7 Reacties
vorig jaar
Heb je het zelf gehad?
Dan krijgt je baby antistoffen van jou mee.
Advies is dan wel om baby en peuter even uit elkaar te houden totdat alle blaasjes zijn ingedroogd en iedereen in huis extra te laten letten op (hand)hygiëne.
Verder hopen dat de baby blijft zitten tot de blaasjes ingedroogd zijn.
Dit was het advies van mijn vk toen ik hoogzwanger was en waterpokken rondgingen op kdv peuter.
Offtopic: havermout in bad helpt om jeuk te verminderen en blaasjes in te laten drogen (paar lepels havermout in een sok, bovenkant dichtmaken met elastiek en weken in bad tot het water melkachtig wit wordt).
Na het bad deppend afdrogen en aanstippen met de lotion van drsLeenarts werkte hier ook heel goed
Succes, ook met je bevalling tzt!
vorig jaar
Oja, nog een aanvulling:
Je dochter heeft de langste tijd van de besmettelijke periode al gehad.
Je baby is volgroeid.
Veranderen kan je niet meer
Als je het zelf gehad hebt, loopt je baby op dit moment geen gevaar
vorig jaar
Reactie op Hannelore13
Heb je het zelf gehad?
Dan krijgt je baby antistoffen van jou mee.
Advies ...
Ja ik heb het zelf wel gehad al! Op 11 jarige leeftijd ongeveer dus wel heel laat. Zo stom om ze even uit elkaar te moeten houden als ons kindje 1 van deze geboren wordt😢 ik ga er alles aan doen om het proces van indrogen te versnellen. Idd vaker gehoord van havermout in bad. Gaan we nu kopen. Ik ga ook even naar de kruidvat toe. Verkopen ze daar de lotion van drs leenarts? Heel erg bedankt voor de informatie en tips 🤍
vorig jaar
Reactie op babymarch2022
Ja ik heb het zelf wel gehad al! Op 11 jarige leeftijd ongeveer dus wel hee ...
Inmiddels ben je vast al bij kruidvat geweest.
Ik wens jullie veel beterschap toe!
(En misschien wacht de bevalling wel op een "veilig" moment, lees: waterpokken over)