Hoi allemaal, hoe gaat het met iedereen en alle kindjes?
Met Bodhi super, écht een peuter. ;-)
Alleen één probleem wat inmiddels écht lang aanhoudt is dat Bodhi geen hap avondeten eet.
Enkele maanden terug merkte ik al dat hij eten wat ie al wat langer niet op had ineens niet meer wilde. Daar zag ik nog niet een heel groot probleem in.
Daarna at hij nòg minder; van de ene op de andere dag hoefde hij het eten niet waar hij twee dagen eerder nog gretig van at. In het begin had ik nog het gevoel dat ik hem toch met íets in z’n maag naar bed moest brengen dus als hij niks at gaf ik hem een pannekoekje of iets dergelijks.
Daar was ik na een week ook wel mee gestopt en moest hij toch snappen dat er naast zijn avondeten verder niks anders is. Best een lastige stap, in de hoop dat hij het wel ging begrijpen.
Nu zijn we inmiddels een maand verder vanaf dat punt.
Rijst, vlees, broccoli, pasta, aardappelen, noem het maar op, hij eet helemaal niks meer en inmiddels ben ik de ‘het komt wel goed’ mentaliteit een beetje voorbij..
Ontbijt zoals een belegd broodje, roerei, beschuit, crackers, papfles en z’n lunch eet hij met ups en downs wel. Maar na z’n dutje is het drama ook fruit raakt hij niet meer aan.
Zo frustrerend dit. Hij valt niet af, dus in die zin maak ik me (nog) niet druk. Ik blijf alles ook aanbieden zoals ik vanuit meerdere hoeken hoor maar er zit geen voorgang in dit gedoe, er zit eigenlijk alleen minder en minder variatie in z’n eet patroon.
Iemand met een soortgelijk geval of een gouden tip? Moet ik hiermee naar het consultatiebureau? Naar de huisarts? Of maak ik me te druk?
Hoe eten jullie kindjes?
Liefs,