9 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou je adviseren om de borst aan te bieden die voller is/aanvoelt, inderdaad om stuwing te voorkomen. Het kan ook zijn dat je ene borst meer melk aanmaakt dan je andere borst, dan is het belangrijk om de kleine bij de andere borst vaker aan te leggen om de productie ook goed op gang te krijgen. En gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Mijn zoon is inmiddels 5 weken en 2 dagen, en geloof, het gaat zo snel!

4 jaar geleden

Ik zou lekker met de rechter beginnen, wel de ander ook aanbieden.

4 jaar geleden

Ik voel altijd welke borst voller is en begin daar mee. Wel de ander daarna ook nog.

4 jaar geleden

Ik heb dus precies hetzelfde! Ik ben wel met de kleine begonnen, maar na het lezen van de comments meteen gewisseld van borst. Haha. Ik ga vanmorgen even bellen met de Lactatiekundige. Misschien extra afkolven?

4 jaar geleden

de eerste 2 weken is de aanmaak van melk hormonaal. dus nog niet via vraag en aanbod. dus de vollere borst aanbieden kan geen kwaad zolang je de andere borst ook maar even aanbied ( voor de stimulatie)

4 jaar geleden

Ik begin altijd met de borst die voller aanvoelt. Omdat ze dan vaak voor mijn gevoel, die wat minder leeg heeft gedronken. Volgende voeding is die andere dan wat voller en bied ik die aan. Zo probeer ik dat vaak

VRIEND

4 jaar geleden

Toevallig vanochtend hetzelfde "probleem" ben met de volle borst begonnen.. en daarna weer gewoon afwisselend begonnen ☺️👌🏻

4 jaar geleden

Ik zou met de volle borst beginnen en daarna de andere nog even aanbieden. De voeding daarna starten met de borst die minder vol was. Mocht er tussen die twee voeding nog vraag zijn maar een slokje, dan zou ik ook weer de minder volle borst aanbieden

4 jaar geleden

Hoihoi! Ik heb mijn Lactatiekundige gesproken en die zei dus niet met de volle borst beginnen als die niet ‘aan de beurt’ is. Dit omdat je dan de productie juist stimuleert. 1 keer per 24 uur mag je hem wel afkolven…