Hier zit ik dan met een koortslip en een baby van 7+6 weken. Ik maak me zorgen hoe kan ik het beste me zoontje niet besmetten. En hopelijk heb ik hem nog niet besmet..
Gisteren was het gewoon een puist af en toe me zoontje gekust en opeens ik de avond werd het een blaasje.. 馃ズ馃槩
Speciaal zalf voor halen hielp bij mij om er sneller vanaf te zijn.
Ik voel het gelukkig altijd aankomen, dus dan kan ik op tijd van de kleine afblijven馃槵
Heb ik enkele weken geleden ook gehad: mondmasker opzetten tijdens het voeden, boeren, verzorgen, het dragen in de draagdoek gaf mezelf rust omdat ik hem zo kon beschermen als ie in de buurt van mijn mond kwam. Is niet fijn maar eventjes doorbijten en dan kan je weer alle kusjes geven!
Verder handen goed wassen en tea tree helpt erg goed om het blaasje uit te drogen (vocht is het meest besmettelijke)
Sudocrem erop helpt om de koortslip snel te laten verdwijnen kwam ik achter in de zwangerschap! Verder is het zoals hier genoemd erg belangrijk vaak en goed je handen te wassen en een mondkapje te dragen tijdens de momenten dat je dichtbij je kindje komt :)