40 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben ook nog mega zoekende! Ik volg 😍

3 jaar geleden

Onze kleine man is nu netv6 maanden ik volg even voor leuke inspiratie

3 jaar geleden

Wel hb ik deze waar best lekkere( denk ik😄) recepten in staan

3 jaar geleden

Zoals deze

3 jaar geleden

😉

3 jaar geleden

Of deze

3 jaar geleden

Leuk! Ik ben heel erg gedreven in het maken van maaltijdjes. Mijn dochter is gek op eten dus ik vind het zo leuk om te doen. Hier een paar favorieten: - aardappel, witlof en ham - pasta bolognese; gehakt, tomaat en pasta - zoete aardappel met bloemkool en tartaartje - bruine bonen met krenten en kalkoen - zoete aardappel met kip en erwten - tomatenstamp met ei - linzen met broccoli - pompoenstamp met kabeljauw - wortel, rijst en zalm - mieschoteltje met paksoi en ham. Vaak eet ik zelf mee, zo lekker is het 😂 Fruit ben ik minder van de combi’s. Ze eet graag banaan en mango, en kers. Vaak krijgt ze dus een banaan met kiwi of mango. En diepvriesfruit is ook ideaal. Als je wat meer stukjes wilt geven kan je het bevoren in het hakmolentje doen dan worden het alleen maar kleine stukjes ipv echt prak. Als het dan ontdooit is het wat grover. Zij vind dit erg lekker merk ik. Veel plezier 😊

3 jaar geleden

Leuk! Ik ben heel erg gedreven in het maken van maaltijdjes. Mijn dochter i ...
Wat leuk dat je ook zo gedreven bent!! En top zeg je lijstje, dank je voor de inspiratie ik ga er zeker een paar van proberen! 😍

3 jaar geleden

Leuk! Ik ben heel erg gedreven in het maken van maaltijdjes. Mijn dochter i ...
Maak je trouwens alles nog helemaal glad? Of ook al stukjes? Wat voor keukengerei gebruik je hierbij? 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Hartje94

Maak je trouwens alles nog helemaal glad? Of ook al stukjes? Wat voor keuke ...
Ik heb een stoomoven om het meeste klaar te maken, dus dat is wel makkelijk. Als het echt zacht word zoals aardappel, bloemkool, worteltjes ed dan prak ik het nu wel met een vork. Pasta en rijst haal ik door de knoflookpers, werkt super handig. Dingen die wat harder zijn pureer ik echt. Ik heb zo’n hakmolentje die bij de staafmixer zat, gaat eigenlijk prima. Vooral erwtjes, vlees, bonen en vreemd genoeg broccoli moet ik echt nog even goed pureren. Helemaal glad doen we zeker niet, dat vind ze heel saai en dan eet ze slechter. Hier werkt het goed om wel wat stukjes te doen, maar genoeg kookvocht erbij te doen zodat het niet zo’n droge hap word. Wat geef jij het liefst aan je kleine qua hapjes?

3 jaar geleden

Ik volg. ☺️

3 jaar geleden

Ik heb een stoomoven om het meeste klaar te maken, dus dat is wel makkelijk ...
Ah oké! Thanks hier heb ik echt wat aan! Mijn dochter krijgt nu nog enkel groentes, o.a.: Doperwt met courgette Zoete aardappel met pompoen of wortel Broccoli met bloemkool Maar wel nog glad, met stukjes eet ze nog niet zo goed. Maar hier zijn we mee aan het oefenen. En ga dus komende week starten met vlees/vis en aardappel, pasta en rijst. 😊 (ze is morgen precies 7 maand haha) Qua fruit ook vaak 2 of 3 ingrediënten (ook glad nog) Appel, peer en aardbei Banaan en mango Banaan en avocado Kiwi en perzik Etc. Wat betreft combinaties dus nog niet heel veel spannends, maar heb nu een leuk lijstje om te gaan proberen!

3 jaar geleden

Hier is de pasta metzelfgemaakte saus groot favoriet. Ook zoete aardappel doet het goed. Deze week ga ik voor het eerst vis toevoegen. Ze heeft al kip en gehakt gehad. En ik ga orzo in zelfgemaakte saus maken.

3 jaar geleden

Bananenpannekoekjes vindt ze hier super lekker! Ik maak ze van banaan, ei en havermout. En gisteren heb ik een soort rösti’s gemaakt met aardappel, courgette, prei en ei. Dat was ook een groot succes :) Bij ons krijgt ze trouwens alles in stukken. Wij volgen de rapley/ kleintjes methode!

3 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Bananenpannekoekjes vindt ze hier super lekker! Ik maak ze van banaan, ei e ...
Oh dat zijn ook goede zeg! Ga ik zeker eens proberen!

3 jaar geleden

Volg!! 🙈🤭

3 jaar geleden

ik volg ik heb zelf totaal geen idee wat ik moet maken. ik wil ook graag rapley doen alleen mijn zoontje propt alles in zn mond waardoor ik niet durf 😅

3 jaar geleden

- zoete aardappel, pompoen, kip, paprika - pasta, zalm, broccoli, wortel - tomaat, kip, ei, aardappel - gehakt, aardappel, rode kool en appel Pfoee en nog zo veel meer haha

3 jaar geleden

Wel 1 tip. Ei mag je dus niet opnieuw opwarmen .. 😅 ik had verse zoete aardappel met brocolli en ei geprept. Ingevroren in bakjes, las ik later terug dat je ei dus niet opnieuw mag opwarmen. Heb alles dus weg moeten gooien 🥲

3 jaar geleden

Reactie op Mommy2Be0322

Wel 1 tip. Ei mag je dus niet opnieuw opwarmen .. 😅 ik had verse zoete aar ...
Serieus? Ik doe dat altijd gewoon 😳 waar heb je dat gelezen?