10 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ook een te hoge bloeddruk sinds 3 weken medicatie elke week verhoogd.. Nu nog 2 pilletjes mag ik krijgen .. ik.houd veel vocht vast Maar zodra ik hoofdpijn of andere klachten krijg moet ik gelijk komen werd mij gezegd Heel veel succes nog 馃崁

4 jaar geleden

Weet je of je thuismetingen overeenkomen met de metingen van bijv. de verloskundige? Daar kan aardig wat verschil in zitten. Maar ik merk paniek op bij jou (en/of bij je zusje), dus ik zou haar nogmaals laten bellen en benadrukken dat er 茅cht zorgen zijn. Laat je niet zomaar afwimpelen!

4 jaar geleden

Reactie op Rvermol

Weet je of je thuismetingen overeenkomen met de metingen van bijv. de verlo ...
Ja het kan misschien wel wat verschillen. Maar bij mij meet die wel gewoon normaal en bij haar telkens te hoog, vandaar dat we het toch een beetje vertrouwen. Ik weet niet hoe lang we moeten wachten (zoals het ziekenhuis van ons verwacht)

4 jaar geleden

Reactie op zuzudlr

Ja het kan misschien wel wat verschillen. Maar bij mij meet die wel gewoon ...
Dan zou ik 茅茅n of twee uurtjes lekker gaan liggen. Even in de gaten houden of de kleine goed beweegt (want dat gaan ze in het ziekenhuis vragen) en als je het daarna nog niet vertrouwt opnieuw bellen. Ik snap dat je netjes wilt doen wat het ziekenhuis zegt (dat zou ik zelf ook doen) maar als je echt zorgen hebt moeten ze je ook serieus nemen. Succes! 馃挭馃徏

4 jaar geleden

Heb je een bovenarm bloeddruk meter? Die zijn een stuk nauwkeuriger dan een polsmeter. Dus wellicht daar nog paar keer mee meten als je die hebt. Verder gewoon gaan liggen en uitrusten. Mocht het over een uur niet onder de 140/90 zijn zou ik nogmaals bellen en zeggen dat je langs wilt komen voor controle. Bloedneus zegt overigens niet zo veel; die heb ik iedere dag 3x al maanden lang. Gynaecoloog vindt dat absoluut geen probleem. Sterretjes zien wel, dus ik zou nog een keer bellen als dat blijft na een uur platliggen.

4 jaar geleden

Goed in de gaten houden en anders vanavond zeker weer bellen. Ik ben 2 weken geleden met ongeveer die bloeddruk opgenomen ook al had ik geen andere klachten maar bleek toch zwangerschapsvergiftiging te hebben en zeker als je ook al sterretjes hebt gezien dus pas goed op jezelf en de baby.

4 jaar geleden

Gelijk weer bellen en naar het ziekenhuis

4 jaar geleden

Ik zou het inderdaad wel even goed in de gaten houden! Even gaan liggen en dan over uurtje of misschien 2 even meten. Rustig blijven ademen als je aan het meten bent trouwens! Ik merk dat ik veel stress als het te hoog is. Mijn bloeddruk is ook hoog en slik er medicijnen voor sinds 34 weken. Ben eventjes opgenomen geweest en mocht paar dagen geleden weer naar huis. Moet bellen bij bloeddrukken boven de 140/90 die niet omlaag wil of bij sterretjes zien/hoofdpijn etc. Ik word precies bij 37 weken ingeleid. Sterkte!!!

4 jaar geleden

Is deze bloeddruk onder medicatie? Want dan vind ik hem wel heel erg hoog. Zeker in combinatie met de sterretjes zien. Je bovendruk is stress en bewegings gevoelig maar een onderdruk van 111 is niet goed hoor. Dan moet er toch even goed gecheckt worden of medicatie aangepast. (Cardio vpk hier)

4 jaar geleden

Ze is toch naar het ziekenhuis gegaan tegen de late avond. Gecontroleerd aan de monitor bloeddruk bleef hoog maar bloed en urine test waren ok. Dus ze mocht weer naar huis 馃槉