8 Reacties

7 maanden geleden

Hier 4 maanden geen middagdutje gedaan en sinds 2 weken ineens weer wel. Ik volg hem gewoon 😁

7 maanden geleden

Mijn zoontje kan écht niet zonder middag slaapjes! Maar elk kind is hier natuurlijk anders in. Ik dacht dat rond 3 jaar het middag slaapjes eraf ging? Maar als hij het goed doet zonder, waarom niet?

7 maanden geleden

Hier! Ze gaat in de middag best slapen maar dan is het feest in de avond, dan slaapt ze niet eerder dan 23 uur. En als ze niet slaapt overdag dan gaat ze prima naar bed en slaapt ze prima door. Maar je merkt wel dat ze nog net te jong is om de dag echt goed vol te houden, dus het gaat geregeld gepaard met wat tantrums of toch een mini dutje in de auto. Beetje een lastige fase op sommige dagen maar daar moeten we even doorheen.

6 maanden geleden

Misschien een tijdje proberen om te zien hoe het gaat. Je kunt altijd nog terug. Wij slaan heeel af en toe een dagje over, dat gaat dan prima, maar eigenlijk heeft onze kleine echt nog een middagslaapje nodig. Wordt ‘s ochtends rond 8 uur wakker, gaat rond 13 uur naar bed. Maak ‘m dan rond 16 uur wakker (of wordt zelf wakker) en gaat weer rond 19.30 uur slapen. Veel slaap, maar hij gaat er lekker op. Je voelt het dus zelf aan, en soms moet je wat nieuws proberen. Succes!

6 maanden geleden

Wij zijn net 4 dagen gestopt, omdat ze ‘s avonds steeds later ging slapen en met steeds meer problemen. Terwijl we het middagslaapje al goed planden en ze op tijd wakker maakte. Wat een verademing! Heerlijk! Ze slaapt weer gewoon rond 20u, net zoals het altijd was. De afgelopen weken was het vaak 21.30/22.00 en dan waren we al uren bezig.. Nu maakt ze weer nachten van 11/12 uur. Met middagslaapje van een uurtje, maakte ze nachten van 9 uur. Overdag gaat het ook steeds beter, omdat ze nu betere nachten maakt. En we lassen vaak een verplicht rust moment in op de bank. Even liggen, tv aan, knuffel evt. Dan zetten we een timer en als de eend dan in ons geval, afgaat mag ze weer doen wat ze wil. Ik zou het zeker eens proberen!

6 maanden geleden

Wij denken er ook soms aan. Voelt heel vroeg. Maar bij ons is het namelijk zo… ze slaapt tussen de middag goed. Kan makkelijk 2 of 3 uur slapen (dat doen we niet, maken haar wakker na 2 uur). Sinds kort zelfs 1,5 uur. Heeft puur te maken met dat ze savonds feest. Zijn geregeld 2,5 uur bezig. Lachen gieren brullen. Zit op dit moment om 22:30 naast haar bed. Nu lijkt ze te gaan slapen maar begonnen vandaag om 19:30. Dus die middagdutjes zijn op aanraden van de slaapcoach verkort. Dit loopt niet goed. Nu twijfelen: of gewoon weer 2 uur laten slapen en dan savonds rond 19:30 naar bed. Of misschien toch het dutje eraf. Gisteren sliep ze 30min overdag omdat het zo uitkwam en toen sliep ze savonds binnen 4 minuten. Record tijd. Echt een puzzel en kan per week of maand of fase anders zijn….. weinig tips maar wel herkenning

6 maanden geleden

Soms denk ik erover om het te proberen. Hij ging ook met 13 maand al naar 1 dutje. Het zou dus best kunnen dat ie ook vroeg is met (af en toe) skippen. Het duurt de laatste tijd namelijk wel erg lang voor hij gaat slapen ‘s avonds, terwijl hij wel moe lijkt te worden. Vanavond toevallig weer in een goeie 3 kwartier stil, dat is vrij vlot voor de laatste tijd. ‘S middags slaapt ie wel echt binnen 5-10 minuten en dan 1,5 uur ongeveer. Hebben t tijdje terug 1x geprobeerd na een uurtje wakker maken, maar daar werd ie behoorlijk cranky van en de volgende dag nog last van zo leek het. In dubio dus wat nu wijsheid is

6 maanden geleden

Wij hebben nu een nieuwe tactiek. Eerder slapen en eerder wakker maken. Dus +/- 12.30 richting bed en 14.00 maximaal eruit 😅