8 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook een meisje wat meer huilt, niet 100% zichzelf is. Het is dus echt een fase. De peuterpuberteit!😀 Het heeft z’n charmes! Maar het gehuil kan en mag inderdaad ietsje minder, haha! Ik zou vooral de speen niet meer terug geven in ieder geval. Maar dat is mijn mening. Op deze leeftijd gaan ze ook fantasieën opdoen in de nachten en ook onze dochter wordt nu regelmatig wakker (huilend).

3 maanden geleden

Als je de speen terug gaat geven vind ik het eerder sneu voor hem….. want dan ga je weer toegeven en over 6 maanden ga je hem bijv weer weg laten!

3 maanden geleden

Reactie op momof2withlove

Hier ook een meisje wat meer huilt, niet 100% zichzelf is. Het is dus echt ...
Ooh nee die speen is hij vanaf gelukkig en hij weigert zelf ook een nieuwe speen gelukkig. Fijn dat je reactie met herkenning geeft ivm deze leeftijdsfase.

3 maanden geleden

Heeeeel herkenbaar! Hij loopt zichzelf gewoon in de weg. Wordt om de kleinste dingen driftig, laat zich dramatisch op de grond vallen, en alles maar dan ook echt alles is nee, nee, nee. Eergisteren lukte hem iets niet en ging hij op de grond liggen snikken. Hij was echt heel verdrietig. Dat was het moment dat ik echt medelijden met hem kreeg.. vond het zo zielig dat hij zo worstelde met zichzelf. Snachts is hij erg onrustig en wordt meerdere keren per nacht huilend wakker.

3 maanden geleden

Wij hebben een tijd geleden ook geprobeert met de speen te stoppen. Hij had het alleen nog in bed maar nu die goed verkouden was dacht ik hij vraagt er al paar nachten niet om laat ik het is gewoon niet aanbieden ook. En dat lukte 3 nachten op rij.. en inderdaad ineens snachts gillen alsof die echt pijn had ofso en ontroostbaar en overdag ook ineens om de kleinste dingen huilen. Toen dacht ik misschien is het nog gewoon iets te vroeg nu. Ze moeten nog best veel verwerken op zo een leeftijd en hoe vreselijk als je vertrouwde speentje er dan niet meer is!!

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft wel nog dr speen (is ze echt aan verknocht..) en wordt de weken ook snachts wakker. Elke nacht wel raak. Overdag ook heel slecht luisteren, boos, driftig. Ze heeft ook weer last van snotterigheid en misschien de combinatie van ontwikkeling en het snotseizoen waardoor ze t nu even moeilijker heeft. Hopen dat het snel over waait..

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Vooral als ze moe zijn of geen middagdut willen doen die dag zitten ze zichzelf behoorlijk in de weg. De ene dag meer dan de andere dag. Hier heb ik het boekje ‘niet huilen, Anna’ gekocht en voorgelezen en dit maakte heel veel indruk. Ik lees het regelmatig voor en ze huilt ook echt minder sindsdien, kan beter rustig blijven en zeggen wat er is. Verder ‘het is een fase’ 🧘‍♀️

2 maanden geleden

Hier hetzelfde ik hou vol en geef de speen echt niet terug het is een fase is even heel lastig maar gaat wel weer over hoop ik zeg steeds nee jho speen is toch voor een baby