even wat onschuldige ervaringen te delen!
4 jaar geleden
Zelf krijg ik nog een groeiecho, maar ik ken uit mijn omgeving ook meerdere ...
Dankje voor je reactie! Dat is ook zeker fijn om even te lezen.
4 jaar geleden
Reactie op DroepjeW
Wij waren eerst P15 en bij de laatste echo P3, nu krijgen we extra echo’s o ...
Dat is best een verschil? Hoe voel je je er onder?
4 jaar geleden
Reactie op R234
In mijn vorige zwangerschap heb ik een hele kleine baby gehad, die ook teru ...
Wat vervelend om te lezen dat het niet goed is afgelopen 🙁. Knap dat je dit wel wil delen. Dankje!
4 jaar geleden
Reactie op DroepjeW
Vind het wel spannend! Maar de toevoer van de navelstreng was op dit moment ...
Ja dat geeft wel iets meer rust in je gevoel denk ik. Maandag bellen ze wanneer ik voor dat onderzoek kan. Hoop snel… Als dat goed blijkt te zijn, scheelt dat wel.
4 jaar geleden
Vanaf week 20 wordt haar hoofdje al op P2 gemeten, toen in december ineens P12 maar nu toch weer kleiner dan P2 zelfs. Ik heb tot december extra groeiecho’s in het ziekenhuis gehad. Maar omdat ze alleen klein is en verder alles goed is maken ze zich geen zorgen. ‘Ze heeft gewoon een klein hoofd’ is de theorie. Hopelijk is jouw baby ook ‘gewoon’ klein!
4 jaar geleden
Reactie op Daphne Franke
Ja je schrikt er wel even van. Al probeer je je niet gek te laten maken… 😅 ...
Hi ja opzich ging het hier wel vlug de verloskundige deed de groei echo en vond haar klein. (Mijn vorige was geboren met p93, dus het zal ook een ten opzichte van situatie zijn; en dit was ook de reden voor de groei echo om tijdig te zien hoe groot de baby is; en niet hoe klein 😅) Toen ben ik doorgestuurd na het ziekenhuis daar kun ik de dag erna terecht die hebben wederom een groei echo gedaan op hetzelfde apparaat als bij de 20 weken en ik moest twee weken later terug komen, voor nog een groei echo. Want voor een goede groei meting hadden ze meerdere meet punten nodig. Zelf als ze nu bij Jouw niet goed groeit zijn ze er direct bij, dus ik hoop dat je je niet te veel zorgen maakt ❤️
Ik heb het nu een beetje van me afgezet maar ik krijg nog een groei echo bij de verloskundige dus ze monitoren het wel goed, ik verwacht dat doordat jouw kindje zelf onder de p10 zit ze er bij jouw nog meer boven op gaan zitten
Ik hoop dat je vlug aan gezien word 😊
4 jaar geleden
Reactie op dromen
Vanaf week 20 wordt haar hoofdje al op P2 gemeten, toen in december ineens ...
Wat een verschil in metingen dan soms ook he? 🤷🏼♀️ Fijn dat bij jullie verder alles goed is!
4 jaar geleden
Reactie op Tannie_91
Hi ja opzich ging het hier wel vlug de verloskundige deed de groei echo en ...
Dankje voor het delen. Stelt wel een beetje gerust 🤗