10 Reacties

5 maanden geleden

Hier precies het zelfde! Alle andere dingen zoals lunch, fruit, tussendoortjes gaat er allemaal prima in maar het avond eten… of ze eet een paar kleine hapjes of ze eet helemaal niks. Zolang ze al het andere nog goed eet maak ik me er niet zo druk om. Ik geef haar altijd komkommer en/of tomaatjes bij haar maaltijd, dat eet ze wel. Ook bied ik wel eens extra fruit nog aan. Een toetje krijgt ze eigelijk altijd en dat eet ze ook wel.

5 maanden geleden

Ik lees graag even mee! Onze dochter eet ook vrijwel geen avondeten. Ze was altijd een super goede eter en lustte ook bijna alles. Nu dus savonds een of twee happen, soms niets. Ze krijgt dan ook geen 2e optie van ons. Wel een toetje maar ook die wil ze niet. Ontbijt en lunch gaat wisselend. Brood gaat niet van harte alhoewel ze de laatste dagen wel weer een boterham met boter en pindkaas eet zonder korstjes. Als ontbijt gaat een eierwafel er wel in.🙈 daar doe ik dan wat vers fruit op maar vaak word de wafel gegeten en het fruit niet.. ik maak me idd ook zorgen want heel gevarieerd is het niet en de groentes missen..

5 maanden geleden

Oh joh. Hier ook geen avond eten vaak. Brood fruit vla ijs koekjes alles gaat er voor de rest prima in. En cb vond nog niks om me zorgen over te maken.

5 maanden geleden

Hier wordt het avondeten vaak ingerolen voor een appel... die pakt die zelf van de fruitschaal af. Hij eet heel weinig avondeten ben al blij als die drie hapjes op heeft. Hopelijk een fase want ik begon me ook lichtelijk zorgen te maken maar goed, zoals ik lees hebben meerdere kindjes deze "fase".

5 maanden geleden

Ja hier ook. Echt drama Soms eet ze bijna niks op een dag. Vooral avond eten wil ze niet. Maar brood ook niet. Af en toe brinta. Fruit gaat er gelukkig nog wel goed in.

5 maanden geleden

Herkenbaar!

5 maanden geleden

Wat vervelend zeg! Wij merken als we het helemaal loslaten onze dochter eerder meewerkt dan andersom. Leggen jullie weleens druk op? Ik zou gewoon zelf blijven eten en voor je kind een beetje opscheppen, voor z'n neus zetten en er letterlijk niks over zeggen. Een week lang. Zo ook met fruithap, alleen "ik zet hier je aardbeitjes neer". Mogelijk doet het iets? Succes!

5 maanden geleden

wat kunnen ze volhardend zijn he! Ik denk toch echt dat het nog steeds een fase is. Hij eet blijkbaar over de dag wel voldoende om zonder avondeten te kunnen. Sommige kinderen lijken van de lucht te leven. Hoe ziet zijn eetschema er over een dag gemiddeld uit? Je zou een tijdje kunnen proberen om overdag wat kleinere porties aan te bieden, zodat hij mogelijk wel wat trek heeft tegen de tijd dat avondeten komt.

5 maanden geleden

Hier hangt het af van wat we eten, maar kan ze ook weigeren. Als ze het eten niet wil, dan krijgt ze van ons een boterham met pindakaas (dat is dan het enige, ze mag niet kiezen qua beleg). Mijn ouders waren vroeger vrij dwingend, ging echt met harde hand, je at je eten op, dus dat probeer ik zelf te vermijden, heb er nare herinneringen aan. Geen idee of dit zo het beste is, maar voelt wel fijn dat ze met een gevulde maag naar bed kan.

5 maanden geleden

Pff hier ook. En er gaat over de dag momenteel eigenlijk ook niets in.. Deze dagen leeft de beste man op driekwart appel, 1 klein yoghurtje met honing, driekwart paprika en heel soms 1 boterham met appelstroop. Ik blijf wel alles voor hem neerzetten, maar zelfs poffertjes en pannenkoeken eet hij niet meer, en ook geen pizza (we zijn met vakantie en dachten we proberen dat voor lunch..). Dus ja.. hij zal wel echt geen trek hebben denken wij maar 🤷🏻‍♀️. We maken ons wel wat zorgen, vinden hem vrij mager. Maar je kan het ook niet forceren denk ik? Na de vakantie maak ik wel even een weeg / meet afspraak met CB, al weet ik ook niet zo goed wat je daar dan weer mee moet….