14 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben huisarts en het is zelfs onderdeel van de medische richtlijn: Bij matige klachten gember 4 dd (4x per dag) 250 mg als zelfzorg. Als je vaak op een dag braakt wel beter even overleg met je eigen arts, want je moet wel voldoende vocht binnen houden
4 jaar geleden
Reactie op Tardissa
Weet je toevallig waar je capsules met een dosering van 250 mg kan krijgen? ...
Hmm eerlijk gezegd niet. Misschien dat 2x p dag 500 ook mag, maar dat kan ik nergens in de officiele richtlijnen terugvinden. Of misschien zit er een breukstrip in?
4 jaar geleden
Jazeker, kan geen kwaad. Ik heb ze geslikt bij de zwangerschap van mijn dochter (tot een week of 22) en ik doe dat nu weer. Het reduceert je misselijkheid. Mijn klachten zijn niet weg (de misselijkheid en het overgeven blijven) maar wel in mindere mate en het zorgt er voor dat ik mezelf wat beter voel. Ik ben ze, bij mijn eerste zwangerschap, gaan slikken op advies van de huisarts omdat ik zelf niet gelijk aan de medicatie wilde. Gembercapsules zijn natuurlijk en kunnen geen kwaad (mits je natuurlijk niet teveel slikt, dosering staat voor zwangere vaak ook op de verpakking). Succes en hopelijk werkt het bij je!
4 jaar geleden
Ik ben huisarts en het is zelfs onderdeel van de medische richtlijn: Bij ma ...
Dankjewel voor je reactie. Op mijn potje staat echter dat 2 capsules 55mg gemberwortel bevat en de aanbevolen hoeveelheid is 2 x 1 capsule. Maar jij adviseert de dubbele hoeveelheid?
Gemberthee dempt de misselijkheid op dat moment een beetje.

4 jaar geleden
Reactie op Babymarch
Dankjewel voor je reactie. Op mijn potje staat echter dat 2 capsules 55mg g ...

Zo te zien gaat het om 55 mg gemberwortelextract, wat volgens het potje gelijk staat aan 1100 mg gemberwortel. En dat is dan wel weer globaal dezelfde dagdosering als 4 x 250 mg = 1000 mg gember per dag. Dus zo te zien kan je de dosering van het potje aanhouden
4 jaar geleden
Reactie op Charlene1984
En helpen de pillen want dan ga ik ze ook halen?
Nou het haalt de scherpe randjes eraf.. en ik ben vandaag - wonder boven wonder - niet meer kotsmisselijk! Wel het gevoel dat de misselijkheid elk moment eraan zit te komen, alle geuren zijn smerig en meer speeksel. Weet niet of het te wijten is aan die pillen maar zou het zelf wel proberen.
4 jaar geleden
Reactie op Babymarch
Nou het haalt de scherpe randjes eraf.. en ik ben vandaag - wonder boven wo ...
Heb de huisarts net al gebeld ik krijg waarschijnlijk zetpillen tegen de misselijkheid ik moet vanmiddag terug bellen ben benieuwd.
4 jaar geleden
Reactie op Babymarch
Oh ik ben ook benieuwd of het werkt
Ik laat het wel weten mocht ik ze gebruikt hebben