8 Reacties

3 jaar geleden
De vermoeidheid is heviger, maar door gebroken nachten is dat natuurlijk niet gek. Verder had ik echt behoorlijk bekkenpijn dat veel langer aanhield nu na de 2e.. Maar tot nu toe allemaal kwaaltjes die denk ik iedere net bevallen vrouw heeft. Ik probeer vooral ritme te creëeren voor mezelf en daar heb ik het meeste baat bij.

3 jaar geleden
Reactie op iloona
Ik merk vooral dat ik veel meer pijn heb, waarschijnlijk door het tillen va ...
Ja ook veel meer pijn. Draagzak is soms echt te zwaar. Dan gewoon met de wandelwagen door het huis. Bij mij is het nu vooral even overleven en rust pakken wanneer het kan. Weer naar osteoaat, fysio en masseur geweest maar mag nog niet baten. Veel pijnstillers slikken. Wat voor medicatie gebruik jij? Als ik vragen mag.

3 jaar geleden
Reactie op Ladysoul
Ja ook veel meer pijn. Draagzak is soms echt te zwaar. Dan gewoon met de wa ...
Wat vervelend! Heel herkenbaar. Ik ben nu na de zwangerschap weer begonnen met tramadol/paracetamol 3x per dag. Voor de zwangerschap heb ik pregabaline, amtriptyline, arcoxia en tapentadol geprobeerd, maar ik heb bij de tramadol/paracetamol het meeste baat en de minste bijwerkingen. Zeker nu ik het over de dag kan verdelen. Wat gebruik jij? Pijnstillers zijn niet ideaal, maar voor mij wel een oplossing in combinatie met blijven bewegen (wandelen), fysio, osteo, een meedenkende huisarts en vooral een positieve mindset. Uit de facebookgroepen over fibromyalgie haal ik nog wel eens handige tips en revalidatie heb ik ook veel aan gehad. Ik denk dat het vooral zoeken is wat voor jou het beste werkt, dingen proberen en doen waar jij je goed bij voelt, omdat voor iedereen iets anders werkt.

3 jaar geleden
Reactie op iloona
Wat vervelend! Heel herkenbaar. Ik ben nu na de zwangerschap weer begonnen ...
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Jeetje, wat is het voor jou ook een zoektocht zeg. Ik slik nu citalopram, paracetamol met coffeine en ibuprofen. Soms diclofenac en oxazepam. Toch heb ik het idee dat dat ook niet echt helpt. Tramadol vind ik best heftig. Maar heel fijn dat jij het daarmee red! Wat jij zegt.. een positieve mindset helpt ook mee. Vaak lukt dat maar soms ben ik er echt even gefrustreerd en moedeloos door. Vooral omdat ik mijn hele leven er al op aangepast heb. Nu zoveel geniet van ons mannetje maar dat maar lichaam gewoon niet meewerkt. Het lijkt alsof jij het prima trekt zo. Klopt dat?

3 jaar geleden
Reactie op Ladysoul
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Jeetje, wat is het voor jou ook een zoek ...
Ik kan er geestelijk idd wel goed mee dealen. Vooral het accepteren dat het is zoals het is, geeft veel rust en maakt het makkelijker om er mee om te gaan. Blijven genieten van de dingen die wel gaan en improviseren met de baby op de momenten dat het niet gaat. Het blijft een eeuwige zoektocht naar dingen die je leven wat makkelijker maken. Acupunctuur ben ik ook heel nieuwsgierig naar.