24 Reacties

7 maanden geleden

Ik zeg altijd plasser😅

7 maanden geleden

Hier noemen we het voor beide geslachten plasser.

7 maanden geleden

Vagina, toevallig een keertje gelezen dat als er ooit dan wat mee is ze dit goed aan kunnen geven en iedereenhet begrijpt. Of dat je signalen van dingen die niet horen herkend. Ze zegt nu vania en plassieje tegen vagina en plasser.

7 maanden geleden

Precies dit zei ik gisterenavond tegen mijn man. Hahaha. Zo grappig. Wij zijn er ook nog niet over uit. Dus lees graag mee.

7 maanden geleden

Voor billen 🤪

7 maanden geleden

Wij zeggen gewoon vagina en piemel

7 maanden geleden

Wij zeggen vagina, onze dochter noemt het zelf “plas billen” geen idee waarom ze dat zo zegt want wij zeggen al vanaf je begin vagina.

7 maanden geleden

Ik gebruik vulva voor mezelf en voor m’n dochter. Zij zegt zelf ook vulva. Idd ik heb ook gelezen dat het belangrijk is dat ze anatomisch correct zaken kunnen aangeven voor evt signalen stel iemand raakt hen ongewenst aan etc

7 maanden geleden

voor nu hebben wij het over jongensplasser en meisjesplasser. Dat het ook andere namen heeft komt later wel.

7 maanden geleden

Het is wat het is toch? Een arm noem ik ook een arm 🤭 piemel en vulva dus

7 maanden geleden

Gewoon vagina

7 maanden geleden

Vulva. Kind is net 2 en kan dit prima zeggen (dus geen moeilijk woord). Het is wat het is inderdaad.

7 maanden geleden

Wij ook vulva!

7 maanden geleden

Wij zeggen piepie. Dat zegt de grote zus van 6 ook. 2 jarige heeft een kleine piemel, papa een grote (hilarisch) en zus en mama een piepie

7 maanden geleden

Mijn man vindt t nog een beetje raar, maar ik ben ook gewoon voor piemel en vagina (hoewel vulva de echte naam zou zijn, maar dat gebruik ik zelf ook niet). Piemel is een gewoon geaccepteerd woord, dus tijd dat we ook gewoon vagina gaan zeggen 🥳

7 maanden geleden

Wij zeggen gewoon vagina en piemel (vulva zou de correcte term zijn, maar ik gebruik zelf altijd vagina). En ik zeg nu ook 'vaginalippen', schaam vind ik maar vervelend, want er is niks om je voor te schamen.

7 maanden geleden

Op dit moment is het 'weg piemel' bij mij. Heeft hij zelf verzonnen 🤣

7 maanden geleden

Wij noemen het ook vulva. Maar nu is ze steeds mis en noemt ze der navel ook vulva😅. Haha lijkt natuurlijk ook een beetje op elkaar. Dus wij steeds zeggen, nee dat is je navel.

6 maanden geleden

Wij zeggen piemel en foef. Ik noem mijn eigen onderkant ook geen vagina of vulva eigenlijk.

6 maanden geleden

Gewoon.. vagina? Wat anders? Ik noem mn oren ook niet iets anders.