Hey,
Hier was al eens eerder een topic over maar kan het niet meer vinden.. vandaar een nieuwe.
Mijn zoontje zegt al een tijdje "piemel" en wijst dan zijn piemeltje aan. Sinds kort zegt hij "mama ook" en dan zeg ik "nee, mama heeft geen piemel". Maar wat heeft mama dan wel? Eerder dacht ik het altijd spleetje te gaan noemen maar nu ik het een keer heb gezegd "mama heeft een spleetje" voelt het toch niet helemaal goed om dat zo te zeggen. Als ik het zo zou benoemen bij een klein meisje vind ik het minder gek klinken. "Mama heeft een vagina" tja, dat vind ik ook niet klinken. Hoe benoemen jullie je eigen vagina?
Vagina, toevallig een keertje gelezen dat als er ooit dan wat mee is ze dit goed aan kunnen geven en iedereenhet begrijpt. Of dat je signalen van dingen die niet horen herkend.
Ze zegt nu vania en plassieje tegen vagina en plasser.
Ik gebruik vulva voor mezelf en voor m’n dochter. Zij zegt zelf ook vulva. Idd ik heb ook gelezen dat het belangrijk is dat ze anatomisch correct zaken kunnen aangeven voor evt signalen stel iemand raakt hen ongewenst aan etc
Mijn man vindt t nog een beetje raar, maar ik ben ook gewoon voor piemel en vagina (hoewel vulva de echte naam zou zijn, maar dat gebruik ik zelf ook niet). Piemel is een gewoon geaccepteerd woord, dus tijd dat we ook gewoon vagina gaan zeggen 🥳
Wij zeggen gewoon vagina en piemel (vulva zou de correcte term zijn, maar ik gebruik zelf altijd vagina). En ik zeg nu ook 'vaginalippen', schaam vind ik maar vervelend, want er is niks om je voor te schamen.
Wij noemen het ook vulva. Maar nu is ze steeds mis en noemt ze der navel ook vulva😅. Haha lijkt natuurlijk ook een beetje op elkaar. Dus wij steeds zeggen, nee dat is je navel.