22 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben nu hetzelfde in gewicht aangekomen en net zo ver in mijn zwangerschap als jij. Ik maak me er ene kant ook heel druk om, maar ik hoor van veel mensen om me heen dat het er ook wel weer snel van af gaat. Bij mijn eerste zwangerschap was dat ook wel zo dus daar moet ik maar op vertrouwen. Ik ga in ieder geval nu komende tijd opletten op wat ik eet en hopelijk kom ik niet al te veel nog aan... ik was ook voor mijn zwangerschap 10 kg afgevallen en ik heb het idee dat die er binnen no time weer aan zaten....
4 jaar geleden
Waarom zou je de kilo’s er na de zwangerschap niet meer af krijgen? Je had een gezond patroon voor de zwangerschap die je straks weer heerlijk op kan pakken. Ik ben zelf ook (wel rond gemiddeld) aangekomen maar verheug me zoooo op het sporten straks weer. Je hebt de tools.. nu lekker genieten en straks ook weer van het sporten en de kleine 😘🤩
4 jaar geleden
Hee! Heeel herkenbaar. Inmiddels 30 weken zwanger, maar met 26 weken heb ik hierover een topic geopend in de februari groep. Zie "onzeker over toename gewicht (26 weken)". Héél veel reacties, tips en ook veel herkenbaarheid! Het heeft mij erg geholpen andere ervaringen te lezen. Geniet van je mooie buik en lijf die je kindje zo laat groeien 💕
4 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap zat ik op +16 aan het einde. Twee weken na de bevalling was er al -14 vanaf en de laatste twee gingen in de weken erna. Vooral borstvoeding geven hielp hier goed, zij vrat mij zo'n beetje op :'). Het zal ongetwijfeld voor de een makkelijker zijn dan voor de ander, maar met sporten en gezond eten bereik je een hoop!
4 jaar geleden
Hoeveel je gemiddeld zou moeten/mogen aankomen ligt ook aan het BMI dat je voor je zwangerschap had. Als dat BMI onder de 18,5 zat, is het gezond om tussen de 11,5 en 18 kilo aan te komen tijdens je zwangerschap (voedingscentrum). Jouw gewichtstoename is dus niet per definitie bovengemiddeld. Ik had zelf een BMI van ongeveer 18 en ben nu ongeveer 12 kilo aangekomen (27 + 3 nu). Ik zou proberen me niet te druk te maken en misschien af en toe wat extra snackgroentes te eten ofzo, gewoon voor het idee 😉
4 jaar geleden
Ik ben in mijn eerste zwangerschap 26 kilo aangekomen. Van 64 naar bijna 90. 1 week na de bevalling was er al 13 kilo af en daarna viel ik zonder er iets voor te doen elke maand wel een kilo af. ( ik heb maar 2.5 week borstvoeding geprobeerd) Uiteindelijk blijven steken op 70 kilo want toen werd ik weer zwanger. De situatie was wel anders dan voor mijn zwangerschap want toen fitnesste ik fanatiek en dat heb ik na de bevalling nooit meer gedaan. Met een beetje dieet zou het er misschien wel allemaal af zijn gegaan. Nu deze zwangerschap zit ik met bijna 29 weken op 7 kilo. Heb nu minder cravings dan in mijn eerste zwangerschap. Toen bleef ik maar honger houden. Maak je er vooral niet te druk om, in mijn eerste zwangerschap heeft dat echt een zwarte stempel gedrukt was heel veel met mijn gewicht bezig. Nu denk ik de eerste keer is het ook goedgekomen.
4 jaar geleden
Ik weeg me niet meer. Ik probeer gezond te leven en goed voor mezelf te zorgen zit rond de 13 kg gok ik nu (26 weken) ik wil ook gewoon genieten ipv heel erg opletten dat komt wel weer!
4 jaar geleden
Ik zit in week 29 en ben 12 kg aangekomen. Ik zie het maar als reserves om borstvoeding te geven.
Ik kreeg van de week deze Curve en dan zit je nog prima:

4 jaar geleden
https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi
Hierbij ook de link naar de website met meer info en spreidingscurves voor andere bmi's.
4 jaar geleden
Ik ben al ruim 20 kg aangekomen, herken je gevoel wel.. deed ook dagelijks fitnessen voor de zwangerschap maar viel al heel snel in het water.
Ik kijk er vooral naar uit om straks na de zwangerschap weer alles op te pakken qua sport! Het is me eerder gelukt om veel en gezond af te vallen (90kg naar 58kg) dus dat moet nu ook wel lukken. Gelukkig weeg ik nog geen 90 en zullen de eerste kilo’s er heel snel af zijn natuurlijk 😅
Maak me voornamelijk druk om mijn buik hoe die eruit gaat zien!!
4 jaar geleden
Reactie op Zeeuws-meisje
Ik ben al ruim 20 kg aangekomen, herken je gevoel wel.. deed ook dagelijks ...
Het is zo dubbel, aan ene kant denk ik ach wat maakt het uit. Maar ik ben nooit zwaarder dan 62 geweest en dit is echt even slikken.
Wat goed dat jij al eerder zoveel bent afgevallen zeg! Hopelijk lukt het ons deze keer ook.
Toch maar iets minder snoepen de laatste weken en wat meer wandelen. Hoef nu niet af te vallen hoor maar laat het maar zo blijven ;)
4 jaar geleden
Bij de eerste was 't totaal 8 kg, die zijn er nooit meer afgegaan. Bij de 2e totaal 24 kg, die zijn er wel allemaal afgegaan. Dus of je ze weer kwijt raakt of niet zegt denk ik niet zoveel wat betreft hoeveel je aankomt.
Nu zit ik rond de 12kg erbij, morgen 37 weken
4 jaar geleden
Ik ben morgen 35 weken zwanger van mijn eerste en ben al 22 kilo aangekomen. Ben van 62kg naar 84 kg. Ik houd wel veel vocht vast wat hopelijk na de bevalling ook scheelt. Ik moet zeggen dat ik nu ook snel vermoeid ben en last heb van me lijf waardoor ik ook niet heel veel beweeg. Ik heb nu al zin om na mijn zwangerschap weer lekker te gaan sporten.
4 jaar geleden
Hi Ik was bij de eerste ruim 20 kilo aangekomen, ik was die zo weer kwijt om eerlijk te zijn. Je kunt na 6 weken langzaam weer gaan sporten enzo en na de bevalling en je weet veel actiever en verveel je je minder dan in je verlof enzo en eet je ook minder (mijn ervaring). Bij de tweede en nu ook weer heb ik er niet eens zo op gelet maar ik ben zo druk in de weer (met andere kinderen en werk en huishouden) dat ik geen tijd heb om met pijntjes en kwaaltjes still te gaan zitten op de bank waardoor ik minder tijd heb om te snoepen en ook gewoon in beweging blijf ondanks pijn enzo. Ik denk dat je bij een eerste zwangerschap of echt super gedisciplineerd moet zijn of nergens last van moet hebben en super actief moet zijn ook in je verlof anders gebeurt dit dus. Maar mij advies zou zijn, let een klein beetje op maar weet dat het er zo weer af is als je graag sport enzo 😊 komt vast wel goed 😊