4 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg! Bij ons net hetzelfde! Heeft nadien nog beetje melk gekregen dus bij ons was het wat een mengeling. Hapje gekregen om 11u, stoelgang om 16u

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt wel oranje poep van wortel, maar herken het wel echt als poep 😂 niet dat het hele hapje er compleet uit komt zoals het erin gaat.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik had gelezen dat als dat gebeurd de darmen nog niet rijp genoeg zijn om vast voedsel te verteren. Je kan dan beter nog een paar weken wachten met hapjes en dan weer proberen

3 jaar geleden

Reactie op Sophety

Ik had gelezen dat als dat gebeurd de darmen nog niet rijp genoeg zijn om v ...
Precies dit. De darmen zijn hoogstwaarschijnlijk nog niet rijp genoeg om de voedingsstoffen op te nemen. Doorgaans zie je dat kleintjes dan óf last krijgen van buikpijn/winderigheid óf dat voedsel onverteerd eruit komt. Het is dan aan te raden een aantal weken te wachten en dan opnieuw te proberen. Een goede methode, om te controleren of je baby klaar is voor vaste voeding, is als de tongreflex in de mond verandert. Nu heeft je kleintje waarschijnlijk nog de reflex om eten naar buiten te duwen met de tong. De tong is nog "ingesteld" op het drinken van melk. Zodra de darmen rijp genoeg zijn, verdwijnt deze reflex, zodat voedsel makkelijker gegeten kan worden. Ook kan je kindje, tegen de tijd dat de darmpjes rijp zijn, goed het eigen hoofdje omhoog houden en rechtop zitten.